Gå til innhold

Valp og juletre


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dette blir første julen med valp i huset - den er rundt 10 mnd i julen. Hvordan i all verden skal juletreet overleve juledagene ? Hva gjør dere andre med hunder - eller rettere sagt valper ? Jeg har alltid hatt juletre selvom barna mine var i verste "herje-alder" ... men det er liksom verre med valpen ... Ser for meg skrekk-scenariet hvor mitt vakre juletre ligger flatt på parketten og hunden tygger opp både kuler, engler og lys ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det samme som med alt annet.

Følg med hunden og si nei hvis den prøver seg.

Gjenta dette ca 1000 ganger og forhåpentligvis skjønner hunden at det ikke er lov til å leke med juletreet.

Jeg ville nok plassert treet i et hjøre eller inntil en vegg, sik at hunden ikke MÅTTE forbi i full fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bind en 2-3m snor til halsbåndet til hunen, og tråkk på den når den nærmer seg treet. Si nei, og lokk hunden til deg, og inviter til lek. Dermed assosierer den "ikke gå bort til treet betyr noe kult"

Hvis den rører treet ta tak i snøret og led den inn på et rom. Lukk igjen dører og la den være alene et par sekunder. (ikke lukk opp hvis den piper, vent til den har stoppet) Da lærer den at ugang med treet betyr isolasjon. Og det er jo det værste som kan skje en valp. Da har du korrigert og lært den noe nytt uten at du har snakket hardt til den eller tatt på den fysiskt.

Langbånd/Isolasjon er kjeme effektivt mot valper som tøyer strikken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir vår første jul med valp i huset også, hun kommer til å være snaut 7 mnd.

Satser på å følge med som en hauk, og sette klare grenser. Isolasjon som noen nevner her er veldig effektivt! Starter med treet i et hjørne, og satser på å evt. kunne flytte det litt ut fra veggen etter hvert...

For alt vi vet kan det jo hende at hun ikke er interessert - tiden får vise. Men juletre SKAL jeg ha!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre bandt juletreet fast til veggen. :ler::ler:

Da vi var små og også hadde valp.

I tillegg hang nesten all pynten øverst i treet. Ser på gamle bilder at det ser helt sykt ut :) .

Det gikk greit de måtte passe på og i løpet av jula hadde både vi og valpen lært.

Så var det påan igjen neste år.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår var bare 2 mnd når han så det første juletreet... da var han kjemperedd for det og bjeffet på det i ett sett.. vi måtte lokke han til treet med godbiter for at han ikke ville være redd...

Nå er han 1 år når neste juletreet kommer i hus og så pysete som han er vil jeg tro at han blir like redd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med hund og juletre med mine to hunder. Bare sørg for å ikke henge noe pynt helt nederst og følg godt med valpen. Ikke la h*n få mulighet til å herpe noe.

Ellers har jeg den oppfatningen av at de fleste hunder takler juletre ganske bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Den eneste hunden jeg "kjenner" som har opplevd jul, hun hadde ikke noe stort problem med å la treet være i fred, men hun drakk opp vannet da....

Blir spennende å se, sambos familie har valp nå, og juletre kommer der jo :) Vi skal dit til nyttår, så innen den tid har hun vel akseptert treet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør jeg egentlig med katt og juletre?? (Første jul med katt i huset)

Fester det til en krok i taket? Hihi.. Det gjorde mamma når jeg var liten, samt at vi hadde en lekete pusekatt som skulle fange alt.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å gi en gobit innpakket som valpen kan bruke tid på å åpne, og kanskje ta med hundeburet hvis det blir problematisk..

Hundeeier :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...