Gå til innhold

Murmeldyret sin dagbok

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Hei Murmlius! :vinke:

Nå skjønner jeg hvorfor du heter Murmeldyret. Dette --> :Gjesp: er nemlig deg (og enhver annen prøver - og forhåpentligvis ikke-prøver også..) etter en lang natt med :kline: ! Det blir man "murmlete" av! :ler2:

Dere har jo vært riktig så flinke :Hehe: denne måneden, du og din :hjerte:, kanskje det kommer en liten gave til jul? Skal ikke se bort i fra det! Krysser fingrene for at alt har klaffet denne gangen.

Bare litt nysgjerrig: Hva er det som gjorde at du egentlig ikke ønsket prøverør denne gangen, hvis det skulle bli aktuelt?

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for fingerkryss Hanni!

Koselig å få hilsen fra deg igjen!

Denne måneden har vi vært veldig flinke ja, Hulderjenta :sjarmor:

Det bare bli resultat av dette juleverkstedet :ler:

Angående prøverør, så er det vel flere grunner til at vi helst vil slippe det.

For det første bor vi langt unna nærmeste sykehus som utfører prøverør. Vi må både ta fly og overnatte på hotell. Det i seg selv kunne vel vært en hyggelig "ferie" hvis vi ikke hadde hatt Lillepia. Det vil jo bli flere turer, og ikke helt lett å finne barnevakt.

Jeg har 2 venninner som har vært gjennom prøverør. Begge sier det er tøft psykisk. For den ene klaffet det først på 4. forsøk. Hun mistet en gang. Den andre er fotsatt like barnløs etter mange forsøk.Hun mistet også en gang. Prøvrør er altså ingen garanti for at det skal lykkes. Jeg har lest at det kun er 35% som lykkes. Det synes jeg er veldig få.

For det tredje har vi en vidunderlig velskapt jente. Jeg prøver å fokusere på hvor heldige vi faktisk er. Vi ønsker oss veldig et barn til, men vi "overlever" nok om så ikke skjer. Hadde dette vært 1. gang som prøvere, så hadde jeg uten tvil gått gjennom prøverør hvis det hadde blitt nødvendig.

Nå får vi vente å se til høsten.

Forhåpentligvis blir det ikke nødvendig denne gangen heller :wink:

8 dager til IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det blir klaff denne gangen :)

Bare åtte dager igjen... De dagene er jo alltid så skrekkelig lange :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og vår i lufta.

En perfekt dag, bortsett fra litt sur vind.

Må vel ut på lekeplassen med Lillepia som har ropt: "disse, disse, disse" siden hun våknet 06.30 i mårrest :wink:

Jeg skal til rutinemessig GU med ultralyd hos gynekologen min på tirsdag. Det er vel litt optimistisk å spørre om han kan se om jeg er gravid 3 dager før IKM :-? . Sannsynligvis ja...

Torsdag og fredag hadde jeg unormalt mye utflod. Den var blank og våt, kan ikke forveksles med EL-slim eller spermier. Men jeg kan ikke huske å ha hørt at det er et symptom. Det var vel ca samtidig med at egget forhåpentligvis festet seg. Det hender jeg har litt hvitaktig Utflod rett før mensen, men ikke som dette. Det er nå uansett over nå.

Ja disse siste dagene er lange Meta :wink:

Takk for fingerkryss!

5 dager til IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Når Aleksander spør:

"Er det lenge til, mamma?"

Så svarer jeg:

* 10 minutter er lenge å holde pusten

* 10 minutter er kort tid å være på kino

* en uke er lenge når en venter på bursdag

* en uke er kort når en er på ferie i syden

Så tid er relativt... :ler:

5 dager til IKM...

Lenge siden det er IKM.

Kort dersom det er nedtelling til flytting... :Hehe:

Krysser fingrene for deg. xxxxxxxx :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulp... Jeg har visst ikke skrevet her siden tidenes morgen!

Og jeg beklager...

Det er nok optimistisk å spørre om gynekologen kan se graviditet der inne ja, for det kan visst ikke påvises ved UL før 6 eller 8 uker... :o Kan det stemme?? Må være 6 uker, tenker jeg...

Men du kan da vel spørre om urinprøve eller blodprøve?

(så slipper du å bruke penger på det selv...)

Og informer ihvertfall Gynekologen om hvor langt du er kommet i syklusen, og at du ikke vet om du er gravid... Kan henne det må taes noen hensyn vettu...!

Rikelig hvit utflod har jeg funnet på graviditetssymptom-liste noen ganger! Det er helt sant!

:hoppe:

Jeg håper...på Julestjernen din!

Lillen-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snikleseren sniker seg til en hilsen denne gang... ;)

Følger med deg jeg, og ønsker alt det beste for denne uka!!!

synes du/dere har fornuftige tanker jeg, klarer å huske på datteren dere har med glede tross stort ønske om flere :)

Jeg hadde masse rar utflod i den tiden jeg ble gravid.. Var litt i villrede, for husket ikke helt åssen jeg hadde pleid å ha det... Men mener den etter befruktingen varhvit, litt tyktflytende, melkeaktig og til tider klumpete. Da fikk jeg også høre at utfloden pleide å endre seg, noen mente denved graviditet skulle bli slik mens andre mente den ble blank ol.. (!!!) Legen min la ikke vekt på melkekatig m.m utflod -syntes ikke det var noe særlig til tegn... ja ja.

Lykke til iallfall!!!! (snart følger du med oss, jeg tror det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel.

Håper legen kunne gi deg verdens beste nyhet i går! Venter i spenning på oppdatering..

*krysser fingrene*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Oioi, så spennende da !! Jeg går selv rundt og venter på IKM, og jeg har regnet ut at det er på lørdag, blir spennende å se, for jeg er så utrolig trøtt om dagen, og ingen tegn til PMS, som pleier å være sikkert som banken :o

Har jo ikke gått rundt og kjent etter tegn heller, for det har jeg ikke hatt tid til, vi holder på å pusse opp stua til barnedåpen 11.april, og vi MÅ bli ferdige til da :o

Håper inderlig vi klarer det :sjokkert:

Men jeg har ett problem, og det er hvilken farge vi skal male stua i ?? Jeg har ingen peiling :klø:

Venter spent på oppdatering fra deg

God :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på oppdatering :hoppe:

Krysser fingrene for at det kommer en liten juleengel til dere i år :danse:

Stor klem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det?? 2 dager til ikm, eller???

Krysser alt for at dere allerede har laget årets første julegave!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så mange hilsner jenter! :D

Endelig på jobb igjen, og tid til å skrive her på KG :wink:

Jepp, jeg er på nattevakt :Gjesp:

Legetimen ja:

Det var selvfølgelig alt for tidlig å finne ut av en evt graviditet... :roll:

Han titta ekstra nøye etter på UL, men alt så normalt ut.

Ingen tegn til andre ulumskheter heller, heldigvis.

"Der har vi en smukk en", sa legen. "Hæ!?!", sa jeg. Da prata han om den ene fine eggledern min :ler:

Så diskuterte vi litt videre om mine graviditetsplaner.

På dag 21 i neste syklus skal jeg ta div blodprøver, spesielt hormonprøver. Jeg spurte han om Pergotime, noe han vel egentlig ikke mente det var indikasjon for. Men han skrev ut en resept likevel, uten at jeg spesielt bad om det. Nå er det jo flere her som har blitt gravid med en Pergotime resept i skapet. :wink:

Pga hormonprøvene kan jeg ikke begynne med det før syklusen etter der igjen.

Hvis null resultat til etter ferien, skal jeg til en Pertubasjon. Vistnok en slags gjennomskylling av eggledere og sånn via underlivet samtidig med ultralyd. Det er vel for å se om alt er åpent der inne. Dessuten er det ifølge legen mange som blir gravide rett etter at de har fått skyldt gjennom systemet.

Om ikke det heller hjelper, så skal vi diskutere prøverør. Det er pr. tiden ingen ventetid av betydning på slikt.

Du er en meget klok dame Mayamor!

Skulle ønske jeg hadde like gode svar som deg på lager.

Får låne litt av deg da når Lillpia blir stor nok til å spørre om alt mulig :wink:

Koselig å få hilsen av deg igjen Lillen! Og du hadde jo helt rett i at det var for tidlig å spørre legen :Nikke:

Koselig at du snikleser hos meg Silja! :wink:

Jeg prøver ihvertfall å fokusere på alt det fine jeg har i livet mitt, ikke bare sutre over alt jeg ikke har. Men det er jo ikke alltid like enkelt da...

Jeg må nok vente litt til i spenning, Tiny.

Men det kjennes veldig ut som mensen er i anmars nå :-(

Så vi har også samkjørt suklus Pludre?

Det er en del her som er ganske samkjørte ja. Vi må jo bare påvirke hverandre :ler: Krysser fingrene for deg også!

Er ikke helt sterk i troen på en Juleengel akkurat nå Capricorn :roll: Til det er menstegnene litt for dominerende. Men håpet er der selvsagt ennå! Jeg vet jo at det ikke trenger være likt som sist jeg ble gravid (da alle symtomer var fraværende). Jeg ble kanskje også litt påvirket til å tro at dette vil ta lang tid, siden jeg og legen pratet så langt frem i tid

Pondusa, er det 1,5 dag til IKM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Murmel!

Det stemmer at jeg også har en resept liggende (men har ikke peiling på hvor, i dette flytte-styret :ler: ) :Nikke:

Men jeg er veldig usikker på hvor lenge den blir liggende ubrukt, for jeg er ikke så begeistret for det hormonelle (må lese litt på nett om det først), og så er jeg livredd for flerlinger... Jeg synes legene er veldig gavmilde når det gjelder Pergo, for siden de ikke vet hva som feiler oss, så er det jo ikke sikkert Pergo hjelper, og så kan det henne det ikke er noe galt med oss i det hele tatt, og da kan det jo hjelpe FOR godt... :wink: (= flerlinger)

Som sagt; jeg er veldig usikker... Jeg håper som deg, at vi blir gravide av å eie resepten.

Gratulerer med fraværende "ulumskheter"!

Jeg også vil ha "pertubasjon"!

Hvis det er sånn med kontrastvæske, så ville ikke legen min gi det... Hun påsto at det var omfattende, og ofte kunne gi feilaktig resultat fordi ubehaget gjorde at eggledere trakk seg sammen og ble trang...!?

Men nå har jeg hørt så mye positivt om undersøkelsen at jeg også vil ha! Tror du jeg kan gå til legen og bruke den gode gamle: "...alle andre fikk lov!"?

Jeg er så skuffet over legen nå, for jeg ville at hun skulle ha rett. Hun var jo så hyggelig og nydelig! :-(

Nok om det...

Det viktigste er at du er nå igang!!

Og det funker sikkert!

Lillen-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Spent på om tanta kommer til deg jeg, eller om det blir suksess av juleverkstedet! Hos meg ble det ikke det, tanta kom i dag... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1

7. pp

:veldigsur:

:kjempesinna:

:sur:

Det kom ikke som noen overraskelse.

Jeg begynner å kjenne kroppen min ganske godt igjen nå.

Men jeg får jo ikke engang oppleve spenningen med å teste når mensen kommer før forventet :(

Egentlig er jeg jo glad for korte sykluser.

Kortere tid til neste EL.

Bare det at da er vi på Påskeferie hos svigers.

10 personer som bor oppå hverandre :roll:

Dvs at Lillepia blir liggende i samme seng som oss.

Det blir jammen en utfordring!

Hvis nå det skulle gå bra, så blir neste termin 01.01.05 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg visst litt kjapp på OK knappen...

Jeg var jo ikke ferdig :wink:

Jeg er enig med deg Lillen i at Pergotime virker litt skummelt. Og jeg ble veldig overrasket over at legen min skrev ut resept. Hvis jeg har forstått det rett, så gis Pergotime ved manglende EL/"dårlig" EL. De hormonprøvene jeg skal ta på dag 21 i denne syklusen, skal vel bl.a avklare om min EL er normal. Men det virket som legen mente jeg skulle ta Pergotime uansett. For på dag 21 i neste syklus skal jeg igjen ta blodprøver for å se om Pergotime har virket (antar det betyr å se om EL har vært vellykket). Det ble liksom ikke tid til å spørre ham mer ut, for han kom med resepten helt på slutten. Mulig jeg uansett ringer for å høre resultatet av hormonprøvene hvis jeg ikke har hørt noe før det er aktuelt å starte med Pergotime. Hvis de er normale, er det vel ingen indikasjon for å bruke dette?

Mannen min sier at han saksøker legen om det resulterer i flerlinger :ler:

Det ble dårlig resultat av vårt juleverksted også, Hulderjenta.

Vi får heller forberede oss på nyttårsbaby :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så leit at det ikke gikk denne gangen heller :kose:

Men nå er dere ihvertfall igang med utredning.

Og nå blir jo kanskje ungen eldst i klassen, og ikke yngst :wink:

Krysser fingrene for at det snart klaffer for dere.

Stor klem fra Capricorn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er umenneskelig tidlig for et Murmeldyr å være oppe :Gjesp:

Max uflaks å ha dagvakt etter at klokka er stilt frem en time, for man kom seg jo selvsagt ikke i seng tidligere... I tillegg skal jeg på nattevakt til natta, for absolutt ingen andre kunne. :Gjesp::Gjesp::Gjesp:

Jeg er alt for snill! 8)

Egelntlig vil jeg jo helst ha et barn som er eldst i klassen, Capricorn. Så Nyttårsbaby er sikkert mye bedre å satse på enn Julebaby :wink:

Når det gjelder utredning, så ble både jeg og mannen fult utredet sommeren 2000. Alt var så normalt så, vi matcher vel bare ikke så godt :-? Egentlig tror jeg ikke det er noe "galt" nå heller, men det skader vel ikke å sjekke litt. Hormonprøvene er jeg veldig nyskjerrig på, for syklusen er mye mer ustabil nå enn den var før Lillepia kom til verden. Denne pertubasjonen høres desto mer skummel ut, men kanskje verd å forsøke etterhvert :wink:

Jeg var nylig på en litt sen 2-års kontroll med Lillepia. Hun har navlebrokk som ikke kommer til å gå tilbake av seg selv. Det gjør som oftest det i løpet av 1.-2- leveåret. Nå er hun søkt til operasjon, og det skal visst skje om ca 3 måneder. :roll:

Jeg gruer meg allerede! Det er noe med at jeg heller skulle gjenomgått det selv for at hun skulle slippe. Men det går selvsagt bra, og det er sikkert et greit inngrep :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det ikke klaffet denne gangen heller :trøste:

Nyttårsbaby høres ut som en fin plan :tommelsmil:

Skjønner godt at du gruer deg til operasjon. Hun er jo så liten!! Men det blir bra etterpå :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...