Gjest Primula Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Jeg bruker p-piller, og tar dem 21 dager på rad for så å ta en pause på 7 dager. Jeg starter nytt brett på lørdager. Her en dag mistet jeg en p- pille i vasken, og tok da den siste pillen på brettet istedet. idag er det torsdag, og jeg har nå tatt den siste pillen på dette brettet, men skulle jo egentlig ha tatt en imorgen også. Skal jeg da ta en pille fra neste brett, eller skal jeg starte på nytt brett neste fredag istedet? Noen som vet?? Dersom jeg tar en pille fra neste brett, vil jeg jo alltid få en for lite og aldri komme ajour..
Gjest Étoile Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 Du kan hoppe over mensen denne gangen. Begynn på neste brett og fortsett til det er tomt. Det er mulig at du får en mellomblødning underveis - helt normalt.
Mrs. K Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 - eller start nytt brett fredag. Hilsen Trille
Sarah_Michelle Skrevet 20. november 2003 #4 Skrevet 20. november 2003 Jeg hadde nok satset på å begynne på neste brett en dag tidligere, tenker jeg!
jordbær Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Hvis du bruker kombinasjonspiller (piller i forskjellige farger), er den siste rekken med piller, bare for å utsette mensen. Ta pausen som normalt, og ta første pille etter en ukes pause fra den siste.
ZIBRA Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Jeg har eksakt samme problem!!! Har håller på med dette i flere måneder... ( Bare flyttet over ) Har kommet frem til att jeg nok må kaste hele brettet....... Det er ganske trist, som å kaste masse penger. Men jeg tar ingen sjanser på å bli gravid, å har ikke kommet på noe lurt å gjøre.
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Lucia! Ta tilsvarende pille fra neste brett du, og ta vare på det brettet du tar pillen fra - så har du et "reservebrett" å ta fra hvis du mister piller senere en gang! :D Husk at hvis du hopper over en pille så er du ikke beskyttet i forhold til graviditet - da anbefales det å bruke tilleggsprevensjon (kondom) de neste 16 dagene... dette gjelder i alle fall for kombinasjonspiller (f.eks. Synfase som jeg har brukt)
ringblomst Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Hvis det er sent på brettet så tar jeg resten av pillene som vanlig og bruker kondom resten av det brettet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå