larsioslo Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 (endret) Har lest mye om andres erfaringer med nettdating her inne og vil gjerne bidra med mine. For det første vil jeg nevne at jeg har lagt nettdating på hylla. Det tar for mye tid og det er så veldig sjelden jeg har truffet noen som jeg virkelig liker. Det har skjedd to ganger og forholdene ble relativt kortvarige. Jeg har funnet ut at hovedproblemet er at de jeg har truffet ikke vet hva de vil. De vet ikke hva de leter etter. Da er det vanskelig å komme noen vei. Jeg har vært på Match, det er like bra som noen av de andre tjenestene. Jeg har valgt å notere hvem jeg har truffet for å ha oversikt. Trodde ikke i utgangspunktet at jeg ville treffe så mange. Jeg har iløpet av de siste fire årene truffet 47 damer på nett. Og jeg har hatt mellom 300-400 stevnemøter med dem. Jeg har ikke vært ute etter sex etter første gang eller noen slike ting. Mitt ønske har vært å treffe noen for ett langvarig forhold med familie og barn osv. Det er mange menn her som klager over at de ikke får kontakt med noen på nett. Det problemet har jeg ikke hatt i det hele tatt. Jeg har jo kanskje bare truffet 10% av dem som jeg har kommunisert med. Jeg har sendt tusenvis av meldinger, noen av dem veldig lange. Jeg vil også nevne at det er viktig å treffes raskt. Det er veldig lett å skrive lange meldinger frem og tilbake og så blir man veldig skuffet når man møtes. Det finnes ikke noen "kjemi", og da er det bare å begynne på nytt. Jeg er 45 år selv, men har truffet damer som er allt fra 30-49 år, bilder var i utgangspunktet ikke viktig for meg, muligheter for å bli positivt overrasket. De fleste dater var bra. Noen var veldig korte, en dame bare gikk, jeg gikk også etter fem minutter en gang. En førstegangsdate varte i 12 timer. De fleste var korte kaffedater på maks en time. Traff også noen som var litt kranglete av seg. Ville fortelle meg hvor vakre og spesielle de var, noe jeg ikke alltid var enig i. En var åpenbart alkoholiker, en annen hadde gått fra mannen sin for to dager siden etter ett 15 års ekteskap. Det var ikke lett, jeg følte meg som en psykolog. Mange jenter lyver desverre om vekt, har ti år gamle bilder osv. Hvorfor gjør de det? Det ser man jo når man treffer dem. Men jeg sitter nå her idag og er single. Men jeg er mye mer avslappet i forhold til å treffe noen. Jeg har begynt med å treffe folk på den vanlige måten. Jeg er ikke så glad i uteliv lenger, så jeg treffer kvinner på trening, på trikken, på gata osv. Jeg har trykket opp ett visittkort som jeg gir til de som gir meg riktig type oppmerksomhet tilbake. Det er enklere, da slipper man å lete etter papirlapper eller servietter å skrive på. Å nei, dette er ikke PUA og "The Game" Reiser ofte og reiser alene. Du treffer mange mennesker når du reiser alene. Men jeg har også begynt å tenke tanken på at man kanskje kommer til å ende opp som singel resten av livet. Men det vel kanskje en mening med det. Du må ha en skikkelig profil, hvor det er innhold med mening, du må fortelle hvem du er og hva du leter etter, hva du kan tilby (ikke hus og bil) og selvfølgelig ett bra bilde eller tre. Men du behøver ikke å ha 40 som noen har. Jeg liker ikke jenter som sitter med ett vin eller ølglass som profilbilde. Er det virkelig den siden av seg selv de vil vise fram? Kan de ikke ha det morsomt uten alkohol? Jeg mener at nettdating er bra, men i kombinasjon av annet. Endret 27. juli 2011 av larsioslo 3
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har funnet ut at hovedproblemet er at de jeg har truffet ikke vet hva de vil. De vet ikke hva de leter etter. Da er det vanskelig å komme noen vei. Vil bare peke på akkurat dette du skriver over. Har du tenkt igjennom om du virkelig vet hva du vil?
larsioslo Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2011 Vil bare peke på akkurat dette du skriver over. Har du tenkt igjennom om du virkelig vet hva du vil? En av de siste damene jeg traff var drømmedamen. Desverre så ble det ikke noe mer med henne, men det er akkurat slike som henne jeg vil treffe. Men å finne slike på nettet er vanskelig. Jeg må se og snakke litt med dem først, så kan man eventuellt gå videre. Jeg har som mange andre sett utrolige flotte damer på trikk, buss eller på gata. Men gjør du noe nei, du står bare i hjørnet og surfer på mobilen. Det er dette jeg bestemt meg for å gjøre noe med. Men dette kommer ikke av seg selv. Da må du alltid se presentabel ut selv om du bare skal på Kiwi å handle. Jeg har hatt peiling på hva jeg ville ha lenge, men nå går jeg mer målrettet fram. Har kanskje hatt litt feil fokus.
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2011 #5 Skrevet 27. juli 2011 Herregud. Du er den mannlige utgaven av meg! Kunne ha skrevet et omentrent nøyaktig likt innlegg som både hovedinnlegget ditt og det neste.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 #6 Skrevet 27. juli 2011 En av de siste damene jeg traff var drømmedamen. Desverre så ble det ikke noe mer med henne, men det er akkurat slike som henne jeg vil treffe. Men å finne slike på nettet er vanskelig. Jeg må se og snakke litt med dem først, så kan man eventuellt gå videre. Jeg har som mange andre sett utrolige flotte damer på trikk, buss eller på gata. Men gjør du noe nei, du står bare i hjørnet og surfer på mobilen. Det er dette jeg bestemt meg for å gjøre noe med. Men dette kommer ikke av seg selv. Da må du alltid se presentabel ut selv om du bare skal på Kiwi å handle. Jeg har hatt peiling på hva jeg ville ha lenge, men nå går jeg mer målrettet fram. Har kanskje hatt litt feil fokus. Greit nok, men har du tenkt igjennom om målet ditt, og drømmedama di, er realistisk (mulig) å oppnå?
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2011 #8 Skrevet 27. juli 2011 Men nå er det straks avresie til to uker med sol og varme, langt borte fra dating og internett. *glad*
larsioslo Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2011 Men nå er det straks avresie til to uker med sol og varme, langt borte fra dating og internett. *glad* Kanskje du er heldig treffer noen der?
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2011 #10 Skrevet 27. juli 2011 Kanskje du er heldig treffer noen der? Det kan jo også hende. Heldigvis kan alt skje. Når som helst og hvor som helst. Det er uansett bra med ferie!
larsioslo Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. juli 2011 Greit nok, men har du tenkt igjennom om målet ditt, og drømmedama di, er realistisk (mulig) å oppnå? Jeg har datet i perioder iløpet av de fire årene. Jeg gjorde ett nytt forsøk på begynnelsen av året. Da traff jeg som jeg nevnte før akkurat den type dame som jeg liker, men jeg traff også fire andre som kanskje kunne være noe. Hadde 10-12 nye dater, men det ble ikke noe mer. Man håper jo. Men nå orker jeg ikke å håpe noe mer. Da satser jeg heller på den smilende damen på T-banen eller de damene jeg snur meg etter på gata. De damene man kjenner at hjertet slår ett ekstra slag for med andre ord. Det er jo bare å gå bort å snakke litt med dem. Og kanskje møtes å ta en kaffe eller noe når det passer seg. Men dette er en litt annen måte å gjøre ting på og krever en del ekstra innsats av en selv. Fordelene er jo åpenbare, på utesteder må du konkurrere med de andre gutta. I tilegg er det jo drit kjedelig å stå å stirre inn i ett ølglass å speide rundt. Fulle damer er vel egentlig ikke så veldig sjarmerende det heller.
larsioslo Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2011 Herregud. Du er den mannlige utgaven av meg! Kunne ha skrevet et omentrent nøyaktig likt innlegg som både hovedinnlegget ditt og det neste. Jeg tenkte meg at det flere som sliter med å finne den rette. Og så er det alle følelsene som blir satt i sving. Det er fryktelig slitsomt til tider.
Gjest Tidssone Skrevet 27. juli 2011 #13 Skrevet 27. juli 2011 Jeg tenkte meg at det flere som sliter med å finne den rette. Og så er det alle følelsene som blir satt i sving. Det er fryktelig slitsomt til tider. Jeg tror noe av problemet med nettdating, dersom man er høvelig attraktiv på flere områder, er at man får tilgang på mange man kan date. Til slutt blir man desillusjonert, eller man søker hele tiden noe bedre enn den man dater akkurat nå? Derfor kutter jeg ut nettdating, i alle fall for en periode nå. Ser mange av de samme profilene nå, som jeg så for fire, fem år siden også. Det er jo bare trist og jeg har vel egentlig ikke lyst til å være en av de som har profil på nett i år etter år. Det har jo vært kortere og lengre pauser innimellom disse årene, da.
Gjest KateW Skrevet 27. juli 2011 #14 Skrevet 27. juli 2011 Godt innlegg, Lars. Det eneste jeg lurte på er, når du har truffet en som er perfekt, hvorfor går du da på ti tolv dater med ANDRE? Da skjønner ikke jeg at du kan holde rett fokus, eller leste jeg deg feil?
larsioslo Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #15 Skrevet 27. juli 2011 Godt innlegg, Lars. Det eneste jeg lurte på er, når du har truffet en som er perfekt, hvorfor går du da på ti tolv dater med ANDRE? Da skjønner ikke jeg at du kan holde rett fokus, eller leste jeg deg feil? Jeg traff den perfekte og vi datet i en periode, men på grunn av hennes spesielle livssituasjon akkurat da, måtte vi gi oss. Kanskje vi kan treffes om en stund. Da blir man lei og desillusjonert og går igang med å date noen andre. Og slik kan det fortsette, akkurat som "Tidssone" skriver.
Hoppetaujenta Skrevet 27. juli 2011 #16 Skrevet 27. juli 2011 En av de siste damene jeg traff var drømmedamen. Det er bedre med en virkelig dame i hånden, enn ti drømmedamer på taket! *gammelt ordtak som er i ferd med å gå i glemmeboka* 1
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 #17 Skrevet 27. juli 2011 Jeg tror noe av problemet med nettdating, dersom man er høvelig attraktiv på flere områder, er at man får tilgang på mange man kan date. Til slutt blir man desillusjonert, eller man søker hele tiden noe bedre enn den man dater akkurat nå? Derfor kutter jeg ut nettdating, i alle fall for en periode nå. Ser mange av de samme profilene nå, som jeg så for fire, fem år siden også. Det er jo bare trist og jeg har vel egentlig ikke lyst til å være en av de som har profil på nett i år etter år. Det har jo vært kortere og lengre pauser innimellom disse årene, da. Dette er et klassisk psykologisk problem. Altså når man ikke klarer å bestemme seg. Det heter ikke valgets kvaler for ingenting. Det enkleste er selvfølgelig når man ikke har noe valg. Ellers er eneste løsningen å bestemme seg for at dette alternativet er/får være "bra nok", og så avfinne seg med det.
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 #18 Skrevet 27. juli 2011 Jeg har datet i perioder iløpet av de fire årene. Jeg gjorde ett nytt forsøk på begynnelsen av året. Da traff jeg som jeg nevnte før akkurat den type dame som jeg liker, men jeg traff også fire andre som kanskje kunne være noe. Hadde 10-12 nye dater, men det ble ikke noe mer. Man håper jo. Men nå orker jeg ikke å håpe noe mer. Da satser jeg heller på den smilende damen på T-banen eller de damene jeg snur meg etter på gata. De damene man kjenner at hjertet slår ett ekstra slag for med andre ord. Det er jo bare å gå bort å snakke litt med dem. Og kanskje møtes å ta en kaffe eller noe når det passer seg. Men dette er en litt annen måte å gjøre ting på og krever en del ekstra innsats av en selv. Fordelene er jo åpenbare, på utesteder må du konkurrere med de andre gutta. I tilegg er det jo drit kjedelig å stå å stirre inn i ett ølglass å speide rundt. Fulle damer er vel egentlig ikke så veldig sjarmerende det heller. Nei, det er mange ulemper ute på byen, det er helt sikkert. Uansett, på et eller annet tidspunkt må man altså bestemme seg for ett "bra nok" alternativ. Men da oppstår problemet med at dette alternativet også må klare å bestemme seg for deg. Noe man ikke kan bestemme over selv. Så det hele kan være rimelig demotiverende, ja. Imidlertid er ikke dette et spesifikt problem for nett-dating. Det gjelder helt generelt. Kvinner er praktiske dyr. De vil ha flest mulig fordeler og minst mulig ulemper for seg selv.
Gjest Eurodice Skrevet 27. juli 2011 #19 Skrevet 27. juli 2011 (endret) Nei, det er mange ulemper ute på byen, det er helt sikkert. Uansett, på et eller annet tidspunkt må man altså bestemme seg for ett "bra nok" alternativ. Men da oppstår problemet med at dette alternativet også må klare å bestemme seg for deg. Noe man ikke kan bestemme over selv. Så det hele kan være rimelig demotiverende, ja. Imidlertid er ikke dette et spesifikt problem for nett-dating. Det gjelder helt generelt. Kvinner er praktiske dyr. De vil ha flest mulig fordeler og minst mulig ulemper for seg selv. Nedlatende du? Langtifra . Du kjenner én kvinne som er slik. Endret 27. juli 2011 av Belladonna 1
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 #20 Skrevet 27. juli 2011 Nedlatende du? Langtifra . Du kjenner én kvinne som er slik. Alle kvinner er faktisk sånn i utgangspunktet. Noe som er helt naturlig og normalt. Forøvrig er alle menn sånn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå