Gå til innhold

Tysk adjektiv på G

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk forbi noen gutter i dag morges her i Tyskland (de hadde sikkert vært ute hele natten, virker som om alle unge mennesker i nabolaget mitt er på en klubb frem til frokosttid) og da jeg gikk forbi så han ene på meg og sa noe om 'g**** Hose', som vel betyr at han snakket om buksen min? Jeg ble utrolig nysgjerrig, han sa det i et veldig nøytralt tonefall og jeg lurer på hva i alle dager man kan si om buksene mine! Det eneste adjektivet på g jeg kan er groß, og det var det ikke.

Jeg har prøvd meg litt frem i ordboken med alle tenkelige norske ord jeg kan komme på som passer til en bukse, men ingen passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grün? Gelb? Grau?

Hva slags bukse hadde du på? Litt enklere å komme med tips dersom man vet noe om den. :)

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grün? Gelb? Grau?

Hva slags bukse hadde du på? Litt enklere å komme med tips dersom man vet noe om den. :)

Haha, jeg tror ikke han kommenterte fargen! Det ville vært litt rart, å gå forbi ei jente med rød kjole og si 'rød kjole.'. Det er helt vanlige mellomblå superstretchy dongeribukser fra Topshop. De er ikke for korte, ikke for lange, ikke for store, ikke for trange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Geil?

Betyr vel noe slik som sexy, hot, kul, ...

Det høres veldig riktig ut da det var et enstavelses-ord og at jeg kikket på den første delen av G i ordboka rett etterpå før jeg glemte ordet. Puh. Han var så lite engasjert når han sa det at jeg var redd han skulle si at jeg hadde cameltoe eller noe (har ikke det, da!) Jeg har tynne lår, så pølseskinnkommentarer var heldigvis utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...