Gå til innhold

Flislegging av bad

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et bad på 5-6 kvm, normal takhøyde, bygd for fire år siden. Pr. i dag er det linoleum på gulvet og tapet på veggen... Og jeg vil gjerne ha det flislagt. Men jeg aner ikke hva pris på slikt ligger på, om jeg kan forvente 5000 eller 50.000... Er ikke kresen på hva slags fliser, billigste, hviteste som finnes er helt greit det altså.

Noen som har en veldig ca. pris? Og hvor lang tid tar det tror dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

• 1 måned senere...
Skrevet

dytt...

Skrevet

Har du vurdert å gjøre det selv, hvis badet er relativt strømlinjeformet og kvadratisk?

Da jeg pusset opp bad for 5 år siden, gjorde jeg det selv (sammen med en venn som hadde gjort dette før). Det var slett ikke vanskelig, faktisk litt gøy å holde på og se hvor fint det ble til slutt...

Skrevet

Vi har begge ti tommeltotter og veit overhodet ingenting om slikt, så vi tør ikke gjøre det selv. Er også redd for problemer med forsikringsselskapet og BBL. Så det er ikke aktuelt.

Skulle bare ønske noen hadde noe som helst forslag til prisen :sukk: For som sagt, vi aner ikke om vi må vente oss 5000 eller 50000. Har hatt anbud liggende ute på mittanbud.no i tre uker, men ikke fått noen repsons der. Vi må få pusset opp før vi selger neste år... Og om det er 50.000 må vi begynne å spare opp fort som fy.

Skrevet

Jeg har flere spørsmål:

er det bare flislegging som må til eller er det andre problemer som også må fikses? Da tenker jeg fukt, påsmøring av ny membran, utskifting av sluk osv. Dette vil selvfølgelig fordyre jobben mye. Da vil ikke engang 50.000 være nok. Hvis det er snakk om utelukkende flislegging så trenger det ikke bli så dyrt.

Hvorfor MÅ dere pusse opp badet for oppussing? Hvis det bare er kosmetisk skal det litt til for at dere får igjen for strevet.

Skrevet (endret)

*mine innlegg*

Endret av Pixie Plaid
Skrevet

Det er bare flislegging ja, ingen andre problemer med badet.

Vi har snakket med andre som bo og har bodd i bygården. Alle leilighetene er som sagt kun fem år gamle, men badene ser mye eldre ut, pga stygg linoleum og kjedelig maling. Så de som har lagt fliser har øyeblikket merket mye større interresse på leilighetene ved salg, fordi badet da faktisk ser så nytt ut som det er.

Skrevet

flislegging trenger faktisk ikke å være så vrient. :) Men om dere vil ha noen til å gjøre det, ville jeg søkt litt på nettet etter priser, og tatt en ringerunde til forskjellige flisleggere.

fliser får en ganske billig på megaflis, jeg har kjøpt fliser derfra til en veldig billig penge, fine og gode fliser. :)

Hvis en vil gjøre det veldig, veldig enkelt, får en ferdig flislagte plater (klikkplater) på feks byggmax, som en bare klikker opp på vegg/gulv (er ikke helt sikker på om de kan brukes på gulv, det må du evt sjekke opp). De var veldig fine, og ikke minst veldig enkle!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...