AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #1 Skrevet 29. juli 2011 Datteren min skulle ha vært på Norway cup i år,men nå er jeg veldig i tvil om jeg skal la hun dra. Har hørt flere som mener at Norway cup kan være ett mål for terroraksjon :S Hun er 13år foresten. Hadde du latt hun da?
pøbelsara Skrevet 29. juli 2011 #2 Skrevet 29. juli 2011 Ja, jeg hadde latt henne dra. Både fordi jeg synes det er viktig at livet går videre, fordi jeg ikke synes vi skal la livene våre styres av redsel etter det grusomme som har skjedd, og fordi jeg er ganske sikker på at politiet ville ha advart mot å avholde Norway Cup hvis det forelå trusler mot arrangementet. Dessuten er Norway Cup utrolig gøy for barn, og jeg tror at barn i Norge trenger å oppleve noe fint og morsomt nå som motvekt til alt det fæle som har skjedd den siste uken. 9
Kosemose Skrevet 29. juli 2011 #3 Skrevet 29. juli 2011 Ja, jeg hadde latt barnet mitt få dra. Og tenker ganske likt som Pøbelsara over her
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Nei, hadde ikke latt henne dra. Mulig at vi fortsatt må ha det gøy, la livet gå videre, osv osv, men for meg er ikke det å være politisk korrekt, sterk, og blabla viktigere enn å overleve. 1
Kosemose Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Nei, hadde ikke latt henne dra. Mulig at vi fortsatt må ha det gøy, la livet gå videre, osv osv, men for meg er ikke det å være politisk korrekt, sterk, og blabla viktigere enn å overleve. Tenker du at barna ikke kommer til å overleve Norway Cup?
pøbelsara Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Nei, hadde ikke latt henne dra. Mulig at vi fortsatt må ha det gøy, la livet gå videre, osv osv, men for meg er ikke det å være politisk korrekt, sterk, og blabla viktigere enn å overleve. Huff. Tenk hvis alle tenkte som deg. Hvor har du tenkt å oppholde deg fremover?
Susan Sto Helit Skrevet 29. juli 2011 #7 Skrevet 29. juli 2011 Jeg lar antagelig både mann og barn reise og se på arrangementet, og drar sikkert dit selv og, så ja... Blir uansett annerledes enn Utøya, for politiet er mer på vakt, og det er ikke et innesperret område på noe vis. (Det er jo uansett spredt over mye av Oslo, så alle ungdommene er jo ikke på samme sted samtidig.)
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #8 Skrevet 29. juli 2011 Huff. Tenk hvis alle tenkte som deg. Hvor har du tenkt å oppholde deg fremover? Hvorfor er du nedlatende til min tankegang? "Huff tenk hvis alle tenkte som deg". Noen er faktisk litt forsiktige i lys av det som har skjedd i det siste, rart du ikke forstår det. Har du hørt om den psykiatriske pasienten som ble sluppet ut i Hallingdal, som de ikke kunne finne igjen? Det var viktig å få tak i ham, fordi han tydelig og klart sympatiserte med Behring Breivik, og ga uttrykk for at det var supre greier. Jeg vet ikke helt om jeg vil oppsøke store offentlige arrangement med slike folk løpende rundt. Men god tur, da.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #9 Skrevet 29. juli 2011 Nå er ikke Norway Cup fylt med barn og tenåringer som støtter en spesiell politisk retning,hvilket faktisk Utøya faktisk var! Det går an å tenke litt. Jeg hadde dyttet dem ut av døra med ei rake, ja de skulle absolutt ha dratt.
Gjest Heloise Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Nei, men det er ikke pga. det som har skjedd i Oslo. Vokst opp i nærheten av der det er og har litt dårlige erfaringer med hele greia. Ble ikke bedre da jeg besøkte det som ung selv heller.
pialen Skrevet 29. juli 2011 #11 Skrevet 29. juli 2011 Ja hadde nok gjort det, MEN hadde blitt med selv også!! Viktig å vise at vi ikke er redde og at livet går videre.. Men for å takle det bedre selv hadde jeg nok blitt med (for min egen del...)
QueenPenelope Skrevet 29. juli 2011 #12 Skrevet 29. juli 2011 Jeg hadde latt barnet mitt dra. Vi kan rett og slett ikke la frykt styre hverdagen vår. Forøvrig hva Pøbelsara sa
sophiaM Skrevet 29. juli 2011 #13 Skrevet 29. juli 2011 Nei, men det er ikke pga. det som har skjedd i Oslo. Vokst opp i nærheten av der det er og har litt dårlige erfaringer med hele greia. Ble ikke bedre da jeg besøkte det som ung selv heller. Dårlig erfaring med Norway Cup? Kan jeg spørre hva som har gitt deg det?
mich75 Skrevet 29. juli 2011 #14 Skrevet 29. juli 2011 Jeg hadde latt barna mine dra. jeg tror fortsatt Norge er et trygt land... Jeg tror ikke vi er mindre trygge nå enn for en uke siden... Kanskje litt tryggere, siden Breivik sitter inne.
Gjest Annaires Skrevet 29. juli 2011 #15 Skrevet 29. juli 2011 Selvfølgelig hadde jeg latt barna dra. Aldri har vel sikkerheten vært høyere. Det er viktig at barna kan fortsette å ha det gøy, til tross for det tragiske som har skjedd.
HvittHus Skrevet 29. juli 2011 #17 Skrevet 29. juli 2011 Ja jeg ville ha latt barna mine få dra. Vi kan ikke bure unge mennesker inne pga denne tragedien som har skjedd. Det vil bare føre vondt med seg.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2011 #18 Skrevet 29. juli 2011 Datteren min skulle ha vært på Norway cup i år,men nå er jeg veldig i tvil om jeg skal la hun dra. Har hørt flere som mener at Norway cup kan være ett mål for terroraksjon :S Hun er 13år foresten. Hadde du latt hun da? Eg skal sende 2 stk, den eldste bestemmer sjølv for han er 18 og den andre er 15. Dei reiser med laga sine, rekner med at det går bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå