Gå til innhold

Amerikansk magasin provoserer meg


antibac

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvertfall mange av de som kommenterer som ikke er enige med artikkelen :)

Ja, meg inkludert :fnise:

Synes bare at de kunne spart seg for denne artikkelen og nesten latterliggjøringen når deres fengsler er helt grusomme og ikke til hjelp for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvordan amerikanske medier hele tiden lyver. de lyver ofte og med vilje for å få virkeligheten til å passe inn i sin egen høyreorienterte filosofi.

- Halden fengsel som de refererer til er bare for veldig motiverte fanger som skal rehabiliteres til samfunnet. ABB kommer aldri til å sitte der. Dette vet amerikanerne godt, men ingen grunn til å ødelegge historien med å trekke inn faktum.

- Forvaring kan forlenges på livstid. Intet tyder på noe annet når det gjelder ABB. Han blir aldri løslatt.

- Maksimumstraffen i Norge er 30 år ikke 21.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er en grunn til at Nordmenn ofte kritiserer norske fengselsforhold. Det er latterlig hvor godt de har det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk USA. Man ser jo hva som funker...

Glad mange, inkludert amerikanere, er uenige i kommentarseksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest en artikkel i A magasinet om at fanger som sitter i Halden fengsel helst vil sitte i et vanlig. At de prøver å søke seg bort derfra, for der er det så mye strengere enn i vanlige fengsler.

I Halden fengsel er de aldri alene, de har vakter med seg over alt, så de får aldri hatt en privat stund. Ikke en gang på toalettet. Så selv om fasilitetene er gode, så nyter de det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvordan amerikanske medier hele tiden lyver. de lyver ofte og med vilje for å få virkeligheten til å passe inn i sin egen høyreorienterte filosofi.

- Halden fengsel som de refererer til er bare for veldig motiverte fanger som skal rehabiliteres til samfunnet. ABB kommer aldri til å sitte der. Dette vet amerikanerne godt, men ingen grunn til å ødelegge historien med å trekke inn faktum.

- Forvaring kan forlenges på livstid. Intet tyder på noe annet når det gjelder ABB. Han blir aldri løslatt.

- Maksimumstraffen i Norge er 30 år ikke 21.

Ja, enten løgn eller ekstremt dårlig research.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at Nordmenn ofte kritiserer norske fengselsforhold. Det er latterlig hvor godt de har det..

Jeg ser ikke feilen med at fanger skal ha det greit i fengsler, hvis det er med på å motivere dem til rehabilitering og hjelpe dem ut i samfunnet igjen, der de kan leve lovlydige. Da snakker jeg ikke om ABB, drapsmenn eller andre meget alvorlige forbrytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, meg inkludert :fnise:

Synes bare at de kunne spart seg for denne artikkelen og nesten latterliggjøringen når deres fengsler er helt grusomme og ikke til hjelp for noen.

Å sammenligne deres fengsel mer norske er på kanten til idiotisk. De har en helt annen kultur enn det vi har. Deres skatteytere har ikke spesielt lyst til å betale for at mordere og voldtektere skal velte i luksus.. Lurer på hvorfor. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at Nordmenn ofte kritiserer norske fengselsforhold. Det er latterlig hvor godt de har det..

Hvordan mener du de skal ha det, da? Som i Guantanamo Bay? Litt av greia med fengsel er jo at de som sitter inne skal rehabiliteres og gjøres klar til å slippe ut i samfunnet igjen, de skal ikke pines og sove i pisset sitt. Hadde vi hatt amerikanske fengselsforhold, hadde det ikke gått an å slippe ut fangene igjen. Da hadde de blitt syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at Nordmenn ofte kritiserer norske fengselsforhold. Det er latterlig hvor godt de har det..

Du vet at Breivik skal sitte på en celle hvor han har toalett, et bord, en stol og en seng de neste åtte ukene?

Jeg vil nå ikke kalle det å sitte i isolasjon uten tilgang på noen form for media eller komfort over en lengre periode for luksus, og det synes vel antakelig ikke du heller at det er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan mener du de skal ha det, da? Som i Guantanamo Bay? Litt av greia med fengsel er jo at de som sitter inne skal rehabiliteres og gjøres klar til å slippe ut i samfunnet igjen, de skal ikke pines og sove i pisset sitt. Hadde vi hatt amerikanske fengselsforhold, hadde det ikke gått an å slippe ut fangene igjen. Da hadde de blitt syke.

USA har de fleste plasser relativt gode fengselsfasiliteter. Problemet der er at de har en helt annen klasse kriminelle. Våre ligner på pusekatter i forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

USA har de fleste plasser relativt gode fengselsfasiliteter. Problemet der er at de har en helt annen klasse kriminelle. Våre ligner på pusekatter i forhold...

Det var tidligere. Fom fredag regnes ikke alle norske kriminelle som pusekatter lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke lage meg bruker der inne, men kunne noen nevnt at de som sitter i halden fengsel må jobbe mens de er der, i fengsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/amerikanere-ler-av-straffen-som-venter-breivik-3546773.html

..men de har visst helt glemt at på tross av uverdige soningsforhold kommer amerikanske kriminelle stadig tilbake i buret. Norge skal visstnok være et av landene med lavest kriminalitet.

Likevel, vi er vel mange som ønsker ABB dårligere forhold enn det han vil møte i norske fengsler.

Hva mener dere? Har de grunn til å le?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ops beklager, så ikke at det allerede lå en tråd om dette :)

Ingenting å beklage for, overskriften min fortalte kanskje ikke så mye :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...