Gå til innhold

Hvor ta storhandlingen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke helt om dette er den rette plassen å legge tråden jeg, dere får si fra så skal jeg evt. be om hjelp til å flytte den om det blir helt feil. :)

Jeg og kjæresten skal flytte inn i ny leil. til uka og må derfor kjøpe inn alt vi trenger.. Alt fra mat, renhold, hygiene osv.

Noen tips til hvor vi kan få til dette billigst mulig?

Og hvordan er prisene i Norge i forhold til Sverige? Vil vi spare noen kr. på å kjøpe noe der?

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rema, Rimi og Kiwi er billigere enn Ica og Meny. Men Meny har tre prisgrupper på pasta, pålegg, ost og en del annet. Pluss at Meny har et stort utvalg.

Jeg kjøper ikke billige rengjøringsprodukter fordi jeg ikke synes de er like effektive. (Zalo, grønnsåpe og vaskemiddel) På EuroPris har de kanskje toalettbørste, oppvaskbørste, brødposer, kluter og svamper som er lavere i pris og helt sikkert ok å bruke.

Tror jeg handlet for godt over tusen kroner for to år siden når jeg kjøpte inn første dagen, andre dag handlet jeg inn mer krydder osv og kom opp i 1700 kroner tilsammen. Dere trenger ikke kjøpe inn alt med det samme, men oppgradere matskapet etterhvert.

Tror ikke det lønner seg å dra til sverige hvis dere ikke skal handle sigaretter og alkohol.

Gjest Consensio
Skrevet

Det lønner seg å dra til Sverige om man skal fylle opp fryseren.

Om man drar til Nordby, så kan man også få kjøpt store pakker (24-30 ruller ca) til en femtilapp (Lambi om jeg ikke husker feil)

Og når man først er der, så kan man jo handle resten, enten i matbutikken eller på Rusta hvor de også har en del ting.

Skrevet

I alle tester har Rema 1000 kommet ut som den beste og billigste matbutikken. Hvis dere handler i Norge vil jeg anbefale at dere handler basisvarer på Rema 1000. Type ris, pasta, frysevarer og tørrvarer. Ferskvarer type kjøtt og fisk ville jeg kjøpt på Meny. Grønnsaker og frukt ville jeg kjøpt enten på Coop Mega eller Kiwi. Og resten av husholdningsvarer som f.eks. shampoo og balsam, papir osv. kan man ta hvor som helst. Kanskje på Bunnpris eller Coop Obs.

Skrevet

Tuuusen takk for svar! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...