Gå til innhold

Er det arvelig?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vet at mamma hadde flere spontanaborter før hun fikk meg. De prøvde i 8 år (!!!) Nå er jeg redd at jeg må gjennom det samme? Noen som vet om dette er arvelig eller har det ingenting å si? Jeg drøyer dette med å få barn for øyeblikket fordi jeg tenker så mye på dette, likevel hvis jeg må vente like lenge før jeg lykkes så er det kanskje på tide å starte "prosessen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tror ikke dette skulle vere arvelig!

Ettersom jeg ikke er noe lege, så skal jeg jo ikke vere så sikker på den avgjørelsen.Men har ikke hørt noe om at det er arvelig!!

Tror det skjer enkeltpersoner! Men du kan jo oppsøke en lege og spørr hvor høy prosenten er for spontanaborter..

Og hvordan det er med arveanlegget osv..

Men som sakt, så tror jeg ikke du har det i arvestoffene!

Med hilsen Kariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Heisann

Jeg vet ikke helt hve jeg skal tro. Min mor har også gjennomgått det samme (over 10 spontanaborter) Jeg er redd for at det samme skjer meg.

Alle damene bakover i slekten har mistet sitt første barn sent i svangerskapet (mor, mormor, oldemor og tippoldemor) Jeg har alltid ment at det må være noe arvelig med dette, men vet ikke.

Vi har tenkt å prøve oss til høsten og tenkte å ta en samtale med legen min først. Kanskje vi kan få en spesiell oppfølging?

Det blir spennende iallefall.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Ta en kikk på familiehistorie; flere kvinner i slekten som har spontanabortert tilsier en arvelig predisponering.

Grunner til spontanabort kan være så mangt, både av arvelig og miljøforårsaket art (kosthold, infeksjoner, giftstoffer for å nevne noe). Selv om det har rammet din egen mor, behøver det nødvendigvis ikke ramme deg.

Vil råde deg til en prat med legen din.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...