Gå til innhold

Sikreste fengsel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av nysgjerrighet, hvilket er det sikreste fengselet i Norge? Ila? Ringerike? Ullersmo?

Det har vel vært flere rømninger fra Ila for eksempel..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkerheten vil bli styrket etter dette og han vil ikke kunne få møte de andre fangene de nærmeste årene.

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet er det Ila og Bredtvedt som skal ha fanger på forvaring, siden de er spesielt tilrettelagt for dette.

AnonymBruker
Skrevet

Sikkerheten vil bli styrket etter dette og han vil ikke kunne få møte de andre fangene de nærmeste årene.

Jeg stoler ikke på norske vakter og norsk sikkerhet - og ikke norske fengsler. Tror det er gammeldagse system og rutiner der..og at smarte fanger lett kan ordne seg ut.

Gjest Consensio
Skrevet

Skal ikke Ringerikes Kretsfengsel være Norges sikreste fengsel?

Hadde en lærer en gang som underviste i det fengselet 2 ganger pr uke, og han sa at dette fengselet visstnok skulle være det fengsel hvor de tøffeste og farligste fangene skal sitte.

Men dette er jo 20 år siden, så det kan jo ha forandret seg.

En barndomsvenn som voldtok og drepte ei jeg kjente, sitter på Ila...så vet ikke helt hva de mener med "tøffeste og farligste"

Skrevet (endret)

Bredtveit, det er der han kommer til å sitte. Sammen med noen av gjengen fra NOKAS.

Endret av Personlig12
AnonymBruker
Skrevet

Ringerike har sammen med Skien fengsel høyrisikosikkerhetsavdelinger, men også det nye fengselet i Halden skal være et ekstremt sikkert fengsel.

AnonymBruker
Skrevet

Bredtveit, det er der han kommer til å sitte. Sammen med noen av gjengen fra NOKAS.

Ila tar i mot forvaringsdømte menn. Bredtveit tar i mot forvaringsdømte kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Tilgi min uvitenhet, men kan noen forklare meg, slik som da i denne dagsaktuelle saken, hva som er forskjellen på varetekt i full isolasjon kontra brev-, besøks- og medieforbud?

AnonymBruker
Skrevet

Eeeh.. Bredtveit er kun for damer:)

Gjest Consensio
Skrevet

Han får vel ikke være i kontakt med noen andre i varetekt, ikke være i nærheten av flere mennesker enn det absolutt nødvendige.

Brev og besøksforbud omhandler kontakt med folk utenfor fengselet.

Skrevet

skien går for å være, om ikke det sikreste, så i alle fall et av de på toppen. (det er flere fengsler som blir omtalt som norges sikreste faktisk) Sitter jo et par galninger der, bla han ene i Baneheia-saken, og per og veronica orderud. (vet ikke om begge sitter der pr dd, men de har i alle fall sitti der lenge).

Skrevet

Eeeh.. Bredtveit er kun for damer:)

Er det sant? Haha, jeg spurte typen min, han har jobbet som dommer i mange år. Han som sa det. Håper ikke han har sendt noen menn ut der da. hahaha. Det burde han da vite ;) *flaut*

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen mulighet for at han skal sitte i Halden tro? Det er jo helt nytt men er det sikkert?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dommerne som sender domfelte i hvilket fengsel. Det er kriminalomsorgen selv som bestemmer hvem som skal sone hvor. Og politiet kan ha påvirkning der også.

Det er flere sikkerhetsivåer på fengsler i Norge. Lav sikkerhet omfatter åpne avdelinger og frigang. Så er det høyt sikkerhetsnivå, som er lukkede avdelnger. Og så er det ett sikkerhetsnivå til, men jeg kommer ikke på i farten hva det kalles.

Retten kan ilegge ulike typer restriksjoner, slik som full isolasjon, delvis isolasjon, brev- og besøkskontroll osv. Men her kan retten spesifisere nærmere hva som gjlder for hver enkelt.

Slik som ABB har det nå, får han nok ikke ha tv, høre radio, lese aviser (medieforbud), se eller bli sett av andre fanger, kun tilsatte i fengselet. Han får ikke ringe noen og ikke ha besøk av noen, ikke inkludert advokaten, da. Dette sto vel i VG tror jeg. Der sto det også at han blir holdt under strengt tilsyn slik at han ikke skal klare å ta livet av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...