Gå til innhold

Hykler

Fremhevede innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har nå akkurat blitt kalt hykler, fordi jeg ikke føler noe hat eller sinne. Bare tristhet og tomhet ift hva som har skjedd. Tiden etterpå har blitt brukt sammen med venner hvor vi gråter og snakker sammen.

Fikk beskjed om at alle, som liksom skal være så politisk korrekte, og gjøre slike ting og si de bryr seg om den og de, er hyklere... Hva skjer med folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som kalte deg en hykler har ikke den fjerneste anelse om hva det betyr, og du trenger ikke å forholde deg til det.

Jeg lever som normalt. Leser litt om det som kommer fram, men det er også alt. Verden må gå videre.

• Liker 1
Skrevet

Den som kalte deg hykler er en sint, tåpelig person som ikke forstår meningen av ordet "hykler".

Ikke bry deg om det. Verden er full av idioter. :popcorn:

• Liker 1
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Vi mennesker er forskjellige, og vi takler denne tragedien på forskjellige måter. Du er overhodet ingen hykler.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er flere som føler som deg ts.

Selv er jeg kjempetrist og lei meg.

Jeg føler ingen hat... sint, nei ikke det heller. Bare veldig veldig trist.

Jeg kjenner til en som var på øya, men klarte å svømme til land, å det ble veldig tidlig gitt beskjed om at han var i god behold.

Jeg er kjempetrist når jeg tenker på alle som ble såret og som mistet livet. Jeg er trist for at en person er i stand til å kaldblodig henrette unge mennesker som har livet foran seg. Jeg er trist for at Norge har mistet så mange av sine unge fine mennesker.

Men hvis man er hykler for ikke å føle sinne og hat, ja da er også jeg en hykler.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet
Men hvis man er hykler for ikke å føle sinne og hat, ja da er også jeg en hykler.

Ja da skal jeg pokker ta meg være stolt av å være hykler... jeg klarer ikke føle hat eller sinne. Det er ikke plass til de følelsene nå. Nå er jeg bare trist og skremt.

AnonymBruker
Skrevet

Du er kvinnfolk.

Nuff said.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Du er kvinnfolk.

Nuff said.

Heller kvinnfolk enn en kald jævel.

Nuff said!

• Liker 4
Skrevet

Personen som kalte deg en hykler er vel ikke i stand til å føle så sterkt for personer han strengt tatt ikke kjente, og evner tydeligvis heller ikke å forstå at andre faktisk kan føle så sterkt for fremmede at de gråter. Ergo blir du i hans øyne en hykler, da han er sikker på at du later som. Ikke noe å bry seg om.

Skrevet (endret)

Du er kvinnfolk.

Nuff said.

Da er nok jeg også kvinne. (edit: fjernet noe som kunne misforståes)

Jeg synes ikke man skal føle hat. Det avler bare mere hat. Men jeg kjenner en dyb forakt, først og fremst for de handlinger som er utført, dernest for den dårlige dømmekraft og manglende kritiske sans gjerningsmannen har udvist. Men mest av alt føler jeg tomhet og sorg, for jeg har egentlig ikke lyst til å leve i en verden hvor slike ting skjer. Da må vi alle ta ansvar for at det ikke kan skje igjen.

Alle reagerer forskjellig, og det er helt normalt å oppleve dette slik TS gjør det. Dessuten kan reaksjoner ta lang tid. Selv var det først igår jeg kjente den første tåren kom, da omfanget og konsekvensene virkelig begynte å demre for meg. Før det var jeg mest sint og sjokkert.

Man har ingen plikt til å reagere på en bestemt måde, og det er ikke hyklersk å ikke føle hat eller sinne. Jeg synes heller det er storsinnet å "bare" kjenne sorg.

Derfor syntes jeg også det var dumt med den lynsjestemningen som oppstod utenfor tinghuset ved fengslingsmødet; folk senket seg ned mot morderens niveau. DET er hyklersk. Altså å tillade hat å avle hat.

TS, du har min uforbeholdne støtte og sympati. Verden må ikke stoppe opp fordi det har skjedd en slik katastrofe. Vi skylder både de efterlatte og våre efterkommere å klare å drive samfundet videre, selv i denne dybe landesorg. Ellers vinner de farlige kreftene.

Endret av Giacomo_P
Skrevet

Da er vi mange hyklere i dette landet! For en tulling...

Jeg kjenner tristhet & tomhet i massevis - selv om jeg er heldig og ikke kjenner noen som er direkte involvert. Kjenner også sinne - innimellom - men overhodet ikke hat. Hat har ikke noe for seg, og hat er en krevende følelse, den stjeler fra deg og ødelegger deg. ABB er ikke verdt noe hat fra min side.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Obama hyller hyklerne i dag. Nuff said.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hykler og stolt av det.

Jeg har rett og slett ikke nok følelser igjen til også å føle hat. Jeg har bare nok plass til å føle sorg og fortvilelse. Det er rett og slett ikke plass til hatfulle følelser.

• Liker 1
Skrevet

Fremstår den norske stat som hykler som en av verdens største våpenprodusenter samtidig som den søker å fremstå som fredsnasjon?

Skrevet

Da er vi flere hyklere. Ikke bry deg om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler faktisk nesten ingenting, hverken sorg eller hat. Om noen mener det er hyklersk, så gir jeg blaffen i det, for ingen skal få bestemme hva JEG skal føle! Jeg tenker bare at dette var en tragisk hendelse utført av en person som er splitter pine skrudd i hodet. Thats it. Synes synd på de som har mistet noen i denne fryktelige hendelsen. Men utover det, så føler jeg ikke så mye. Jeg kjente jo ingen av ofrene, så jeg føler ingen sorg. Jeg føler heller ikke hat ovenfor gjerningmannen, tenker bare at han må være skrudd i hodet.

Hvordan kan man sørge over personer man aldri har hatt noen tilknytning til? Dette uforståelig for meg, men det betyr ikke at jeg ikke forstår omfanget av denne hendelsen. Men for meg er det rart å se folk bryte sammen i gråt, når de ikke kjenner noen av ofrene. Jeg bivåner dette fenomenet med stor undring, og mistenker at disse reaksjonene ikke er helt ekte.

Dessverre så har denne hendelsen utviklet seg til et mediesirkus av dimensjoner. Det er de samme "nyhetene" som sendes, om igjen og om igjen i dagesvis. De velter seg i andres ulykke bak en maske av empati. Jeg blir kvalm av det!

Jeg vil nesten påstå at denne kollektive sørgingen er noe media har skapt, for jeg tror ikke folk flest som ikke er direkte berørt i denne saken, egentlig føler så mye sorg, de kaster seg bare over en medieskapt bølge. Media (inkl. facebook)styrer hvordan vi skal føle hele veien. Når de hele tiden gjentar at "hele Norge er i sorg" og "hele najonen gråter" over alt, ja da er det opplest og vedtatt hva man skal føle. Etter min mening, er det dette som er hyklersk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man sørge over personer man aldri har hatt noen tilknytning til? Dette uforståelig for meg, men det betyr ikke at jeg ikke forstår omfanget av denne hendelsen. Men for meg er det rart å se folk bryte sammen i gråt, når de ikke kjenner noen av ofrene. Jeg bivåner dette fenomenet med stor undring, og mistenker at disse reaksjonene ikke er helt ekte.

Jeg kan forsikre deg om at jeg sørger, og at det er helt ekte. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med de som har mistet noen, men ja, jeg sørger og synes dette er vondt, rett og slett. Tenker veldig lite på hvordan jeg burde reagere eller hva som er forventet, dette er det jeg føler akkurat nå - stor sorg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forsikre deg om at jeg sørger, og at det er helt ekte. Selvfølgelig kan det ikke sammenlignes med de som har mistet noen, men ja, jeg sørger og synes dette er vondt, rett og slett. Tenker veldig lite på hvordan jeg burde reagere eller hva som er forventet, dette er det jeg føler akkurat nå - stor sorg.

Jeg tror du blander sammen begreper her. Virkelig sorg er noe de pårørende/berørte har. Det du føler er noe annet enn sorg. Det du føler er kanskje oppgitthet, tristhet, sinne eller noe i den retningen. Sorg er noe annet, noe dypere og sterkere som først og fremst rammer folk som er direkte involvert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du blander sammen begreper her. Virkelig sorg er noe de pårørende/berørte har. Det du føler er noe annet enn sorg. Det du føler er kanskje oppgitthet, tristhet, sinne eller noe i den retningen. Sorg er noe annet, noe dypere og sterkere som først og fremst rammer folk som er direkte involvert.

Jeg tror det er du som blander sammen noe her, for du er da vitterlig ikke meg og kan si hva jeg føler nå. Jeg har følt sorg nok ganger til å vite at det er sorg jeg føler, selvfølgelig i en mye, mye mindre skala enn de som er direkte involvert men likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...