Gå til innhold

Stemme FRP neste valg.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen gi meg noen grunner til hvorfor man IKKE skal stemme frp?

Vurderer å stemme FRP, har ikke stemt før, men alle blir helt rare når jeg sier det og ber meg om å la hver. Jeg syntes det virker som om de står for mye bra?

HVA kan skje dersom FRP kommer til, og HVORFOR bør jeg ikke stemme på dem?

Videoannonse
Annonse
Gjest henriett3
Skrevet (endret)

-Jeg tror at FrP lover for mye, altså at de ikke greier å oppfylle alt de sier viss de kommer til makten.

-De vil gjøre det sånn at pengeboka bestemmer om hvor lang helsekø du må stå i

-Tror ikke de har hørt om bærekraftig utvikling.

-Jeg er imot dødsstraff, men FrP vil ha dødsstraff i krig

-Jeg synes at FrP tar mannen istedet for ballen..

Men det er min mening!

(Jeg er en AUF-er)

Men hvorfor vil du stemme FrP egentlig?

Endret av henriett3
  • Liker 1
Skrevet

Til TS, jeg synes IKKE du skal la andre fortelle deg hva du skal stemme. Jeg synes du skal gi ut fra din egen overbevisning, og gjøre det som er riktig for deg.

Jeg kommer til å stemme enten FrP eller Høyre i kommunevalget. Må bare få høre hva de sier i valgkampen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, mange grunner.

For min del er alle Frp's verdier noe helt annet enn mine.

Sakene jeg brenner for er noe de ikke gjør.

Jeg stemmer Rødt.

Du kan jo fortelle om hvorfor du mener Frp er de som vinner din stemme? Akkurat det ble jeg litt nyskjerrig på :)

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg foreslår at du setter deg godt inn i hva de forskjellige partiene mener - og hva det betyr å stemme på et bestemt parti. Jeg ble f.eks. veldig overrasket da jeg stemte en gang og det partiet jeg hadde stemt på gikk inn i en koalisjonsregjering med et parti jeg aldri ville stemt på.

La ikke andre fortelle hva du skal stemme - finn det ut selv. Snakk med politikerne i hjemkommunen din når de har valgkamp, spør dem alt du lurer på.

Det viktigste av alt er at du bruker stemmeretten, uansett hvem du stemmer på!

Godt valg!

- - -

P.S.: Valgkampen for de forskjellige partiene begynner i midten av august så det hadde vært fint om alle de som ikke klarer å styre seg for å tillegge FRP alle mulige tenkelige og utenkelige motiver kunne vente til da siden svar fra FRP og andre ikke vil komme før da (og jeg har ALDRI, og kommer ALDRI til å bli en FRP tilhenger, sånn at det er sagt!).

Skrevet

-Jeg tror at FrP lover for mye, altså at de ikke greier å oppfylle alt de sier viss de kommer til makten.

-De vil gjøre det sånn at pengeboka bestemmer om hvor lang helsekø du må stå i

-Tror ikke de har hørt om bærekraftig utvikling.

-Jeg er imot dødsstraff, men FrP vil ha dødsstraff i krig

-Jeg synes at FrP tar mannen istedet for ballen..

Men det er min mening!

(Jeg er en AUF-er)

Men hvorfor vil du stemme FrP egentlig?

hvilket av de politiske partier har oppfylt alle valgløftene sine ?

FrP vil at finansieringen skal komme over statsbudsjettet enten du bruker offentlig eller privat sykehus. Altså er det ikke lommeboka di som bestemmer (slik det faktisk er i dag )

Joda , har hørt om bærekraftig utvikling .

Jeg vet at FrP er imot dødstraff, har ikke sett noe om dødstraff i krig ?

Hmm det der med ballen og mannen , er det i en politisk fotballkamp eller har du mer konkrete eksempler ?

• Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvis man setter seg ned og leter, så finner man gode grunner for å IKKE stemme på alle de partiene vi har i Norge i dag.

Valg handler om å stemme på det DU tror på, og ikke hva KG forteller deg. Stem FrP dersom det er riktig for deg ;) Det viktigste er å BRUKE stemmeretten sin!!

• Liker 2
Skrevet

nå er det kommunevalg, dvs at selv om Siv sier at vi vil ha det slik, er det ikke sikert det passer i din kommune, du må høre hva de mener der du bor og stemme ut i fra det.

jeg har stemmt forskelig ved de 3-4 siste kommunevalgene, dette fordi jeg har saker som er viktig for meg og jeg går da etter partiene som har lignende min mening om den saken.

så må du se hvilke andre saker de har, er du enig i de eller uenig? hvor mye betyr de sakene for deg osv.

til sist kommer du til et punkt hvor du ennten er drit lei og utrolig forvirret eller bestemt på at dette partiet har mye av det du ønsker, om det da er Frp eller Sv er ikke så viktig, bare det partiet har mest av det du brenner for.

så er valget over og du ser at 70% av hva de lovet er bare valgflesk og du føler deg lit lurt:-)

eksempelvis ved forige valg var det mye debatt i min kommune om eindomsskatt, Ap lovet at det skulle hvertfall ikke de innføre, det og at de ville beholde småskolene på bygda gjorde at de fikk min stemme, et år etter har de innført eindomsskatt og lakt ned 4 skoler...

under masse bortforklaringer selvsakt, og det er ikke brutte valgløfter i følge de, det er omstendighetene i kommunen som har forandret seg i følge de..

godt valg:-)

Skrevet

Mennesker må gjerne være imot hva FRP står for, men ikke faen at de har noe rett i å fortelle deg hva du skal stemme.

Å stemme ved valg er personlig, det er helt inviduelt og ingen skal sette tanker i hodet ditt. Du skal ta valg etter hva du mener som er viktig for landet og hvilket parti du ønsker skal representere og styre landet utfra hvilke tiltak du støtter/er imot.

Hvis du er usikker på hva FRP står for i forhold til de andre partiene kan du lese litt på hjemmesiden deres, følge valgkampen og høre på debattprogrammer hvor de er representert.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Som andre her er inne på, siden det er et kommunevalg, sett deg inn i hva dine lokale partier står for. Det er nemlig det som har betydning for deg i ditt lokalmiljø.

Skrevet

Kan noen gi meg noen grunner til hvorfor man IKKE skal stemme frp?

Vurderer å stemme FRP, har ikke stemt før, men alle blir helt rare når jeg sier det og ber meg om å la hver. Jeg syntes det virker som om de står for mye bra?

HVA kan skje dersom FRP kommer til, og HVORFOR bør jeg ikke stemme på dem?

Jeg stemmer IKKE på FRP, og det er fordi jeg ikke støtter dem. Jeg har aldri støttet dem og jeg kommer aldri til å gjøre det heller. BASTA! :fnise:

Skrevet

Alle partier har styrker og svakheter, og gode politikere er flinke til å skjule partiets svakheter/nedprioriteringer. De snakker jo aldri om hvem som ikke skal få tildelt penger osv.

Derfor må man bare prøve å sette seg inn i hvilket parti man er mest enig med, og ta det derifra.

- Og siden du spør:

Jeg er uenig med Frp i mye, men om jeg skal oppsummere kan det nevnes at de blant annet mener at alle skal være sin egen lykkes smed. Jeg ønsker å leve i et samfunn der alle får hjelp, og har like rettigheter, uavhengig av for eksempel inntekt. Disse to ideene er ikke forenelige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

FrP vil bruke opp alle oljepengene så fort som mulig sånn at de rike slipper å betale så mye skatt.

Skrevet

FrP vil bruke opp alle oljepengene så fort som mulig sånn at de rike slipper å betale så mye skatt.

har du noen programeksempler på det , eller er det noe du har tenkt ut helt i ditt eget vakum ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemte FRP under forrige valg, bare fordi jeg er lei av innvandrere.

Resten av Norge er sånn tålig greit, det er bare innvandrersaken som virkelig trenger å fikses.

Jeg blåser i resten av politikken til FRP.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I så fall hadde de fått min stemme..jeg er ikke en gang rik, men det hadde nok blitt skattelette på vanlige mennesker også..er bare å bruke litt mer av det oljefondet, de sparer jo så mye mer enn nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

FrP sitt partiprogram er det jeg har lest mest nøye igjennom. Og nei jo mer jeg leser og lærer om de, jo mer sikker er jeg på at FrP er et parti jeg IKKE kommer til å stemme på noen gang.

Spesielt pga deres skrudde ideer om helsepolitikken. Jada la oss lage en helsekø, der de ikke-velstående, må vente ennå lengre og bli ennå mindre prioritert. De mener det motsatte vil skje, men da må de lære seg å trylle først. Noe de ikke klarer.

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker må gjerne være imot hva FRP står for, men ikke faen at de har noe rett i å fortelle deg hva du skal stemme.

Å stemme ved valg er personlig, det er helt inviduelt og ingen skal sette tanker i hodet ditt. Du skal ta valg etter hva du mener som er viktig for landet og hvilket parti du ønsker skal representere og styre landet utfra hvilke tiltak du støtter/er imot.

Hvis du er usikker på hva FRP står for i forhold til de andre partiene kan du lese litt på hjemmesiden deres, følge valgkampen og høre på debattprogrammer hvor de er representert.

TS spør om hvorfor han/hun ikke skal stemme Frp. Da følger det vel logisk å komme med de grunner man her for at TS ikke skal stemme Frp.

Er ikke det logisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...