Gå til innhold

Kattunge på 20 uker som spyr


Gjest Fjasemons

Anbefalte innlegg

Gjest Fjasemons

Jeg har en nydelig liten (stor) Maine Coon-pus på 20 uker som har spydd endel i det siste. Siden han er i begynnelsen av perioden hvor han skal få nye tenner har jeg tenkt at det har vært derfor, men nå er jeg litt mer bekymret.

De første gangene han kastet opp var det kun mat og vann som kom opp i form av en litt tykk grøt. Men nå de siste 3-4 gangene har oppkastet vært veldig slimete/klissete - selv om det tilsynelatende fortsatt kun er mat og vann som kommer i retur. Slimet som ligger rundt maten har en svak, hvit farge, og det er så klissete at jeg ikke trenger å tørke hele området der han har spydd. Det holder med å legge papir oppå også følger hele greia med når papiret tas vekk. :spy:

Han hoster ikke, går på do som normalt og er aktiv og virker helt frisk ellers (har kanskje gått bittelitt ned i vekt?), så jeg tror ikke det er orm (at han er innekatt er vel også en faktor, selv om de i teorien kan få orm de også). Han spiser godt og drikker mye vann.

Noen som vet hva som kan være galt? Jeg skal ringe dyrlegen i morgen, men tenkte å høre om det kanskje var noen her som kunne informere meg litt før den tid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjasemons

har du skiftet fôr i det siste?

har den fått mark-kur?

Har ikke skiftet fôr nei. Han får Maine Coon Kitten-fôr fra Royal Canin og ser ut til å stortrivs med det.

Han har ikke fått markkur/ormekur nei. Han er kun inne, så vi har ikke gitt ham det foreløpig. Han er fullt vaksinert da, men akkurat ormekuren har vi ikke fått gitt ham ennå. Regner med at jeg får med meg ormekur fra dyrlegen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg når jeg hører beskrivelsen av oppkastet og relevant informasjon om allmenntilstand er mark.

Selv innepuser kan få mark, du som eier kan ha tatt med smitte(egg) etter å ha klappet en annen katt osv :)

Lykke til hos doktor dyregod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjasemons

Det som slår meg når jeg hører beskrivelsen av oppkastet og relevant informasjon om allmenntilstand er mark.

Selv innepuser kan få mark, du som eier kan ha tatt med smitte(egg) etter å ha klappet en annen katt osv :)

Lykke til hos doktor dyregod :)

Dyrlegen mente det samme, så jeg fikk med ormekur. Har akkurat gitt ham det nå, så får vi krysse fingrene og se om det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...