AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #1 Skrevet 30. juli 2011 Solgte bilen min for mange mnd siden( i februar) og fikk idag(!) regning på bompasseringene fra april til nå. Sendte mail til bomveiselskapet i februar og sa bilen var solgt, men har enda ikke sendt inn bombrikken, men har selvfølgelig tatt den ut av bilen. Hvorfor i allverden er det jeg som får regningen på bompasseringene?
C-girl Skrevet 30. juli 2011 #2 Skrevet 30. juli 2011 (endret) Du må sende skriftlig beskjed (mail el brev) til bomselskapet at brikken ikke skal være registrert på den bilen lenger. Selv om du har tatt brikken ut av bilen registreres passeringene, og de sjekkes opp mot avtaler som bomselskapet har. (det sitter folk og ser på bildene som tas av biler uten brikke, og det sjekkes så opp mot registeret av biler/registreringsnr) Du enkleste er å avslutte abonnementet hos bomselskapet og levere inn brikken hos en servicestasjon. Endret 30. juli 2011 av C-girl
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #3 Skrevet 30. juli 2011 Du må sende skriftlig beskjed (mail el brev) til bomselskapet at brikken ikke skal være registrert på den bilen lenger. Selv om du har tatt brikken ut av bilen registreres passeringene, og de sjekkes opp mot avtaler som bomselskapet har. (det sitter folk og ser på bildene som tas av biler uten brikke, og det sjekkes så opp mot registeret av biler/registreringsnr) Du enkleste er å avslutte abonnementet hos bomselskapet og levere inn brikken hos en servicestasjon. jammen, jeg skrev jo til de at bilen var solgt.. burde ikke det være nok? Og må visst sende brikken til andre siden av landet, derfor jeg ikke har fått meg til å gjort det enda..
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. juli 2011 #4 Skrevet 30. juli 2011 Å sende en brikke tar strengt tatt ikke så lang tid vel.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Å sende en brikke tar strengt tatt ikke så lang tid vel. Nei, men det var vel heller ikke poenget, eller? Jeg var midt i en flytteperiode akkurat da, og prioriterte ikke å sende bombrikken. Spørsmålet var om det er JEG som må betale selv om jeg har solgt bilen, da jeg fortsatt har bombrikken.
Gjest Swipper Skrevet 30. juli 2011 #6 Skrevet 30. juli 2011 Du kan jo snakke med han/hun som har kjøpt bilen din, og fortelle saken som den er. At du har fått regning som er registrert til den bilen, og si at han/hun må betale? Det er jo strengt talt ditt ansvar å få fjernet abenomentet, levere inn brikken osv, men kan jo håpe på at ny eier av bil går med på å betale da det er han/hun som har passert de ulike bommene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #7 Skrevet 30. juli 2011 Nei, men det var vel heller ikke poenget, eller? Jeg var midt i en flytteperiode akkurat da, og prioriterte ikke å sende bombrikken. Spørsmålet var om det er JEG som må betale selv om jeg har solgt bilen, da jeg fortsatt har bombrikken. JA, du må betale selv om du har beholdt brikken. Bomringene registrerer skiltnummeret på bilen og blir belastet din avtale. Så at du ikke "prioriterte" å sende inn bombrikken, (som strengt tatt ikke er så mye stress, bare å putte den i en konvolutt) ..det var ganske dumt av deg, og det er ingenting du kan gjøre med det nå. Du må betale regningen. 1
Rayanne Skrevet 30. juli 2011 #8 Skrevet 30. juli 2011 Så lenge du har meldt fra til Fjellinjen om eierskifte skal det være i orden. At du ikke har returnert brikken har ingen betydning, dette er noe du først og fremst gjør for å få igjen depositumet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #9 Skrevet 30. juli 2011 JA, du må betale selv om du har beholdt brikken. Bomringene registrerer skiltnummeret på bilen og blir belastet din avtale. Så at du ikke "prioriterte" å sende inn bombrikken, (som strengt tatt ikke er så mye stress, bare å putte den i en konvolutt) ..det var ganske dumt av deg, og det er ingenting du kan gjøre med det nå. Du må betale regningen. Jeg har jo gitt beskjed om at jeg har solgt bilen! Da burde jo de automatisk slette min avtale? Så lenge du har meldt fra til Fjellinjen om eierskifte skal det være i orden. At du ikke har returnert brikken har ingen betydning, dette er noe du først og fremst gjør for å få igjen depositumet. Er dette jeg har hørt jeg også, så håper du har rett, og at de bare har gjort en feil..
meta2 Skrevet 5. august 2011 #10 Skrevet 5. august 2011 (endret) Vi ringte og ordnet det. Endret 5. august 2011 av meta2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2011 #11 Skrevet 5. august 2011 Jeg ringte til bomselskapet og da fikk vi igjen pengene som sto på kontoen da vi solgte bilen. Kjøperen fikk regnign på paseringene. Vi skulle bare beholde brikken og satte den inn i nye bilen. Lurer litt: En kjøper en bruktbil. Selger tar ut bombrikken og skal avslutte avtalen. Men det skjer ikke. Hva gjør en da? Ringe og be de si opp avtalen eller til bomselskapet og få bilen registrert på egne avtale?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #12 Skrevet 6. august 2011 Jeg ringte til bomselskapet og da fikk vi igjen pengene som sto på kontoen da vi solgte bilen. Kjøperen fikk regnign på paseringene. Vi skulle bare beholde brikken og satte den inn i nye bilen. Lurer litt: En kjøper en bruktbil. Selger tar ut bombrikken og skal avslutte avtalen. Men det skjer ikke. Hva gjør en da? Ringe og be de si opp avtalen eller til bomselskapet og få bilen registrert på egne avtale? Man må nok gi beskjed selv om at man har solgt bilen ja. Ordnet seg forresten for min del, trenger ikke å betale noenting da jeg hadde sagt ifra om at bilen var solgt for lenge siden. -Ts
Rayanne Skrevet 6. august 2011 #13 Skrevet 6. august 2011 En kjøper en bruktbil. Selger tar ut bombrikken og skal avslutte avtalen. Men det skjer ikke. Hva gjør en da? Ringe og be de si opp avtalen eller til bomselskapet og få bilen registrert på egne avtale? Du bare tegner en ny avtale, så er det den som er aktiv på bilnummeret.
meta2 Skrevet 6. august 2011 #14 Skrevet 6. august 2011 Du bare tegner en ny avtale, så er det den som er aktiv på bilnummeret. Litt kjedelig dersom en har noen hundrelapper på den gamle brikken da.
Rayanne Skrevet 6. august 2011 #15 Skrevet 6. august 2011 Litt kjedelig dersom en har noen hundrelapper på den gamle brikken da. Hvilken brikke? Selger vil jo få igjen sine penger når de avslutter avtalen og leverer sin brikke, mens kjøper tegner en helt ny avtale, enten med ny brikke, eller den man brukte til forrige bil.
meta2 Skrevet 6. august 2011 #16 Skrevet 6. august 2011 Hvilken brikke? Selger vil jo få igjen sine penger når de avslutter avtalen og leverer sin brikke, mens kjøper tegner en helt ny avtale, enten med ny brikke, eller den man brukte til forrige bil. Dersom de som eide bilen ikke avslutter bomavtalen, får en ikke registrert bilnr på brikken en har, da nr er registrert på tidligere eier. En vil jo ikke ha en ny avtale og ny brikke, når en har penger på den gamle brikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå