Gå til innhold

Film om terroren?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere det vil bli laget film om terrorangrepet og episoden på Utøya en gang i fremtiden? Ble jo laget film om 11.september og Colombine massakren.

I såfall, om den blir laget, tror du du kommer til å se den?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hard Ride
Skrevet

Tror dere det vil bli laget film om terrorangrepet og episoden på Utøya en gang i fremtiden? Ble jo laget film om 11.september og Colombine massakren.

I såfall, om den blir laget, tror du du kommer til å se den?

Har ikke hørt om colombine-filmen, men uansett, jeg tror ikke det kommer en film med mindre de venter mange år. Man så f. eks. at selv filmen om Nokas-ranet var sett på som kontroversiell, og da kan du kanskje tenke deg hvor upopulær en film om bombe og skytemassakren hadde vært.

Forøvrig synes jeg det hadde vært dårlig smak å lage en slik film.

• Liker 4
Gjest Koseklumpen
Skrevet

Jeg tror igrun at de kommer til å lage en film etter hvert. Det finnes alltid noen som vil tjene penger ut av en tragedie også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke helt utenkelig at det kommer en sånn film. Det er ikke moral og hensyn som styrer filmbrasjen. Det er seertall. Tror det er mange som ville sett den. Ble jo laget film om 11.september, der det var enda flere som døde...

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Det kommer nok en film, siden dette er en stor hendelse som kommer til å huskes. Men det blir nok en god del år til.

Alt etter hvor lang tid det går før en slik film lages så vil jeg ikke nødvendigvis se på det som at noen vil tjene penger på tragedien. Da kunne man jo sagt det om alle filmer med historier fra virkeligheten? Et godt stykke inn i fremtiden kan det bli en viktig film, som viser nye generasjoner hva som skjedde, på samme måte som filmer man ser på skolen idag om tragiske hendelser.

• Liker 1
Skrevet

Det er mye mulig det kommer en film om noen år, og for å være ærlig så er jeg ikke sikker på om jeg vil orke å se den.

Har heller ikke sett nokasfilmen eller columbinefilmen.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes det kommer helt an på. Jeg synes Bowling for Columbine var en bra film og verdt å se. Nokas synes jeg blir å tjene penger på grusomheter, og det har jeg ikke lyst til å bidra til.

En ren spillefilm ville jeg nok ikke sett, men en film som belyste hva og hvorfor og hvordan man kan unngå at noe slikt skjer igjen, den kunne jeg kanskje sett. Men ikke akkurat nå eller om et år..

• Liker 1
Skrevet

Noen kommer nok til å ville tjene penger på dette.

Jeg synes generelt det er smakløst å trekke veksler på andres tragedie på denne måden, og at det er særlig ufint mot de som faktisk opplevde dette. Det vil alltid være hårfine etiske skillelinjer i slike saker, og det går faktisk an å gjøre dette på en smakfull og anstendig måde, men som oftest blir det krenkende action-pjatt.

Nå er jeg riktig nok en reaksjonær prematurt gammel grinebiter, men selv den storslagne Titanic-filmen inneholdt en del elementer som var både krenkende, usanne og usannsynlige, slik jeg opplevde den.

Jeg synes ikke en slik film skal ha noen plass i offentligheten på meget lang tid. Jeg synes heller ikke man skal interviewe skjelvende ofre i tydelig sjokk, og med svekket vurderingsevne for konsekvensene av å stille opp på riksdekkende fjernsyn så kort efter et større traume, men det er en annen diskusjon.

Derimot kan bokformatet være passende om et år eller to, når vi har fått klarhet i det hele. Men det bør nok ikke være en rendyrket roman.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger til at jeg neppe ville komme til å se denne filmen heller, skulle den bli laget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...