Gå til innhold

Jeg oppnår ikke orgasme...

Fremhevede innlegg

Gjest Seniorita
Skrevet

Altså som overskriften sier så sliter jeg med å oppnå den "store" orgasmen!

Nå har jeg vært i et fast forhold i snart 3 år, men dessverre aldri opplevd det.

Når vi har sex merker jeg at han treffer noe lengst bak i skjeden.

Selve sexen er fantastisk men når han treffer det "punktet" er det ekstremt godt. Jeg vet ikke om jeg skal kalle det "g-punktet" siden jeg ikke er sikker på om det er det han "dunker" borti..

Jeg får sommerfugler i magen, en følelse av at jeg må tisse, kroppen spenner seg og det er utrolig deilig..

Er det g-punktet han treffer? Isåfall, hvorfor oppnår jeg ikke orgasme?

Er det noe jeg/han kan gjøre for at jeg skal få det?

Takknemlig for alle svar fra både kvinner og menn her på forumet! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stimulere du ikke klitoris samtidig?

Ikke alle damer får orgasme kun ved penentrering.

Gjest Seniorita
Skrevet

Stimulere du ikke klitoris samtidig?

Ikke alle damer får orgasme kun ved penentrering.

Jeg har gjort det, men merket da at jeg begynte å stresse litt.

Så for min del, funker dessverre ikke det.. :kjefte:

Vi har også hatt foreplay, jeg blir mer kåt da men fortsatt ingen orgasme...

• Liker 1
Skrevet

nei g punktet ligger rett innenfor inngangen av vagina, ca 2-4cm opp på øvre vegg, altså samme vegg som magen sitter.. Det du kjenner er a punktet som han treffer når han støter helt innji deg. Det ligger rundt livmortappen og kjennes også meget følsomt og godt under sex..

Det kan gå mange år før du får orgasme ved penetrering og mange får ikke det i det hele tatt og må itilegg ha klitorisstimulering for å komme. Det beste du kan gjøre er å slappe av og ikke fokusere for mye på orgasmen. Ikke stress for da får du det iallefall ikke. Både a punkt orgasme og g punktorgasme er mulig å oppnå ved penetrering :)

Skrevet

Viss du stresser så nytter det jo ikke!

Prøv alene på egenhand, bruk god tid, slapp av.

Gjest Seniorita
Skrevet (endret)

Hei og takk for et svar! :)

Er det ingen andre "måter" for å oppnå dette annet er klitoris stimulering?

Endret av Seniorita
Skrevet

Tipset som forøvrig er undervurdert og gitt av de fleste sexologer er rett og slett å slappe av. Flesteparten av kvinner og menn som ikke har oppnådd orgasme stresser og streber etter å oppnå den. Du kan ikke få orgasme hvis du faktisk prøver og tenker på det heletiden under akten. Det beste er å bare stole på partneren 100%, gjøre det som føles godt der og da, følge flyten på det og slappe helt av samtidig. Orgasmen kommer før eller senere den, bare man er avslappet nok.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Kråkesaks.

Gjest Seniorita
Skrevet

Takk for svar! :)

Slappe av på hvilken måte? bare ligge der og nyte det?

Når vi har sex, er det fult tempo hele veien, flere forskjellige stillinger osv.. Er dette med på å påvirke at jeg ikke kommer?

Jeg har hørt at orgasme egentlig sitter i hodet. Hva mener dere om det?

Skrevet

Når vi har sex, er det fult tempo hele veien, flere forskjellige stillinger osv.. Er dette med på å påvirke at jeg ikke kommer?

Du trenger ikke ligge i ro i sengen å nyte det, selv om at det også er en idè som bør prøves ut. Jeg tenker mer på at du må være avslappet i sinnet og i psyken. Du oppnår ikke orgasme på en dag hvor du har svært mye å tenke på, hva enn det måtte være. Hvis du prøver å ha sex og prøver å oppnå orgasme mens du lurer på hva du skal ha til middag, eller bekymrer deg over din syke mor eller hvis du hele tiden ligger der å bekymrer deg over å prompe (bare helt tilfeldige issues), så vil det naturlignok være vanskeligere å fokusere på det som er godt og behagelig med selve akten.

Og når det gjelder tempo og stillinger så er det helt varierende fra person til personer hvordan det er lettest å oppnå orgasme. Men det sier seg selv at man bør prøve alle typer tempo, både rolig, fort og en blanding mellom de to + flere typer stillinger før man vet akkurat hva som er godt.

At orgasmen sitter i hodet er vel en litt for enkel forklaring, men at den kvinnelige orgasmen er en miks mellom berøring, seksuell kjemi og psykiske tanker er det ingen tvil om. Det kan selvfølgelig være at noen kvinner kommer bare etter stimulering på klitoris, men de fleste kvinner jeg vet om trenger mer enn det, og da ligger store deler av akten i hodet. Ergo, må tankene og stemningen være riktig for at man skal kunne være såpass avslappet at orgasmen kommer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du skal ligge og nyte ja! Ikke hver gang dere har samleie, men du bør hvertfall prøve det en gang.

Da slapper du av i tanker å sinn, og orgasmen kommer.

Derfor er det greit å forsøke alene de første gangene, slik at du vet hva som må til.

Eller så kan han gå ned på deg og bruke god tid. Kun fokusere på deg!

Endret av Bayla
  • Liker 1
Gjest Seniorita
Skrevet

Takk for fantastiske svar! :)

Håper det kommer fler.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Sett deg opp på han baklengs og ri (med ryggen vendt mot han).

Ha en vibrator på klitoris i tillegg.

Det bør gjøre underverker. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det, men merket da at jeg begynte å stresse litt.

Så for min del, funker dessverre ikke det.. :kjefte:

Vi har også hatt foreplay, jeg blir mer kåt da men fortsatt ingen orgasme...

Samme her, føler med deg!

Har også forsøkt å ta på klitoris etc. selv, men det føles bare feil, når man tross alt ligger med en annen! Blir bare stress...

Og når kjæresten sier "kom igjen, kom igjen", som i "heia, heia, nå må du komme snart", så blir det et mareritt og veldig turn-off". Da slukner alt. :tristbla:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tankene og stemningen må være riktig for at man skal kunne være såpass avslappet at orgasmen kommer.

Stemning ja....mange menn har ikke tid nok. De er ikke så tålmodige...og da føles det bare som stress, stress, stress og pes. Og det blir sperrer. Selv om de altså sier "ta tiden du trenger". Blir bare verre da.

:tristbla:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er fullt tempo hele veien med forskjellige stillinger så er sjangsen mindre for at du kommer, ja.

Dvs; disse stillingene kan jo bidra til at du når det punktet - men det vil være en av de som utløser orgasmen.

For meg høres det ut som du er en av de mange som trenger tid - og kanskje spesifikk stimulering.

Litt av poenget nå for deg er å finne ut hva nøyaktig dette er - men klitorisstimulering er jo essensielt for de aller, aller fleste.

De fleste trenger også et gitt tempo - og et gitt trykk. Det finner du også ut ved å prøve selv.

Den "feilen" mange gjør er at man overstimulerer. For fort, og for hardt. En annen ting er å ta hånden bort når det fungerer. IKKE gjør det. Da blir det som å starte helt på nytt for mange. Pusten er også viktig, og om du holder den kan det være en hindring. Mangel på tilstrekkelig fukt er jo håpløst for begge kjønn.

Noen må penetreres samtidig, andre får ekstra sterk orgasme om man stimulerer andre steder også(bryster, kyssing, lengre bak....). Smak og behag.

Så alt i alt; ja, du skal bare slappe av og nyte det. Noen er visuelle, andre er tankeorientert. Men aller viktigst så må du finne ut av det på egenhånd først, og så instruere kjæresten din. Og ha takhøyde for at det ikke vil virke ved første forsøk, sannsynligvis ikke hver eneste gang - og at kanskje noe du overhodet ikke hadde sett før deg virker veldig bra.

Det tok 2 år før jeg fikk min første orgasme - og etter maaange år får jeg slettes ikke hver gang. Til gjengjeld har jeg nettopp begynt å oppleve enormt sterke orgasmer, mye sterkere enn før - så ting utvikler seg stadig til hyggeligere nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...