Gå til innhold

Graviditet og trening!


Angel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å bli gravid. Jeg trener en del i uka; aerobic, spinning og styrketrening. Vet at når jeg blir gravid, er det visse øvelser jeg må styre unna, og øvelser jeg må være forsiktige med. Men hvilke???...det kommer vel ann på hvor langt på vei man er!

Har hørt at situps ikke er så bra, men det er vel ikke farlig helt tidlig i svangerskapet????

Noen som kan hjelpe????

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Angelmora mi icon_smile.gif

Jeg vet ikke så veldig mye mer enn deg ang. trening, men har hørt at man kan godt trene slik man har trent tidligere - iallefall IKKE stormtrene når man først er blitt gravid...

Ang. situps så leste jeg inne på SM at det går fint ann den første tiden, men ta skrå situps istedenfor vanlige pga at magemuskelaturen vil uansett "dele" seg etterhvert. Og da er jo vanlige situps litt bortkastet kan man si. Husker ikke helt hvor lenge man kan ta situps, men det vet sikkert noen andre her inne icon_smile.gif

Kos deg med treninga du vennen, og så håper vi at denne syklusen bærer frukter for oss begge (og andre icon_wink.gif )

Masse klemmer fra

Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du kan visstnok fortsette som før, i alle fall frem til uke 20. Men du skal ikke ta deg helt ut med ekstrem høy puls, eller begynne med helt nye ting.

Etter uke 20 bør du kutte ut "hopp og sprett-øvelser" og jogging, riding osv. Svømming er bra!

Jeg tror det er en del delte meninger om hva man kan og ikke kan gjøre, men dette er det jeg har fått høre og lest meg til.

Dersom dere klarer å trene gjennom hele svangerskapet misunner jeg dere! Jeg trente 4-5 ganger i uka før jeg ble gravid. Nå klarer jeg kun en times rusletur hver dag. Jeg har rett og slett ikke kapasitet til å trene. Men dette er vel forskjellig fra person til person.

Hilsen Hestehoven 30+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skjønt ut å orke trening i svangerskapet! Men det er nok viktig å kjenne etter hva som føles "bra" eller "riktig", framfor å skulle klare programmet som før.

Jeg har også redusert treninga kraftig, men går masse, det er fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...