Gå til innhold

Skandiabanken.no i Opera


spagetti

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å logge meg inn på Skandiabanken når jeg bruker Opera. Det åpnes ingen rullemeny på "logg inn", eller noe annet sted.

Noen med samme problem? Noen med en løsning?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikkje kunde der, men eg måtte jo prøva :D

Det står at Opera støttest (fungerer brukande) men om du har problem (i Opera/Netscape) så kan du prøve den tekstbaserte versjonen: I menyen Oversikt -> Skandiabanken tekst

(Og då hamnar du her - du får prøva og sjå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å få Opera til å utgi seg for å være Internet Explorer når du støter på sånne feil? Det kan hende at det hjelper.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Opera v. 7.21. Skandiabanken virker heller ikke hos meg. Du får kontakte skandiabanken teknisk support hvis du gidder, eller bruke IE når du skal i nettbank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Skandiabanken i Opera og det har funka. Men tror du må gå inn på fil-menyen (tror jeg det var) og på innstillinger der og velge identifiser som I.E 5.0

Husker ikke om det var fil eller rediger menyen. Har det bare på jobben så jeg får ikke sjekka det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spagetti, jeg har opplevd at dette problemet kun skjer om jeg forsøker å trykke "Logg inn" før hele siden er skikkelig lastet ned. Hvis jeg trykker der og ikke får frem menyen reloader jeg bare siden og husker på å vente til alt er lastet før jeg trykker. Det samme gjelder når man først har kommet inn i selve banken, gjør aldri noe før siden er HELT lastet inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller Mozilla Firebird. Den har endel utvidede funksjoner for typiske M$ siter. Jeg er ikke kunde hos Scandiabanken, men menyer og slikt ser ut til å funke perfekt.

Har prøvd demoen på siden, og ting fungerer helt greit i Firebird. Det stod også på hjelpesiden at Scandiabanken ikke støtter Opera (av en eller annen merkelig grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket ikke det med å identifisere seg om IE eller oppdatere... men har funnet en ting som funker.

Klikk på en link på siden f.eks under nyheter og tips.. Prøv så å trykke logg inn.. litt krøkete, men det funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på en link på siden f.eks under nyheter og tips.. Prøv så å trykke logg inn.. litt krøkete' date=' men det funker..[/quote']

Blir jo egentlig det samme som jeg sa det, det funker å logge inn (og alt annet i sprett frem menyene) så lenge man venter til siden er helt lastet ned før man gjør noe...

Postmannen og Junebug: Bra tips, men spørsmålet her var vel ikke hva man kunne/burde bruke i steden, men hvorforfor det ikke funker i Opera/hvordan man kan få det til å funke i Opera. De fleste har vel Explorer inne, og der funker det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel Explorer inne' date=' og der funker det jo greit.[/quote']

Det er ingen selvfølgelighet å ha IE på maskinen. Spesiellt IKKE hvis man har Linux på maskinen, eller sitter med Mac.

Spagetti nevner ingenting om OS..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen selvfølgelighet med IE inne!

Er bare jeg som har så mange "dataukyndige" venner og bekjente at jeg har gått over til å tenkte at alle som har spørsmål av denne typen også er i den "kategorien". Og de som er i den "kategorien" har som regel aldri hørt om Linux eller Mac, de har kjøpt en pc på nærmeste Elkjøp og aner ikke noe om andre ting enn det de har selv..

Sorry om jeg undervurderte deg Spagetti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
spagetti, jeg har opplevd at dette problemet kun skjer om jeg forsøker å trykke "Logg inn" før hele siden er skikkelig lastet ned. Hvis jeg trykker der og ikke får frem menyen reloader jeg bare siden og husker på å vente til alt er lastet før jeg trykker. Det samme gjelder når man først har kommet inn i selve banken, gjør aldri noe før siden er HELT lastet inn!

Jepp, det er nok sånn det er. Alt må være lastet før siden virker i Opera. Ikke spør meg hvorfor. Jeg har brukt Skandiabanken helt fra starten og alltid brukt Opera. Det har variert litt med de ulike versjonene hvor bra det fungerer, men i nåværende versjon så er det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle velmenende tips!

Nå har jeg både lagt om til Mozilla og veeenter på at sidene skal laste skikkelig. (Jeg er nok ikke særlig tålmodig!) Dette funker bedre, men ventingen irriterer meg.

Likevel tar gjør jeg heller dette enn å bruke IE el Netscape hver gang jeg må i banken. Jeg HATER pop-ups!

Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...