Gå til innhold

Selskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal snart feire min 20-årsdag, og har invitert tolv av mine nærmeste. Er det noen som har forslag til hva jeg kan servere? Tenker ikke gryterett, taco o.l., men heller litt småretter. Og dessert(er)/snacks. Jeg har et godt utstyrt kjøkken og grill til disposisjon. Er litt tom for idèer selv, så hadde vært supert om noen av dere har tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grilling er jo kjempegreit om det er fint vær da! Når jeg feiret min 20årsdag hadde jeg grillfest, der de inviterte hadde med seg det de ville grille selv, mens jeg stod for alt av drikke og tilbehør. Jordbær til dessert.

Det ble en suksess :)

AnonymBruker
Skrevet

Grilling er jo kjempegreit om det er fint vær da! Når jeg feiret min 20årsdag hadde jeg grillfest, der de inviterte hadde med seg det de ville grille selv, mens jeg stod for alt av drikke og tilbehør. Jordbær til dessert.

Det ble en suksess :)

Ja, tenkte å kanskje grille noe. Jeg skal lage alt selv, ellers synes jeg forslaget ditt var veldig godt :) Har du flere matretter på lur?

Skrevet

hva med tapas?

Jeg har selv laget tapas til gjesten i flere selskap vi har hatt, og det har alltid blitt godt mottat :) Er jo ganske safe med tapas og...sjangsene er jo ganske store for at gjestene liker ihvertfall to av rettene.

når jeg har laget tapas har jeg laget:

fylt champinjong

hvitløk og chillimarinert scampi med havsalt

tortillas (spansk potet omelett)

calamaris

sherry kylling med oliven

sommersalat

russisk salat

kjøttspyd

scampi fritti

har og hatt stående oliven fylt med hvitløk og hjemmelaget foccacia.

Skrevet

Snart 20-årslag selv! :hoppendeglad: Så bare pes på med forslag :)

Skrevet

Ost, kjeks og vin

Spekemat med alt av tilbehør (det serverte jeg i bursdagen min i år)

Tapas som allerede er nevnt er også en god ide

- du finner nok på noe :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Lag ein stor salat, gjerne på eit vidt fat. Bruk babyleaves, cherrytomatar, fetaost, avocado og sukkererter eller miniasparges som du forvellar lett. Press over sitron og ringle over litt olivenolje rett før gjestane går til bords.

Lag aioli, det held med ein halv liter. Pakk inn ein løk per person i folie, putt i litt smør og salt og peppar. Viss du har urter så putt i det og. bak løken i kanten av grillen i ein times tid. Grill biffar til alle, det er det enklaste. To minutt på kvar side, la dei kvile litt, så er dei ferdige. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

hva med tapas?

Jeg har selv laget tapas til gjesten i flere selskap vi har hatt, og det har alltid blitt godt mottat :) Er jo ganske safe med tapas og...sjangsene er jo ganske store for at gjestene liker ihvertfall to av rettene.

når jeg har laget tapas har jeg laget:

fylt champinjong

hvitløk og chillimarinert scampi med havsalt

tortillas (spansk potet omelett)

calamaris

sherry kylling med oliven

sommersalat

russisk salat

kjøttspyd

scampi fritti

har og hatt stående oliven fylt med hvitløk og hjemmelaget foccacia.

Tapas hørtes lurt ut! Mulig jeg går for det altså. På den måten kan alle finne noe de liker :)

Hvordan lager du fylt champignon? :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for flotte forslag! Kommer garantert til å bruke en del av det dere har kommet med her :)

Skrevet

Har noen noe forslag til raske, enkle desserter da? :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...