Gå til innhold

Grevling i Oslo?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig, da? :sjokkert:

Satt nettopp ute i bakgården og hørte små "skritt." Så ser jeg en sak som minnet veldig om en grevling komme mot meg. Løp som olja lyn og fikk ikke sett så nøye på farge, men etter litt googling ser jeg at det helt klart var samme "siluett" som en grevling (er tross alt litt mørkt nå).

Hva bør jeg gjøre? Kan ikke grevlinger være aggressive? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i Oslo var det? Jeg bodde på Nordberg før og da hadde vi grevling, pinnsvin, rådyr og elg i hagen blant annet. De kan være ganske aggresive ja.. Er ikke helt sikker på hva du bør gjøre. Husker engang da jeg var liten så hadde vi en under terassen.. Husker ikke hva vi gjorde med den, men..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Oslo var det? Jeg bodde på Nordberg før og da hadde vi grevling, pinnsvin, rådyr og elg i hagen blant annet. De kan være ganske aggresive ja.. Er ikke helt sikker på hva du bør gjøre. Husker engang da jeg var liten så hadde vi en under terassen.. Husker ikke hva vi gjorde med den, men..

På Frogner, ganske nærme Frognerparken. Kanskje det er der den har kommet fra?

Skrevet

Det blir stadig observert grevling i Oslo sentrum, og Frogner er nok ikke skånet for slikt, dessverre ;) Gamle rykter sa at grevling biter til de hører det knekke i ben, derfor gikk jegere med koks i støvlene når de gikk i grevlingområder, men det er nok snarere tilfelle at grevlingen er mer redd for oss enn vi er for den, og følgelig vil stikke.

Samtidig må vi ikke glemme at den er et vilt dyr, som på lik linje med alle andre ville dyr vil kunne angripe hvis den føler seg truet. Men mest sannsynlig var den bare på jakt etter noe mat fra søppelkassen deres, tror jeg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Masse grevling i Oslo, så det finnes sikkert noen i parken og. Den har vel følt for litt sightseeing da :fnise:

De er ikke aggressive hvis man ikke flyr etter dem og de føler seg truet. De er nokså sky. Og mest aktive om natta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir stadig observert grevling i Oslo sentrum, og Frogner er nok ikke skånet for slikt, dessverre ;) Gamle rykter sa at grevling biter til de hører det knekke i ben, derfor gikk jegere med koks i støvlene når de gikk i grevlingområder, men det er nok snarere tilfelle at grevlingen er mer redd for oss enn vi er for den, og følgelig vil stikke.

Samtidig må vi ikke glemme at den er et vilt dyr, som på lik linje med alle andre ville dyr vil kunne angripe hvis den føler seg truet. Men mest sannsynlig var den bare på jakt etter noe mat fra søppelkassen deres, tror jeg :)

Byjente som jeg er (ikke innfødt, vel og merke) trodde jeg faktisk at grevlinger holdt til uti skogen ;)

Ok, da roer jeg nervene et hakk eller to. Har små barn som leker i bakgården hver dag, så ble litt urolig pga det.

Skrevet

Byjente som jeg er (ikke innfødt, vel og merke) trodde jeg faktisk at grevlinger holdt til uti skogen ;)

Ok, da roer jeg nervene et hakk eller to. Har små barn som leker i bakgården hver dag, så ble litt urolig pga det.

Grevling er primært nattdyr, så på dagtid sover de nok søtt i hiene sine :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig, da? :sjokkert:

Satt nettopp ute i bakgården og hørte små "skritt." Så ser jeg en sak som minnet veldig om en grevling komme mot meg. Løp som olja lyn og fikk ikke sett så nøye på farge, men etter litt googling ser jeg at det helt klart var samme "siluett" som en grevling (er tross alt litt mørkt nå).

Hva bør jeg gjøre? Kan ikke grevlinger være aggressive? :klo:

Velkommen til virkelighetens verden.

Grevlinger finnes overalt, også på Frogner.

De liker å "rote" i søppelboksene (leter etter mat), noe jeg regner med at dere også har på Frogner ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til virkelighetens verden.

Grevlinger finnes overalt, også på Frogner.

De liker å "rote" i søppelboksene (leter etter mat), noe jeg regner med at dere også har på Frogner ;)

Søppelbokser? Det har jeg aldri hørt om. Jeg kjenner i hvert fall ingen som har noe slikt her på Frogner.

:roll:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er en del grevling i byen ja. De lever i kratt og har hi hvor de sover rolig hele dagen. Om natta går de på søppeljakt. Må være et paradis for grevlinger i Frognerparken. Det flyter jo ofte med søppel der om natta.

Grevlinger er redde og sky mennesker, så de utgjør ingen fare. Meeeeen om de er mer redde meg enn det jeg er de, så er de pokker så redde mennesker :fnise: Men ikke press en grevling. De forsvarer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del grevling i byen ja. De lever i kratt og har hi hvor de sover rolig hele dagen. Om natta går de på søppeljakt. Må være et paradis for grevlinger i Frognerparken. Det flyter jo ofte med søppel der om natta.

Grevlinger er redde og sky mennesker, så de utgjør ingen fare. Meeeeen om de er mer redde meg enn det jeg er de, så er de pokker så redde mennesker :fnise: Men ikke press en grevling. De forsvarer seg.

Jeg trodde først det var verdensrekord i rotte :fnise: Helt til jeg ikke så noen lang hale, og da var det bare å ta bena fatt!

AnonymBruker
Skrevet

Så en løp over vegen på skullerud forrige uke. Det var på kvelden, den løp mot østmarka, hvor den sikkert bodde.

Ble veldig overrasket. Er nok mer dyr her en hva vi tror.

Har hørt at de kan være farlige og bite. En venn som bor på landet, sier at de setter seg i bilen hvis de ser en.

AnonymBruker
Skrevet

Det kryr av dem her på Eiksmarka (I Bærum, rett over grensen fra Oslo), men her ser vi andre dyr som rev og elg rett som det er også. Har aldri sett dem i skogen, alltid i boligstrøk sent på kvelden. Har aldri vært så redd, men ble litt stresset da jeg hadde to hunder i bånd som satte etter en med meg på slep...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...