alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Jeg merker i grunn at jeg savner romantikk i forholdet mitt. Jeg savner at han gir meg komplement, som at jeg er pen og deilig og slikt. Han er flink og sier ofte at han er glad i meg, men akkurat som det ikke er nok kjenner jeg...han kaller meg vennen, skjønningen..men han har jo også venninner han kaller dette for så akkurat det tar jeg med en klype salt.. Er det flere som har det som meg? Er det til å leve med eller fant dere en ny mann som gav dere det dere trengte av romantikk? Går det ann å "omvende" en uromantisk mann? Eller er dette bare typisk menn?
Nessy Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Ikke typisk menn, alle er ulike på godt og ondt. Akkurat det når det kommer til om noen er romantiske eller ikke så merker en jo det veldig godt over tid. For personen som ikke er romantisk blir det klissete og for den romantiske blir det for kaldt. Tror det kan være vanskelig å "omvende" ham men det beste du kan gjøre er å snakke med ham. Fortell ham at du vil at han skal vise at han bryr seg slik du gjør med ham.
alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ikke typisk menn, alle er ulike på godt og ondt. Akkurat det når det kommer til om noen er romantiske eller ikke så merker en jo det veldig godt over tid. For personen som ikke er romantisk blir det klissete og for den romantiske blir det for kaldt. Tror det kan være vanskelig å "omvende" ham men det beste du kan gjøre er å snakke med ham. Fortell ham at du vil at han skal vise at han bryr seg slik du gjør med ham. Han viser jo forsåvidt det da, ved å ta hånda mi når vi går på tur og å være kjærlig. Han har selv innrømmet at han er lite romantisk og at han bør skjerpe seg. Jeg mener at han, av alle, som normalt strør rundt seg med "kosenavn" til venninner..som i grunn er flørten med mange..bør overøse meg med komplement. Han er i tilegg veldig "flink" å kommentere damer sin påkledning (da selvsagt av den hotte sådan), samt pupper og annet.. Endret 28. juli 2011 av alltidusikker
alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2011 Jeg kan vel også innrømme at jeg blir såret og lei meg når han i en bursdagsmld til en venninne skriver "gratulere med dagen skjønne vakre". Han sier aldri vakre til meg. Vrir og vender jeg på ting her? Er jeg urimelig?
Tears.of.the.Sun Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Nå har jeg en kjæreste som er veldig romantisk av seg... Men jeg må spørre, har du tatt dette opp med han? Eller går du rundt og holder det inni deg at du trenger mer romantikk og bare forventer at han skal være klarsynt og skjønne det av seg selv?
alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2011 Nå har jeg en kjæreste som er veldig romantisk av seg... Men jeg må spørre, har du tatt dette opp med han? Eller går du rundt og holder det inni deg at du trenger mer romantikk og bare forventer at han skal være klarsynt og skjønne det av seg selv? Jeg har ikke tatt det opp med han, og forventer derfor heller ingen magisk endring. Det var han selv som ved en anledning sa at han var lite romantisk, og jeg sa meg enig der han videre sa at han måtte skjerpe seg. Men jeg har ikke sagt noe spesifkt hva jeg "trenger", eller at jeg syns han overøser venninner med komplement.
alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2011 Bare det å få en søt god natt sms,kan jeg bare glemme. Da må jeg i tilfelle framprovosere den ved å sende en til han først. Jeg vil jo ha slike sms av han.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Jeg er i samme båt som deg Kjæresten min er lite romantisk, sånn sett. Han kaller ei venninne for "darling" også, som han kaller meg støtt og stadig. Prøver å ikke ta dette inn på meg, selv om det er litt ubehagelig. Her nytter det ikke å prate med han om det, han blir oppgitt. På en måte skjønner jeg det, de er jo bare venner. Men han må jo også skjønne meg litt også. Siden det ikke nytter å prate med han, så lar jeg det bare ligge. Men tro meg, det finnes grenser. Og når den grensen krysses, sier jeg ordentlig ifra. Heldigvis (eller uheldigvis?) har jeg en vanvittig stor tålmodighet Det JEG har prøvd er å være så uromantisk som mulig. Jeg er veldig glad i å si at jeg elsker han, virkelig si "Jeg elsker deg" og gi han et kyss. Nå er det bare "Love ya" med en litt whatever-attitude. Jeg lar ting gli, som jeg vanligvis ville satt en finger på. Jeg prøver å være litt som han. Ikke at det hjelper så veldig, for han er flink å gjennomskue meg ANYWAYS, det må ikke bli for masete heller. Jeg har innsett at det bare er sånn han er, jeg vil ikke forandre han. Jeg tar det jeg får av han Dette er en ordentlig mannemann.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Men tar du noe initiativ til romantikk? Ofte er det sånn at når du gjør noe fint for andre, så blir de inspirert til å gjøre noe for deg 1
alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Men tar du noe initiativ til romantikk? Ofte er det sånn at når du gjør noe fint for andre, så blir de inspirert til å gjøre noe for deg Jeg stryker på han så ofte jeg kan, sier jeg er glad i han, sier jeg føler meg trygg når jeg er hos han, sier han er sexy, deilig, sier jeg elsker å ha sex med han, sier jeg er stolt av å være kjæresten hans, skriver små lapper, sender natta-mld, sender frekke mld...som sagt; han føler seg jo programforpliktet til å si noe tilbake når jeg sier noe. Usikker som jeg er trenger jeg å få høre dette fra han av og til. Spesielt fordi han er slik en flørten person. Endret 28. juli 2011 av alltidusikker
Gjest MorAase Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 Hvorfor skal du tvinge mannen til å bli noe(n) han ikke er? Har du tenkt over alle andre måter han viser deg oppmerksomhet på? F.eks. ved å bytte dekk på din bil? 1
alltidusikker Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 28. juli 2011 Hvorfor skal du tvinge mannen til å bli noe(n) han ikke er? Har du tenkt over alle andre måter han viser deg oppmerksomhet på? F.eks. ved å bytte dekk på din bil? Jada, han er hjelpsom og jeg ser poenget ditt. MEN, når han er slik en person som flørter så mye som han, som bruker de ordene han gjør til venninnene..hvorfor kan han da ikke å bruke den energien han bruker på det, på meg i steden for? Jeg kan nok ikke forandre han, men det irriterer meg hele opplegget med ordbruken til vennninner kontra ordbruk til meg.
monokini Skrevet 28. juli 2011 #13 Skrevet 28. juli 2011 Jeg skjønner deg veldig godt. Hadde nok blitt lei meg selv om kjæresten min ga mer komplimenter og kosenavn til venninnene sine enn til meg. Synes du skal fortelle han hvordan du føler det, uten å være sur. Si for eksempel at du hadde satt veldig pris på om han sa slike ting til deg litt oftere.
Gjest gjest Skrevet 29. juli 2011 #14 Skrevet 29. juli 2011 Hei Jeg har det på samme måte som deg, og spurte nettpsykolologen med følgnede svar: Den type mangel på å vise følelser som du beskriver i ditt forhold, er veldig uvanlig og veldig få som greier å stå i over tid. Sissel Gran, som er en av landets fremste samlivsterapeuter, snakker masse om viktigheten av og jevnlig å bekrefte hverandre med kjærlighetserklæringer som kyss, klemmer, og komplimenter. Uten disse jevnlige bekreftelsene, synker ofte selvtilliten og tryggheten hos en selv, og i forholdet. Jeg anbefaler deg sterkt å snakke med en familieterapeut ved et familievernkontor, om du er rådvill og trenger en samtalepartner. Tilbudene her er gratis og du møter høyt kompetente terapeuter. Lykke til!
alltidusikker Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 29. juli 2011 Hei Jeg har det på samme måte som deg, og spurte nettpsykolologen med følgnede svar: Den type mangel på å vise følelser som du beskriver i ditt forhold, er veldig uvanlig og veldig få som greier å stå i over tid. Sissel Gran, som er en av landets fremste samlivsterapeuter, snakker masse om viktigheten av og jevnlig å bekrefte hverandre med kjærlighetserklæringer som kyss, klemmer, og komplimenter. Uten disse jevnlige bekreftelsene, synker ofte selvtilliten og tryggheten hos en selv, og i forholdet. Jeg anbefaler deg sterkt å snakke med en familieterapeut ved et familievernkontor, om du er rådvill og trenger en samtalepartner. Tilbudene her er gratis og du møter høyt kompetente terapeuter. Lykke til! Takk for fint svar. Meg med min allerede lave selvtillit trenger bekreftelser mer enn noen annen. Men jeg er jo redd jeg ikke kan framprovosere dette hos kjæresten min, at det ikke ligger i hans natur. Da har jeg jo et problem..
gompen Skrevet 29. juli 2011 #16 Skrevet 29. juli 2011 Det beste hadde vært om du jobber med å få bedret selvtilliten din. Det er ikke hans feil at du til stadighet trenger dyptgående bekreftelse for å føle deg verdt noe. Det er noe du må jobbe med selv. Du kan ikke gjøre ham til noe han ikke er. Vil du at han skal være "romantisk" på dine premisser? Det er umulig for han. Du skaper selv dette problemet, ved å ikke være fornøyd med hans måte å vise kjærlighet. Legg heller merke til hva han faktisk gjør for deg, enn hva du synes mangler. Og for all del, snakk med ham. Ingen er tankelesere vet du. Forøvrig er jeg en lite romantisk kvinne selv. Om min kjære skulle ha tvunget på meg levende lys, roser og klisseprat, hadde jeg blitt grinete. Det er absolutt ikke meg. Jeg er mer optatt av de små tingene. 1
Gjest mya Skrevet 29. juli 2011 #17 Skrevet 29. juli 2011 Det er ikke hans feil at du til stadighet trenger dyptgående bekreftelse for å føle deg verdt noe. Det er noe du må jobbe med selv. Du skaper selv dette problemet, ved å ikke være fornøyd med hans måte å vise kjærlighet. Legg heller merke til hva han faktisk gjør for deg, enn hva du synes mangler. jeg forstår det sånn at det er ikke kun bekreftelse det er snakk om her, men at andre kvinner får flere og/eller blir kalt de same tingene som han kaller henne. når han gidder å bruke energi på å kalle venninnene sine med søte snuske-navn så burde han ihvertfall ha brukt enda mer enrgi på å få kjæresten sin til å føle seg bra. det virker litt som at venninner og kjæreste er på likt nivå her, og slik skal det IKKE være. jeg har vært i samme situasjon med x-en før, så jeg vet hvordan det føles å bli oversett!.
Gjest Consensio Skrevet 29. juli 2011 #18 Skrevet 29. juli 2011 Bodde med en som aldri sa noe som helst, ikke ga meg mye nærhet heller. Følte meg ikke akkurat elsket. Nå var det ikke bare det som gjorde at jeg flyttet fra ham, men mangelen på romantikk og sex var en av de mange avgjørende elementene. Mannen min nå er ikke særlig romantisk, men han kaller meg elsklingen sin, han tar mye på meg og forteller meg hvor flott jeg er, vi har fantastisk sex (selv om vi har perioder hvor vi har lite sex) I tillegg så ringer han meg alltid og sier ifra når han blir forsinket, eller om han skal ut med kompiser...noe exen min aldri gjorde så jeg ante ikke om han kom hjem den kvelden eller ikke Så, jeg får ikke blomster og gaver, han rydder sjeldent hjemme, disker aldri opp med mat om jeg ikke ligger og er EKSTREMT syk, men han viser likevel at han elsker meg og tenner på meg, og jeg elsker det
Gjest Seerine Skrevet 29. juli 2011 #19 Skrevet 29. juli 2011 Spør du meg så er det bare å gi opp! Går ikke Ann å forandre en mann, de vil alltid true seg selv til å få deg til å tro at han har forandret seg, mens han prøver å huske på det så mye som mulig. Alle vil vel ha en mann som kommer frem til romantiske ting automatisk! Ikke det at jeg har en type som er romantisk ,men skjønner kvinners behov!!
Kassiopeia Skrevet 29. juli 2011 #20 Skrevet 29. juli 2011 (endret) Nå er jeg heldigvis så heldig som har en kjæreste som gir meg komplimenter hele tiden, stryker og koser mye på meg, vil alltid holde meg i hånden når vi er ute, gir meg massasje, liker å holde rundt meg, sier ofte at han elsker meg, sender alltid mellinger når vi ikke er sammen, bruker å kjøpe blomster til meg osv. Det høres egentlig ut som at typen din ikke er av den romantiske typen TS. Og det er ikke bare noe man kan forandre akkurat. Mennesker er forskjellige, og bør ikke presses til å være noe de ikke er. Du bør så klart snakke med han om dette, men for meg synes jeg det er viktig at man er sammen med noen som er lik seg selv når det gjelder romantikk. Så da er det vel opp til deg om du vil være sammen med noen som ikke gir komplimenter hele tiden og er romantisk av seg! Endret 29. juli 2011 av Suvana
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå