Gå til innhold

Vegetarianer og politik

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det vegetarianere stort sett stemmer på?

Alle vegetarianere jeg har møtt på er på venstresiden. Hva er grunnen til det?

Synes det virker som svært få eller ingen (eller noen må det vel være?) stemmer frp, eller høyre.

Har vegetarisme mye med politikk å gjøre også? Har de på venstresiden lettere for å bli det?

Hvorfor det i såfall?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer og stemmer FrP. Har vært aktiv i FpU til og med.

Jeg hadde glatt stemt et annet parti dersom det var et som skilte seg veldig ut mtp dyrevern og hadde det som en hovedsak. Føler ingen av partiene bryr seg særlig om dyrene uansett, så jeg stemmer utifra andre ting.

Vurderer å stemme Venstre pga det er det mest dyrevennlige partiet ved første øyekast, men er så fryktelig uenig i nesten alt annet der.

De fleste andre veggisene jeg vet om er mer på venstresiden. Er en ensom veggis i FpU, og de fleste der syns sikkert jeg er teit som velger å ikke spise dyr.

For min del har vegetarisme lite med politikk å gjøre. Tror dog det er flere på venstresiden som er det fordi folka der gjerne tenker mer på andre (enten det er utlendinger eller dyr) og er mindre egoistiske enn en typisk FrP-er.

Følger spent med på denne debatten, kanskje jeg blir overbevist til å stemme noe annet enn til høyre,

Skrevet

Har vært vegetarianer i nær 20 år nå, og har så lenge jeg har fått stemme ligget noe til venstre for sentrum, politisk sett. Mine matpreferanser har ingenting med mitt politiske ståsted å gjøre, men er et resultat av at jeg syns kjøtt er ekkelt og smaker vondt. Det ville det nok for min del gjort om jeg stemte mot høyre og.

Skrevet

Miljøpartiet De Grønne er et av de mest dyrevennlige partiene, vil jeg si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veganer og stemmer høyre.. Men alle jeg kjenner stemmer sosialistisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...