Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #1 Skrevet 26. juli 2011 Jeg har flere ganger spurt meg selv hvordan så mange amerikanere har en så VELDIG anderledes mening enn mange europere om div saker. Vi vet bl.a. at det har vært en del amerikanske presidenter de siste 50 årene som har sendt USA ut i krig. Og mange amerikanere tror faktisk at de vinner alle disse krigene. Men i f.eks. Vietnam måtte amerikanere rømme på en så nedverdigende måte at det nesten ikke er ord for det. I krigen i Irak/Afghanistan/Pakistan har USA mistet mange tusen soldater uten den helt store seieren om vi tenker på "krigen mot terror". I Serbia turte ikke Amerikanerene sende inn sine Apache helikopter av redsel for å bli latterliggjort. Når det gjelder Midt-Østen er det faktisk mange amerikanere som fortsatt tror at Palesinerene,Libanesrene, Syrerne, Jordan og Egypt er terroristene, men Israel er de snille. De ser ikke at det faktisk er stikk motsatt. Men når det nå kommer fram dokumentasjon på hvordan ekstreme krefter innen Amerikanske presse blir styrt av den politiske høyrevingen, kristne fundamentalister og jøder, så gir det en bedre forståelse for hvor den feilinformasjonen amerikanerene får kommer fra.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #2 Skrevet 26. juli 2011 Det som beskrives i amerikanske presse er jo faktisk direkte løgn og religiøs propaganda som er så langt fra sannheten som det går an. At det som har vært regnet som seriøse nyhetskanaler kan få seg til å komme med slike beskrivelser sier en god del om at pengene i USA tilhører den mest ekstremistiske høyrefløyen og kristne, og at de benytter til kjøpekraft til å foretelle ting som bare kan oppfattes som direkte løgn.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #3 Skrevet 26. juli 2011 Og du tror at den norske, venstrevridde pressen skriver den hele og fulle sannheten? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #4 Skrevet 26. juli 2011 Det som beskrives i amerikanske presse er jo faktisk direkte løgn og religiøs propaganda som er så langt fra sannheten som det går an. At det som har vært regnet som seriøse nyhetskanaler kan få seg til å komme med slike beskrivelser sier en god del om at pengene i USA tilhører den mest ekstremistiske høyrefløyen og kristne, og at de benytter til kjøpekraft til å foretelle ting som bare kan oppfattes som direkte løgn. Så du mener alt det som blir skrevet i dagbladet, vg og nrk er det rette? Og tror du virkelig at du får vite alt?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #5 Skrevet 26. juli 2011 For å si det sånn etter å ha fulgt med på den amerikanske pressen sin dekning av oslo/utøya-masakren er jeg ikke lengre i tvil.. 2
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #6 Skrevet 26. juli 2011 Og du tror at den norske, venstrevridde pressen skriver den hele og fulle sannheten? Norsk presse er fri og uavhengig. 1
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #7 Skrevet 26. juli 2011 Vi betaler jo blant annet TV-lisens så vi kan ha uavhengige nyheter på TV...
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #8 Skrevet 26. juli 2011 Og du tror at den norske, venstrevridde pressen skriver den hele og fulle sannheten? Slutt med konsperasjonsteoriene dine. Venstre siden styrer ikke pressen i Norge 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #9 Skrevet 26. juli 2011 Arbeiderpartiet og NRK har hatt tettere bånd enn hva jeg setter pris på. Tror du dette er det eneste eksempelet? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=522756
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #10 Skrevet 26. juli 2011 Så du mener alt det som blir skrevet i dagbladet, vg og nrk er det rette? Og tror du virkelig at du får vite alt? Jeg nevnte ikke den norske pressen. Jeg henviste til en konkret link detr en stor TV stasjon forteller hva de mener mht norges manglende vilje til å innse at muslimene er farlige og at vi derfor ble utsatt for denne terroren. Vi kan gjerne diskutere norsk presse og hva norske lesere blir "utsatt for" fra norsk og utenlandsk presse, men vi kan ikke gjøre det uten at folk også får opp øynene for hva enkelte amerikanske selskaper kan få seg til å si, og at de faktisk fortelle amrikanerene det som regnes som løgner for å tilpasse historien sin egen politiske og religiøse oppfatning.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #11 Skrevet 26. juli 2011 Arbeiderpartiet og NRK har hatt tettere bånd enn hva jeg setter pris på. Tror du dette er det eneste eksempelet? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=522756 Og det skljer tydligvis også i Oslo, men der er det mer ekstremt der borte. For der er det faktisk helt vanlig.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #12 Skrevet 26. juli 2011 Vi betaler jo blant annet TV-lisens så vi kan ha uavhengige nyheter på TV... Haha å det tror du seriøst på?`?? Uavhengige nyheter? De er styrt så det holder. Har du feks lest hva de mener er en god presseskikk? Vet du hvor mange nyheter i denne verden som går oss hus fordi? Vet du at vi ikke får vite 10% av det som skjer der ute i norske nyheter. Slutt å les dagbladet, så slipper du å bli hjernevasket. 2
Ella Peralta Skrevet 26. juli 2011 #13 Skrevet 26. juli 2011 Jeg synes amrikanere generelt virker ganske ignorante om alt som foregår utenfor USA. Jeg hadde en vennine som kom fra Texas, vennene hennes i Texas trodde at vi hadde isbjørner og levde av isfiske og bodde i igloer og hytter. De trodde ikke at vi hadde storbyer, Burger King osv. De tror resten av verden består av u-land. Feite, dumme amrikanere. 2
Personlig12 Skrevet 26. juli 2011 #14 Skrevet 26. juli 2011 Jeg synes amrikanere generelt virker ganske ignorante om alt som foregår utenfor USA. Jeg hadde en vennine som kom fra Texas, vennene hennes i Texas trodde at vi hadde isbjørner og levde av isfiske og bodde i igloer og hytter. De trodde ikke at vi hadde storbyer, Burger King osv. De tror resten av verden består av u-land. Feite, dumme amrikanere. Hahaha er det mulig? Var ikke litt mindre intellegente da? Off det der er ganske ille.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #15 Skrevet 26. juli 2011 Vi betaler jo blant annet TV-lisens så vi kan ha uavhengige nyheter på TV... Uavhengige nyheter? Du spøker. Går ut fra at det er NRK du mener ettersom du nevner TV-lisens, så du kan lese selv hvor nøytrale de er her. http://www.abcnyheter.no/node/121990
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #16 Skrevet 26. juli 2011 Jeg nevnte ikke den norske pressen. Jeg henviste til en konkret link detr en stor TV stasjon forteller hva de mener mht norges manglende vilje til å innse at muslimene er farlige og at vi derfor ble utsatt for denne terroren. Det er jo fordi disse ikke ønsker å fravike tolkningen de opprinnelg hadde om at det måtte være militante jihadister som stod bak denne eksplosjonen i Regjeringskvartalet vårt,- siden de trolig er hjernevaska på nettopp det fiendebildet etter 9/11. Nå vet vi hvem som bombet oss og fyren er definitivt ikke muslim, selv om folk i denne nyhetsredakjsonen i USA desperat ønsker å skylde på muslimer. Dette var en helinosk tulling fra Oslo Vest, som ble sprø i den fasen av livet der shizofreni normalt debuterer, og som har blitt galere og sykere over år, til han til slutt plasserte en bombe og massakrerte barn. Det er vel heller de i denne nyhetsredaksjonen som ikke er villige til å innse fakta -i sitt massehysteri og i sitt fiendebilde der militant islam har tatt over for kommunismen etter murens fall i 89. Så ta det bare lungt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #17 Skrevet 26. juli 2011 Uavhengige nyheter? Du spøker. Går ut fra at det er NRK du mener ettersom du nevner TV-lisens, så du kan lese selv hvor nøytrale de er her. http://www.abcnyheter.no/node/121990 På denne tiden var faktisk sjefen for NRK en kjent Høyre politiker. Jeg tror han gjorde sitt til å få et høyrevridd NRK og ihvertfall ikke lot de ansatte ødelegge for hans eget parti med usannheter.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #18 Skrevet 26. juli 2011 Uavhengige nyheter? Du spøker. Går ut fra at det er NRK du mener ettersom du nevner TV-lisens, så du kan lese selv hvor nøytrale de er her. http://www.abcnyheter.no/node/121990 Ja, for ABC er jo en uavhengig, fin, reklamefinansiert kilde...
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #19 Skrevet 26. juli 2011 Ja, for ABC er jo en uavhengig, fin, reklamefinansiert kilde... Unnskyld men har du lagt merke til at det er norsk presse som kommer med kritikk av seg selv her. Trodde først det var snakk om ABC over there i USA, men det er det jo ikke.. Du skyter deg selv litt i foten , som viser til at norske medier selv sier hva som ikke er greit å gjenta i framtiden... 1
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2011 #20 Skrevet 26. juli 2011 http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/utenriks/usa/innenriks/politikk/17453053/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå