Gå til innhold

Finnes det katter som ikke røyter?


Kitsune

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha katt igjen, men finnes det katteraser som ikke røyter? Og, nei takk, ikke sphynx;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Devon Rex røyter ikke noe særlig... og det bittelille de røyter likner på kjønnshår og det er jo litt moro:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornish Rex og Devon Rex er de eneste jeg vet om (bortsett fra alt av hårløst). De ser litt ut som om de kommer fra en annen planet da, men det er en del av sjarmen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devon rex var skikkelig søt, da! Ser på finn.no at de ikke koster så mye heller. Men det er vel ingen utekatt? Hvordan skaffer man seg en katt fra en kant av landet til en annen? Savner virkelig å ha katt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok mest sannsynlig kjøre/ eller fly og hente den.

Cornish Rex er gjerne en utekatt.

EDIT: Kom på... Med utekatt, så mener jeg at katten er inne om natten, men ute om dagen om den vil. Den er IKKE en ute om natten-katt på vinteren i Norge. Selv om den har et utsøkt instinkt når det gjelder å finne varmeste plassen, overalt. :fnise:

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Måne, har du en slik katt eller har hatt? Noen på finn.no opplyste en pris på 6000 kr. Høres det riktig ut?

Jeg har aldeles ikke tenkt på avl/utstilling. Bare kos og selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

6000 er grei pris for en Rex.

Det skilles ikke mellom avlskatter og kosekatter så prisen er den samme med mindre den har feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke, men kjenner nok av folk som har (hatt).

Og, tja. 6000 for en rasekatt som Devon Rex høres ut som en grei pris det, men jeg har ikke peiling på Devon Rex oppdrettere. Om dette er fra et bra oppdrett, og katten kommer med chip, vaksiner OG stamtavle så kan det høres ut som en OK deal.

Du kan jo ta kontakt med oppdretter og si at du ikke skal bruke katten til avl/ utstilling, kanskje en av kattungene har en "utstillingsfeil" som gjør at du får den billigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Du kan også se om det er noen som leter etter forvert, men da er det jo enkelte ting man må rette seg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...