Gå til innhold

Marre gifter seg 14.08.2004


marre

Anbefalte innlegg

Som alle ser så er jeg VELDIG nybegynner her ... men jeg tar da likevel sjansen og hopper i det , føger strømmen og får min egen dagbok .

Jeg må jo starte med å si at KG er helt TOPP , man kunne jo ikke fått bedre tips og råd noe annet sted .

Jeg og min tilkommende gifter oss 14 August neste år , i byen jeg er født og oppvokst . Det blir kirke bryllup , 60 gjester til middag , pluss at vi også kommer til å be en del venner til kaffe etterpå . Vi har vært så heldig å fått leid en gammel Herregård fra 1700 tallet billig , gjennom en barndomskamerat av pappa ... Fikk nerver en liten stund da alle lokaler jeg ringte på var opptatt selvom jeg var ganske tidlig ute :oops:

Det begynner nå å ta seg til og tenkte å sette i gang for fullt når vi har fått julen overstått , men hittil er dette i boks :

Kirke

Lokale

Forlovere

Brudepiker

Fotograf

Bryllupssuite

Så kommer vel resten smygende på etterhvert ....

Ser frem til en flott 10 måneders ventetid her sammen med dere ...

:P Klem fra lille meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis!!

Jeg har ventet elleve mnd allerede, og har bare seks igjen!!!

velkommen både til forum og som dagbokskriver :kgblunk_

Klem Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuusen takk !!! Jeg gleder meg så enormt ,men det er masse som skal fikses ja ... derfor er det så utorlig deilig ha noen her som hjelper til med tips og råd. Fortsett med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig skaffet en solist til å synge ei kirken ... det blir mannlig sang og låtvalget faller mest sannsynlig på "when you say you love me " av Josh Groban -... det er en gåsehud låt av de sjeldne , mener nå jeg .

Ellers er det vel ikke oppstått altfor mye nytt siden sist ...pratet litt med en venninne som skal gifte seg rett før meg , men vi skal ha to vidt forskjellige bryllup og da er det ikke så lett å tipse hverandre .... Hun spinker å sparer og gjør alt for at bryllupet skal bli så billig sm mulig , mens jeg tenker : dette gjør jeg EN gang og da for det koste hva det koste må ... selvfølgelig innenfor visse grenser . Men likevel... blir litt paff av sånne mennesker som hele tiden skal spare... spare penger på kjole, spare penger på klær til ham , spare penger på middagsgjester , ikke be noen venner , alle må betale sin egen drikke , ingen bonger en gang , ikke bruke penger på blomster hun skal plukke de selv ... ja i det hele tatt så er det noe hele tiden ... og jeg blir matt av det !!!!!!!!

Finner jeg en kjole jeg vorkelig faller for , da tar jeg den , nøyer meg ikke med nest best hvis det er snakk om å spare tusen kroner... Jeg ber alle jeg unner å være med på min store dag og mennesker jeg liker å omgås med... Vel vel smak og behag ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff .... ser at jeg virket litt streng når jeg skrev sist... men jeg var litt oppgitt over denne venninnen min som spinker og sparer på ABSOLUTT alt . Syns liksom vitsen med hele bryllupet blir borte hvis du ikke kan unne deg ihvertfall halvparten av det du drømmer om ... Greit at man må oppgi noen drømmer, og at noen drømmer ikke alltid er så realistiske , men ABSOLUTT alt da? Vel , skal slutte å bry meg så mye om det ... det viktigste er at jeg får det som jeg vil ha det...

Siden sist har jeg pratet med han som skal synge i kirken og lagt frem mitt forslag på låt , og han sa at han kunne synge den sangen så JIPPI det blir Josh Groban " When you say you love me " !!!!

Det siste året har det vært litt trøbbel med familien på mamma sin side ... men jeg trodde virkelig at alt det var over nå , og uansett så hadde ikke jeg noe med den saken å gjøre. Men nå har de sagt at de IKKE kommer i bryllupet mitt og jeg skjønner ABSOLUTT ingenting !!!!!!!!!

Jeg er første barnebarn , og onklene mine på den siden er mine faddere .... De kan da ikke la være å komme i mitt bryllup som ikke har noe med den saken å gjøre bare fordi de er sta og grinete overfor mamma ... trodde de var voksne mennesker jeg !

Men jeg skal ikke la det ødelegge dagen min ihvertfall .... da ber jeg heller flere venner , så får de seile sin egen sjø !

:briller:

Uansett ... nå er det snart helg igjen .. skal bruke litt av tiden til å titte litt på brudekjoler.... ha en fin helg alle sammen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du Marre.

Litt "sent", kanskje, men velkommen som dagbokskriver.

Det er en flott dato dere har satt dere - jeg og Bananmannen skla også gifte oss på samme dag, skjønner du.

Og nå er det "bare" 8,5 mnd igjen da - tiden går sikkert fort nok.

Selv så satte vi datoen rundt nyttårsaften i år, så vi har hatt "nedtelling" i 11 mnd nå, ca. Så for vår del er vi på "rett side" av halvveis nå :wink:

Vil ønske deg lykke til med kjoleleting i helga.

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :P Moro med noen som skal gifte seg samme dag !!! :P

Skal bli spennende å titte litt på kjoler i helgen .... Jeg falt fullstendig for Pronovias 2003 modell Hamilton ... men da jeg pratet med en kjole forhandler ble jeg fristet til å titte litt på 2004 modellene også ... det skal ikke være lett hi hi ... Jeg vil ha en enkel kjole , og denne var helt etter min smak ... men vi får se hva jeg ender opp med tilslutt ...

kooooos og klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marre ! Takk for hilsen i min nye dagbok :D

Som nybakt dagbokskribent blir jeg hoppende glad hver gang jeg får svar :P

Vi skal gifte oss 18 september, så da er det ca en måned etter dere, ja. Er veldig spennende å følge andre bruder i planleggingen

Må si jeg er helt enig med deg når det gjelder bryllup og penger. Vil heller ike ha det billigste av alt. Bryllupet mitt kommer lenger og lenger over 100000 kr- grensen, men når vi har råd til det, kan vi vel gjøre hva vi vil med pengene. Er også så heldige å ha foreldre som spytter inn en god del.

Kommer også til å ta kjolen jeg faller for, så sant den ikke koster 100000 kr da- har grenser jeg og :wink:

Skal bli gøy å følge med forberedelsene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal også gifte oss på samme dag - er ganske mange av oss, du finner en oversikt på fellesdagboken hvis du er nysgjerrig :wink:. Lykke til med dagbokskrivingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp ...ja hva gjør jeg nå ???

For de som ikke vet så har jeg fått vite i dag at jeg er gravid , og hvis jeg har regnet riktig så vil denne babyen se verdens lys omtrent rundt den tiden vi planlegger bryllup ... super flaks ... puh ...

Vel jeg har to alternativer sånn som jeg ser det ...gifte meg tidligere .... eller utsette ... det føles så trist å utsette også når man har planlagt og gleder seg så masse ... men samtidig så er det jo ikke noe særlig å være gravid når man gifter seg ...da blir det ingen bryllupsreise, og man må droppe drømmekjolen , ja i det hele tatt ... :oops: wæh hjelp !

Så enten så må det bli i Mai kanskje ...eller utsatt 1 år ... super mange frustrerte tanker nå , var jo ikke sånn det skulle bli .. men jeg har jo ønsket meg barn så lenge ,så den gleden er jo stoooooor selvfølgelig !

Noen som har noen gode råd ???? HJELP !!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt gravid nå, hadde jeg tatt bryllupet før! Når mye er planlagt, er det sikkert ikke så vanskelig å få det tidligere! Bare kirken og lokalene har ledig! Det går helt sikkert bra, du får bare ha litt intensivplanlegging fremover! Men dette er jo opp til dere, hva sier samboeren din?

Uansett hva det blir: LYKKE TIL! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min ...han sier vel at det er opp til meg ...er ikke han som må gå med stor mage eventuelt... og vi vil jo gjerne ha bryllupet sånn som vi har planlagt uten å måtte dempe ned på noe grunnet en graviditet ... så alt er vanskelig .... men kanskje jeg skal prøve å få det til noen måneder før, tidlig mai kanskje ? Man får vel fine kjoler som dekker den magen jeg vil ha da vel ? wæh..... komplisert ... må tenke masse nå ... Reiser på ferie neste uke så da får jeg en hel uke til å tenke meg godt om å se hva jeg vil gjøre ..med bryllupet assa...babyen blir der han er .... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marre !

Gratulerer så mye med graviditeten :P

Skal bli spennende å høre hva du bestemmer deg for å gjøre ang. bryllupet !

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

Gratulerer med forlovelse(litt sent..) dagbok og graviditet!! :D

Jeg la merke til at du dreiv og testet svak negativ, det gjør jeg også! Har tatt to tester, den siste i dag med samme resultat, bare enda mer svakt.

Må si det var en trøst oppi dette å lese at du var blitt gravid og opplevd det samme :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en uke på kanariøyene ...deilig med ferie , men jeg sliter med svangerskaps kvalme hele døgnet.skal prøve akupunktur i dag .

Vi har bestemt oss for å utsette bryllupet :cry: Det er egentlig litt trist , men bryllup i 2005 må vel være vel så bra som i 2004 ..... føler at det blir bedre med hensyn til planlegging, penger og ikke minst så syns jeg ikke noe om å være dårlig på bryllupsdagen min ... så sånn får det bli :P

Det positive med det er jo at jeg kan dra nytte av alle deres tips når min tid kommer for da har dere vært igjennom det .... og det kan jo gi meg noen plusser hi hi ...

Men barnet er absolutt velkomment det og får gifte foreldre når h*n er 1 år gammel det må jo være bra det ....

vel nå må jeg løpe for å rekke akupunktur timen min ... vi snakkes ...og TUUUUUUUSEN takk for alle hilsner i boka mi ...

ha en fin førjulstid alle sammen

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne at det er greit å vente, blir helt sikkert flott å være 2005 brud også :wink: Da får du nok plukket opp noen tips fra oss andre ja...

Lykke til og heldiggrisen som skal ha baby :roll:

Kos deg masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...