Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2003 #1 Skrevet 20. november 2003 Noen som har operert nesa her? Vil, men vet ikke hvilken klinikk jeg skal ta sjansen på.
Mrs. B Skrevet 21. november 2003 #2 Skrevet 21. november 2003 Søsteren min har gjort det. Av kosmetiske grunner, da den ble skjev pga et uhell i barndommen. Hun var hos Titterud i Drammen og var veldig fornøyd med det.
Dragsund Skrevet 21. november 2003 #3 Skrevet 21. november 2003 Hvor bor du? Jeg opererte nesen på en klinikk hvor min mor jobbet før. Jeg er kjempefornøyd! Kjenner til flere som har vært på samme klinikken, og har fått et supert resultat. Klinikken ligger i Lagunen (kjøpesenter) sin helsepark. Her er linken: http://www.plastkir.no/
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2003 #4 Skrevet 22. november 2003 Jeg bor i Midt-Norge, men er forberedt på å dra ned til Oslo-området når jeg skal operes. Er det noen synlige arr etter operasjonen? Flere har frarådet meg. De sier at resultatet ikke blir bra, og at det vil vises at jeg har operert meg. Men slik som det er nå, kan det ikke fortsette. Jeg prøver å være så lite sosial som mulig. Vil ikke at folk skal se meg, og hvor stygg jeg er. Nesen ødelegger hele ansiktet mitt.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 22. november 2003 #5 Skrevet 22. november 2003 Flere har frarådet meg. De sier at resultatet ikke blir bra, og at det vil vises at jeg har operert meg. Slike uttalelser kommer gjerne fra folk som har forlest seg på div. skrekkhistorier i ukebladene. Jeg ville tatt det med ro, for neseplastikk er faktisk en av de minst risikofylte formene for plastisk kirurgi og selvsagt vil det vises, nesen din vil jo bli pen :D En bekjent av meg fikk korrigert nesen og hun har ingen synlige arr i dag, og for en forandring, hun ble virkelig nydelig :D Hun var så stolt og glad etter operasjonen at vi fikk se skikkelig på nesen hennes alle sammen. Det er så utrolig lett for oss som ikke har slike problemer og sitte på rompa og si "godta deg selv som du er". Men nesen sitter tross alt midt i ansiktet og kan ikke skjules bak klær, så har du viljen til det så få det gjort, og ikke la skammen over en stygg nese ødelegge livet ditt. Folkesnakk fra bygdetullinger skal du ikke bry deg om. Når det gjelder klinikker så er vel Fornebuklinikken blant de beste, men det finnes mange mange gode i Stor-Oslo området. Går ut ifra at dette innlegget er skrevet av en voksen, og ikke en usikker fjortis med små komplekser eller en person som er mentalt syk
Dragsund Skrevet 22. november 2003 #6 Skrevet 22. november 2003 Ingen arr som er synlige, nei. De er laaangt opp i nesa Kan ikke se de om du så prøver
Gjest Lille_my Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 Nobel klinikk her i oslo.... De er utrolig flinke på det område!
Gjest the imp Skrevet 23. november 2003 #8 Skrevet 23. november 2003 ikke for å kuppe tråden din gjest, men hvordan er det med å få utført "medisinsk" kirurgi på nesa, altså å få operert nesa fordi den er skjev etter et uhell og man er konstant tett i nesa? har man noen mulighet for å få dette dekket?
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #9 Skrevet 23. november 2003 Takk, India. Ser det er generelt mange som skryter av Nobel Clinic. Tidligere fikk jeg anbefalt Bunæs-klinikken. For ca. et år siden ringte jeg dit, og skulle bestille time for konsultasjon, men fikk en "bad feeling" da jeg snakket med dem, så jeg la saken litt på is. Hadde jeg bodd i Oslo-området skulle jeg gjerne ha betalt ekstra for konsultasjoner på flere klinikker for å finne ut hvor jeg ville ha følt meg tryggest. Har prøvd å snakke med fastlegen min om saken, men han bare ser på meg og løfter brynene, og da blir det bare ekkelt. Jeg snakket med to andre allmennleger om det også. De at det ikke ville bli bra, og at jeg ville angre fordi det ville vises at jeg hadde gjort noe. Nå har jeg sett før og etter-bilder av værre tilfeller enn meg selv der resultatet har blitt ganske bra. Og jeg har sett meg selv i speilet så mange ganger, og tenkt at det kan ikke være alt for vanskelig å forandre den. Det som skal til er senking av neseryggen og deretter korreksjon av tippen og nesevingene. Jeg er ingen fjortis, er godt voksen for lengst. Og føler nå at jeg er moden for å gjøre noe med problemet. Bare pengene som mangler...
Gjest glommeglom Skrevet 26. november 2003 #10 Skrevet 26. november 2003 Hva koster det egentlig å rette på en skjev nese? Får man slikt dekket?
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #11 Skrevet 27. november 2003 Jeg tror jeg vil gjøre dette i utlandet jeg.. I London. Prisen er på rundt 30.000 kr tror jeg. Jeg undersøkte her i Norge for noen mnd siden. Jeg skal nemlig gjøre det samme selv..
Cuba Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 (endret) Tar opp denne tråden jeg! Har bestemt meg for å ta neseplastikk..! Har bestilt time for konsultasjon på Nobel Clinic. Ringte først et annet sted men syns det virka for overfladisk og lite koslig. Lite intimt liksom.. Har alltid vært misfornøyd med nesa, spesielt profilen! Prøver alltid å se rett på folk når jeg snakker med de så de ikke skal se profilen osv. Noen som har vært/er i samme situasjon? Hva har dere å si om klinikken? Edit: Skriveleif som ble oppdaga tre evigheter senere.. Endret 15. september 2006 av Cuba
Gjest Hater nesa Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Dytter denne litt opp jeg. Har veldig lyst, men så var det dette med å ta steget da. Noen som kan komme med egne erfaringer? Hvor lenge må man være borte fra jobb? Er det noen sprøyter involvert? (Har litt skrekk for det...)
Cuba Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Jeg har som du skjønner ikke opertert enda, men kan kanskje svare litt for det Tror man bør regne med å være borte en uke. Kommer sikkert litt an på hva slags jobb man har også.. Om det er så mye sprøyter involvert tviler jeg på, men er nok i allefall en. Men ta å bestill en time for konsultasjon så blir du sikkert litt tryggere på flere punkter. Det er jo ikke dermed sagt at du er bindt til en operasjon! Det er ikke sikkert du kvalifiserer til en operasjon en gang.. Søk litt på nettet etter en klinikk i nærheten og/eller som du syns ser trygg og bra ut!
Gjest Hater nesa Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 Hei Cuba Takk for svar! Lenge til du har konsultasjon? Hadde vært supert om du komme fortelle litt om hvordan det gikk, risoko og slikt etter at du har vært der. Jeg har fryktelig lyst. Har alltid hatet nesen og prøver alltid bl.a å unngå å komme på bilder pga den. Har ikke lyst på en helt ny nese bare litt forbedring på den jeg har. Har tenkt på dette lenge nå og begynner å føle meg klar for å ta steget...
Cuba Skrevet 5. september 2006 #16 Skrevet 5. september 2006 Nei, til torsdag faktisk Skal skrive inn her når er har vært der! Jeg vil heller ikke ha ny nese, men en forbedring som du sier!
Cuba Skrevet 8. september 2006 #17 Skrevet 8. september 2006 Da har jeg vært på konsultasjon og det gikk bra! =) Har fått time allerede også, så det er ikke så lenge til jeg ligger på bordet! Var ikke så mye som skjedde. Fylte ut et skjema og snakket litt med legen. Tok 3 bilder og gikk litt gjennom hva som skjedde etter operasjonen osv. Etterpå snakket jeg med sekretæren/sykepleier om finansiering o.l. Så det var det. Føltes trygt og greit! Bare spør om det er noe du lurer på..
Gjest Hater nesa Skrevet 14. september 2006 #18 Skrevet 14. september 2006 Hei igjen Så spennende! Håper du orke å oppdatere etter operasjonen. Får bare enda mer lyst til å gjennomføre dette nå. Hvordan var det med evt. komplikasjoner? Hvor lenge måtte du være borte fra jobb? Hvor lang tid ville det ta? Ble helt gira nå jeg Hvordan fant dere ut av hva som skulle gjøres? Bilder og dataprogram eller?
Cuba Skrevet 15. september 2006 #19 Skrevet 15. september 2006 Hei igjen! Jeg må desverre skuffe deg (og meg.. hehe).. Kommer ikke til å gjøre det nå likevel. Men det er kun på grunn av økonomien egentlig. Ganske dyrt (28 000) så jeg føler ikke jeg kan ta meg råd til det nå. Har du mulighet til det er det jo kjempe fint! =) Tror ikke det er noe man angrer på i ettertid. Ikke vær redd for å hoppe i det Han sa ikke noe særlig om evnt komplikasjoner egentlig. Det er vel veldig skjeldent. Tror man bør regne en ukes tid fra jobb. kommer nok veldig an på hva slags jobb man har. Må være forsiktig så man ikke får støt mot nese osv. Og man kan ikke bruke noen form for briller en periode etter. Da får man et "søkk" på nesa. Først sto vi ved et speil og snakket om hva jeg ville gjøre og hva som var mulig osv. Så tok vi noen bilder. var aldri noe dataprogram. Vet ikke hvordan det er andre steder da. Men jeg har fortsatt veldig lyst til å gjøre det, fikk ikke noe mindre lyst etter jeg var der altså Anbefaler deg å dra på konsultasjon og snakke med dem. Få helt riktige svar på spørsmålene dine osv. =) Er ikke dyrt - der jeg var fikk jeg det gratis, men tror det var en periode bare. Ring å hør Lykke til uansett hva du velger!!
Gjest Hater nesa Skrevet 15. september 2006 #20 Skrevet 15. september 2006 Hei igjen Takk for tilbakemelding Har nå sendt en mail med bilder (bor ikke i Oslo) og så får vi ta det derfra. Er fortsatt fryktelig redd (for at det skal gå galt, at ALLE skal se det, for sprøyter, he he) men samtidig føler jeg at dette er noe jeg virkelig vil. Vel, nå får jeg bare vente og se hva de svarer da. Håper du får muligheten senere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå