Gå til innhold

Paranoid?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste dagene vært så satt ut og skjelven av det som har skjedd i Oslo og på Utøya. Føler meg litt teit, da jeg heldigvis ikke har noen som har vært der/blitt skadet. Men tankene mine går selvfølgelig ut til alle pårørende og de som var der, og gråter hver dag!

Men nå har jeg blitt så sykt paranoid og redd!! Jeg er av utenlandsk opprinnelse, men både meg og familien min er så norske som vi kan bli. Min far ble nesten banket opp til døden av en gjeng med rasister for noen måneder siden, da han skulle ut og kjøpe godteri til lillesøstera mi...

Jeg er så redd for at noe kan skje meg og mine nå? Utrolig teit, jeg vet det... Vi er som sagt så norske som man kan få det, men vi ser fremdeles utenlandske ut, og føler de siste hendelsene har vekket flere psychos der ute nå!

Jeg har hatt to langvarige forhold med to norske menn, som utartet seg dårlig. Begge de har politiforbud mot meg nå pga de ikke var helt friske... Men det har seg slik at han ene har vært litt i media visstnok, og han er så bitter på at jeg slo opp, at han går rundt og sier mye stygt om meg. Vil jeg da være et mål for evt rasister?! Hjalp ikke på at noen kastet en stein på vinduet mitt akkurat nå, hørte ingen skritt, men var ingen der når jeg så ut... Huff er så redd, og føler meg så teit nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... :klemmer: Det er samfunnet det er noe galt med, ikke deg.

Kunne kanskje en personalarm ha fått deg til å føle deg tryggere? Skjønner deg godt, nå bor jeg på et sted med mange og trivelige innvandrere, så er lite slikt her, men.. huff.. :( Er så flaut å dele statsborgerskap med slike..

Skrevet

Du er IKKE paranoid. Jeg synes tankene dine virker reflekterte og normale.

Samtidig tror jeg ikke du skal behøve å være redd. Da det kom frem at det var en norsk høyreekstremist sim stod bak, fikk jeg inntrykk av at mange fikk en litt vond smak av å ha gått så hardt ut mot innvandrere i den første fasen. Jeg håber det betyr at en del mennesker innser at det eventuelle fremmedhatet de har, ikke nødvendigvis er så velbegrundet.

Men jeg har dessverre ikke svaret, og eier ikke sannheten.

Med den rådende nasjonale stemningen, tror jeg dog ikke eventuelle galninger ville våge noe rasistisk eller fascistisk angreb på noen nå, da omtrent hele folket er i lynsjestemning mot dette tankegodset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste dagene vært så satt ut og skjelven av det som har skjedd i Oslo og på Utøya. Føler meg litt teit, da jeg heldigvis ikke har noen som har vært der/blitt skadet. Men tankene mine går selvfølgelig ut til alle pårørende og de som var der, og gråter hver dag!

Men nå har jeg blitt så sykt paranoid og redd!! Jeg er av utenlandsk opprinnelse, men både meg og familien min er så norske som vi kan bli. Min far ble nesten banket opp til døden av en gjeng med rasister for noen måneder siden, da han skulle ut og kjøpe godteri til lillesøstera mi...

Jeg er så redd for at noe kan skje meg og mine nå? Utrolig teit, jeg vet det... Vi er som sagt så norske som man kan få det, men vi ser fremdeles utenlandske ut, og føler de siste hendelsene har vekket flere psychos der ute nå!

Jeg har hatt to langvarige forhold med to norske menn, som utartet seg dårlig. Begge de har politiforbud mot meg nå pga de ikke var helt friske... Men det har seg slik at han ene har vært litt i media visstnok, og han er så bitter på at jeg slo opp, at han går rundt og sier mye stygt om meg. Vil jeg da være et mål for evt rasister?! Hjalp ikke på at noen kastet en stein på vinduet mitt akkurat nå, hørte ingen skritt, men var ingen der når jeg så ut... Huff er så redd, og føler meg så teit nå :(

hvorfor skulle folk ta ut sinne på noen med utlandsk opprinnelse da?

Det viste seg jo faktisk å være en norsk som sto bak det!

Nei da frykter jeg mer for den stakkars familien til han som gjorde alt dette :S

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært utleninger som hadde stått bak terroren i oslo så kunne jeg skjønt at du ble redd,men nå var det faktisk en norsk som gjorde dette så tviler på at noen da har behov for å hevne seg på utleninger da.

Tror egentlig folk heller har litt dårlig samvitighet for å ha vært så tidlig ute med å skrike ut at dette garantert var utleninger som sto bak terrorangrepene.

Merker hvertfall at JEG har dårlig samvitighet for å ha vært så fordomdsdømmende å automatisk tro at det var utlendinger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...