Gå til innhold

Har alle glemt terroristene?


liseanthus

Anbefalte innlegg

Etter bomben så var det jo egentlig terrorister fra midtøsten et sted (korriger meg hvis jeg tar feil) som tok på seg skylden med en gang og straks kom med trusler om at dette bare var begynnelsen og bla bla, var det kun billig cred for dem...? eller burde vi bekymre oss for hva de kan gjøre i fremtiden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Etter bomben så var det jo egentlig terrorister fra midtøsten et sted (korriger meg hvis jeg tar feil) som tok på seg skylden med en gang og straks kom med trusler om at dette bare var begynnelsen og bla bla, var det kun billig cred for dem...? eller burde vi bekymre oss for hva de kan gjøre i fremtiden også?

Glemt terroristene? ABB er jo en terrorist og han er ikke glemt.

For du vet at terrorist ikke nødvendigvis betyr muslimer?

Og nei, de du snakker om er nok ikke glemt, men de har en tendens til å ta på seg skylden for alt. Sånn gjør de når noe bombes i f.eks. Afghanistan også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke første gang noen andre tar på seg kred for det andre gjør, bare for å skape blest om egen sak/frykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke glemt. Likevel kunne jeg ikke gitt mer blaffen i dem akkurat nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer litt på om du ikke anser ABB som terrorist, må man være mørkemann for å være ekte terrorist?

Terrorister er selvsagt ikke glemt, men så var det det som så mange nevner da, det er entid og en sted for alt. Akkurat nå, er tiden for at vi som ikke driver med landssikkerhet som arbeid, å faktisk komme oss igjennom det den norske, hvite terroristen gjorde mot landet vårt.

Om du faktisk tror at sikkerhetsstyrker og andre som vanligvis jobber med å unngå terrorangrep i norge, ikke gjør dette men bare sitter og prater om ABB, så tror jeg du er litt naiv?

MEDIA derimot, har fokus på den terroren som nå har skjedd her ja, men media er heller ikke noen som gjør noe særlig aktivt imot terror fra andre kanter til vanlig heller. Og husk at det kun er media vi følger, de er ute etter sensasjonelle nyeheter, akkurat nå er det greit at det faktisk er norges største krise siden 2.verdenskrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Ingen terrorgruppe fra midtøsten har tatt på seg ansvaret for dette.

Derimot var det flere høyreorienterte amerikanske medier som gikk ut rett etter terrorangrepene og uttalte seg skråsikkert om at det var muslimer som stod bak. De oppga at en spesiell gruppe hadde "tatt på seg ansvar". Kilden for dette var imidlertid bare en privat synser som FoxNews og CNN hadde utropt til ekspert.

Hadde en muslim stått bak ville de to mediene trolig skrevet om det i månedsvis. Nå som det ikke er en muslim har de tonet ned dekningen veldig og blant annet sluttet å bruke ordet "terrorist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terroristen heter Anders Behring Breivik og jeg tror ikke folk kommer til å glemme han med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB ser på seg selv som en frihetskjemper á la gutta på skauen - en soldat, som måtte gjøre en skittjobb. Han insisterte derfor på å bruke uniform i retten, sannsynligvis fordi han betrakter seg selv som krigsfange.

I forhold til dette begikk han noen kardinalfeil.

- Han utførte handlingen i sivil. Og hadde ikke soldatuniform på da han ble tatt.

- Han brøt krigens konvensjoner ved å angripe vergeløse sivile.

- Han hadde ingen militære hovedmål.

- Han misbrukte en politiuniform.

- og noen til...

De tre første punktene gjør ham til selve grunndefinisjonen på en terrorist. Det fjerde gjorde ham til en ekstra nedrig terrorist.

Han forberedte i ni år, men gjorde ikke hjemmeleksa godt nok.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen terrorgruppe fra midtøsten har tatt på seg ansvaret for dette.

På Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende:

- Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han.

Artikkel i VG: Link

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri påstått at ABB ikke er terrorist! Og hvertfall ikke at man må være mørk i huden for å være det! slutt å rope rasist med engang det er noe dere lurer på!

Jeg skrev "terroristene" fordi det var en gruppe terrorister som hadde uttalt seg om det, jeg husket ikke om det var al quaida eller ikke så da valge jeg å holde meg til terrorister.

- Jeg er heller ikke naiv og tror styret her i landet har glemt det, men jeg tenkte hovedsaklig på befolkningen og om noen hadde hørt noe om det.

Dere er utrolig forhåndsdømmende her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende:

- Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han.

Artikkel i VG: Link

Ja det var bla dette jeg tenkte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Dømmer ikke. Kalte deg ikke rasist...tenkte faktisk ikke tanken engang. Bare påpekte at det er litt viktig å huske på hvordan man sier ting.

Må du slutte å være så hårsår og fordømmende ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmer ikke. Kalte deg ikke rasist...tenkte faktisk ikke tanken engang. Bare påpekte at det er litt viktig å huske på hvordan man sier ting.

Må du slutte å være så hårsår og fordømmende ;)

Ikke hårsår og fordømmende, men det er ikke første gang folk trekker konklusjoner basert på en neve fakta her akkuratt.

Og hva mener du med huske åssen jeg sier ting? jeg skrev jo fra midtøsten?!

edit =

Og Consensio, hva var egentlig ikke dømmende med setningen din "du vet at man ikke trenger være muslim for å være terrorist?" hva baserte du feks det ut på?

Endret av liseanthus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da aldri påstått at ABB ikke er terrorist! Og hvertfall ikke at man må være mørk i huden for å være det! slutt å rope rasist med engang det er noe dere lurer på!

Jeg skrev "terroristene" fordi det var en gruppe terrorister som hadde uttalt seg om det, jeg husket ikke om det var al quaida eller ikke så da valge jeg å holde meg til terrorister.

- Jeg er heller ikke naiv og tror styret her i landet har glemt det, men jeg tenkte hovedsaklig på befolkningen og om noen hadde hørt noe om det.

Dere er utrolig forhåndsdømmende her på forumet!

Du har ikke påstått at ABB ikke er terrorist, men du skriver en overskrift (overskrifter er ALLTID noe folk responderer på, headinger er viktig å skrive slik du ønsker at det skal komme frem! tenk bare på medier, om de hadde "slurvet" med overskriften og det var misforstått, de får på pukkelen med EN gang) om "Har alle glemt terroristene?"

Og med tanke på at den eneste terroristen som har angrepet norge per idag (siden krigen), så absolutt ikke er glemt av noen, så gir altså dette ett inntrykk av at du ikke ser på ham som terrorist, men "de andre", og utifra de aller fleste, regner jeg da med at du tenker på muslimske terrorister fra utlandet.

kan ikke se en eneste en jeg, bortsett fra deg, som har nevnt ordet rasist. Men det ER nevneverdig mange som tenker muslim når de tenker terrorist! og det ER nevneverdig mange som tenker mørkhudet når de tenker muslim. Derav; en overskrift som gir inntrykk av at ABB ikke anses som terrorist, fordi han absolutt ikke er glemt, så regner ikke med at du siktet til ham, anså jeg det som aktuellt at du siktet til muslimske terrorister.

at det var noen grupper som skrøyt på seg noe med bomba å gjøre, noen islamistiske terrorgrupper, tror jeg mange la til side (trenger ikke være glemt, men hvorfor gi dem fokus når trusselen faktisk ligger i vår egen bakhage) så fort vi faktisk fant ut at det IKKE var noe terrorangrep fra islamistiske terrorgrupper/celler.

hvorfor skal vi gå rundt å huske på terroristgrupper som grafser til seg enhver mulighet til å skremme, selv når de sitter evigheter unna og aldri har satt fot på norsk land engang? Fordi de kanskje kan finne på å gjøre det?

Selvsagt kan det muligens bli terrorangrep i norge utført av islamistiske terrorister på ett eller annet tidspunkt, det har det alltid vært en mulighet for og vil alltid være. Men vi kan ikke gå rundt å bekymre oss for det tror jeg, eller tenke masse på det. Det er her ihvertfall min tillit sikkerhetstjenesten trår inn, klart de kan komme seg forbi og gjøre skade, klart det kan komme fra muslimer som allerede bor her (samme som skjedde i london), men jeg har IKKE tenkt å gå rundt å bekymre meg eller ofre dem noen tanker! Jeg tenker vel for øyeblikket dessverre mer på faren for at det skal finnes kristne, norske, høyreekstreme som kan finne på å copy cat'e ABB... for øyeblikket tror jeg DET er en mye større sansynelighet dessverre. Men la oss krysse fingre for at det ikke kommer til det, og at vi slipper med det som har skjedd nå.

Ja det var bla dette jeg tenkte på

Dømmer ikke. Kalte deg ikke rasist...tenkte faktisk ikke tanken engang. Bare påpekte at det er litt viktig å huske på hvordan man sier ting.

Må du slutte å være så hårsår og fordømmende ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Ja det var bla dette jeg tenkte på

De trakk det tilbake da det gikk opp for de at gjerningsmannen var en kristen, norsk kar.

Det er ikke uvanlig at terroristgrupper tar på seg ansvaret for angrep de ikke har hatt noe med å gjøre. Dette for å fremstå mer truende og mektigere enn de i realiteten er.

Vil ikke tro at faren er noe større for at islamistiske terrorgrupper skal angripe Norge nå enn det den var før fredag 22.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri påstått at ABB ikke er terrorist! Og hvertfall ikke at man må være mørk i huden for å være det! slutt å rope rasist med engang det er noe dere lurer på!

Jeg skrev "terroristene" fordi det var en gruppe terrorister som hadde uttalt seg om det, jeg husket ikke om det var al quaida eller ikke så da valge jeg å holde meg til terrorister.

- Jeg er heller ikke naiv og tror styret her i landet har glemt det, men jeg tenkte hovedsaklig på befolkningen og om noen hadde hørt noe om det.

Dere er utrolig forhåndsdømmende her på forumet!

Forum i et nøtteskall, det.

Overvurderer antakelig deres intelligens nå, men uansett: De skjønte garantert hva du mente.

Enkelte har bare mer eller mindre konstant behov for å herse med andre.

Eller kanskje de deltar i Are Kalvøs folkeaksjon? :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forum i et nøtteskall, det.

Overvurderer antakelig deres intelligens nå, men uansett: De skjønte garantert hva du mente.

Enkelte har bare mer eller mindre konstant behov for å herse med andre.

Eller kanskje de deltar i Are Kalvøs folkeaksjon? :lur:

Wow Are Kalvø henger på KG!!! For hvor ellers skulle han ha tatt ideen fra? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...