Livsnyteren Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Heisann VI fikk en pizza stein for en tid tilbake, de første gangene ble pizzaen fantastisk! Men setter pizzaen seg bare fast i steinen. Det vi lurer på er om det er noe triks for å få den til å løsne bedre. Ser det er mange som bruker bakeplate på steinen, noen som evt vet hvor man får kjøpt en sånn bakeplate?
Personlig12 Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Min er også blitt litt vanskelig å ha med å gjøre, jeg bruker å smøre den med olje, det funker bra
Livsnyteren Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2011 Min er også blitt litt vanskelig å ha med å gjøre, jeg bruker å smøre den med olje, det funker bra Tusen takk! Da skal jeg prøve det neste gang.. hvis ikke det hjelper får jeg lete litt mer etter bakeplate. Ser Weber har men den følger med pizza steinen deres tror jeg..
Pria Skrevet 29. juli 2011 #5 Skrevet 29. juli 2011 Du skal ikke bruke bakepapir eller smøre steinen med olje. Det er pizzadeigoppskriften din som er feil for baking på stein.
Frk. Belle Skrevet 29. juli 2011 #6 Skrevet 29. juli 2011 Kanskje trenger du å ha litt mer mel på deigen? Jeg steker brød i jerngryte og da er det viktig at det er litt mel rundt hele deigen for at den ikke skal sette seg fast..
Livsnyteren Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2011 Du skal ikke bruke bakepapir eller smøre steinen med olje. Det er pizzadeigoppskriften din som er feil for baking på stein. Okei, har funnet en som er for pizza stein trodde jeg.. hvis den jeg bruker er feil, har du en oppskrift som du mener jeg burde prøve istede?
Pria Skrevet 30. juli 2011 #8 Skrevet 30. juli 2011 Okei, har funnet en som er for pizza stein trodde jeg.. hvis den jeg bruker er feil, har du en oppskrift som du mener jeg burde prøve istede? Pizzadeigoppskriften jeg bruker er fra Andreas Viestad, den finner du på nett :-)
Livsnyteren Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. juli 2011 Pizzadeigoppskriften jeg bruker er fra Andreas Viestad, den finner du på nett :-) Takk, ble pizza laget på stein igår, smørte steinen med pizza mel og hadde nok mel i deigen og da satt den seg ikke fast. Nydelig! Her pizza deigen jeg bruker, anbefales! : http://ingridskjokken.blogspot.com/2011/02/steinbakt-pizza-italiensk-pizza.html
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #10 Skrevet 31. juli 2011 det er vikti at du har i steinen fra du setter ovnen på.og ikke sett den i når den allerede er varm.men det visste du kansje?
Livsnyteren Skrevet 2. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. august 2011 det er vikti at du har i steinen fra du setter ovnen på.og ikke sett den i når den allerede er varm.men det visste du kansje? Stemmer det! ble vellykket sist vi laget stein bakt pizza, var bare å ha rikelig med mel på både stein og deig
Edvarda Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 Jeg frisker opp igjen denne jeg, for jeg fikk så veldig lyst til å kjøpe en sånn pizzastein til moren min. Hun har bursdag rett over helga, så kan noen fortelle hvor jeg finner en sånn? Jeg har aldri sett det i noen butikk?
Gjest Survival Skrevet 15. februar 2012 #13 Skrevet 15. februar 2012 Jeg frisker opp igjen denne jeg, for jeg fikk så veldig lyst til å kjøpe en sånn pizzastein til moren min. Hun har bursdag rett over helga, så kan noen fortelle hvor jeg finner en sånn? Jeg har aldri sett det i noen butikk? Jeg lurer også på dette Sleng gjerne med pris også.
Gjest badeand1 Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=168541770
Gjest Survival Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=168541770 Noen som vet om denne er bra? Blir litt usikker med tanke på prisen :gjeiper:
Gjest badeand1 Skrevet 16. februar 2012 #16 Skrevet 16. februar 2012 http://veronikaslillematkrok.blogspot.com/2012/01/ny-pizzastein-i-hus.html Ei som har den hvertfall.
Suzy Skrevet 16. februar 2012 #17 Skrevet 16. februar 2012 Jeg kjøpte på Jernia - men vet ikke om de fortsatt har. Den er i allefall veldig bra
Pria Skrevet 16. februar 2012 #18 Skrevet 16. februar 2012 Min er også fra Jernia og kostet 250 kroner. Fungerer superbra :-)
Edvarda Skrevet 16. februar 2012 #19 Skrevet 16. februar 2012 Så flott med svar, tusen takk! Er det lenge siden dere kjøpte deres på Jernia?
MasterGastro Skrevet 7. januar 2013 #20 Skrevet 7. januar 2013 Heisann VI fikk en pizza stein for en tid tilbake, de første gangene ble pizzaen fantastisk! Men setter pizzaen seg bare fast i steinen. Det vi lurer på er om det er noe triks for å få den til å løsne bedre. Ser det er mange som bruker bakeplate på steinen, noen som evt vet hvor man får kjøpt en sånn bakeplate? Ved bruk av pizzastein legger du pizzaen først på bakepapir, deretter oppå den varme stenen. Når pizzaen har stekt ca. 3 minutter kan du prøve å nappe ut bakepapiret, lugger d litt så stek litt til, papiret dras lett ut. Nå kan du steke pizzaen helt ferdig, stenen trekker til seg fuktigheten og du får en tynn, gjennom sprø pizza. Du kan også ha litt maismel / hvetemel på stenen hvis det mot formodning skulle sitte litt fast. Tips: Vask aldri steinen med såpe, kun varmt vann, hvis du ikke liker pizza med såpesmak da. Stenen er porøs og trekker til seg væske, og såperester er veldig vanskelig å bli kvitt etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå