AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #1 Skrevet 25. juli 2011 Har jeg så sykt lyst å prøve å lage et eller annet som har med det å gjøre Må man han en sånn tagine eller kan man lage det i panne med lokk? Noen som har tips til gode oppskrifter? Jeg elsker sterk mat! Er det egentlig noen retter som er spesielt for å kokes i sånn tangine? Tips mottas med takk!
Gjest Nanette Skrevet 25. juli 2011 #2 Skrevet 25. juli 2011 Har du link til den tråden? Jeg har lagd masse mat i tagine. Du kan også bruke leiregryte som du kan sette inn i ovnen.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #3 Skrevet 25. juli 2011 Nei det var bare en diskusjon om hvordan man uttalte/skrev det. Jeg ante ikke hva det var. Men hva er på en måte poenget? Skal det stekes lenge eller hva er hemmeligheten? Er det vanlig med sterk mat?
Gjest Nanette Skrevet 25. juli 2011 #4 Skrevet 25. juli 2011 (endret) Det kjegleformede lokket tar vare på fuktigheten i maten da dampen kondenserer på innsiden av lokket og formen på lokket fir sirkulasjon inne i taginen og sprer aromaen av krydder og smaker. Maten blir veldig aromatisk ettersom den koker på lav varme i lang tid, og resulterer at kjøttet blir saftig og mørt. Taginer er ensbetydende med sakte koking av kjøttet. Ikke nødvendigvis sterk mat, men mat med mye smak. Endret 25. juli 2011 av Nanette
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #5 Skrevet 25. juli 2011 Tips til hvor jeg finner oppskrifter og lærer meg hvordan jeg skal gjøre det?
Gjest Nanette Skrevet 25. juli 2011 #6 Skrevet 25. juli 2011 Send meg en pm så kan jeg sende deg en oppskrift som jeg bruker mye. Ellers finner du sikkert noe på nettet eller facebook.
MarianneE Skrevet 26. juli 2011 #7 Skrevet 26. juli 2011 Det kjegleformede lokket tar vare på fuktigheten i maten da dampen kondenserer på innsiden av lokket og formen på lokket fir sirkulasjon inne i taginen og sprer aromaen av krydder og smaker. Maten blir veldig aromatisk ettersom den koker på lav varme i lang tid, og resulterer at kjøttet blir saftig og mørt. Taginer er ensbetydende med sakte koking av kjøttet. Ikke nødvendigvis sterk mat, men mat med mye smak. Det hørtes utrolig godt ut beskrevet slik!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå