Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og så?

slik jeg ser det er det i hvert fall 2 ting som opplysningen om anabole steroider medfører:

1. Det bygger opp under forberedelsene hans til massakren, at han forberedte kroppen sin for å bli en bedre drapsmann.

2. Steroider har bieffekter, som f. eks. perioder depresjon eller angst, noe som kan ha bidratt til å gjøre ham litte granne mer forstyrret.

De anabole steroidene er dog en liten detalj, oppi mye tull som sikkert står i det manifestet. Personlig velger jeg å ikke lese det. Jeg føler at den dagen jeg faktisk sitter og leser den mølja der, så har han oppnådd enda mer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper INGETING blir vist på tven eller noe. Det er DETTE han vil. La han ikke få den gleden

ENIG!

Gjest Gjest
Skrevet

Den siste setningen din reagerer jeg på ,"at slike holdninger får lov å eksistere "

I et fritt land har du lov å ha den holdningen du vil . Å kneble meninger fører ikke til at de forsvinner .

Det er riktig at meninger ikke forsvinner om de knebles, men meningene gjør ikke samme skade som når de provoserer. Kristlig fundamentalistene i f.eks. avisen "Norge i dag" og "Dagen" har yttret sterke ønsker om å provosere muslimene når de på pur faenskap ønsker å vise de mye omtalte tegningene av Muhammed. De gjør det ikke for å fortelle noe, men de gjør det "fordi de kan". Tenk om politikerene i Norge skulle misbrukt sin makt like forferdelig som disse redaktørene(tidligere redaktørene), dvs at mennesker omkommer "fordi de kan" ???

Redaktørene ønsker ikke å oppnå noe annet enn å fremstille muslimene i et dårlig lys. For reagerer muslimene på provokasjonene har de oppnådd sitt mål. Og målet synes å være at norske blir drept ettersom det er dette som gir den sterkeste effekten.

At vi skal oppleve at norske kristne ønsker norske statstsborgere (og gjerne kristne) drept viser at de på samme måte som ekstreme muslimer mener de "ofrer seg". I realiteten er det disse redaktørene (de som ønsker å trykke tegningene) som ofrer nordmenn. Trykkingen gjør ikke at de oppnår noe verdens ting utover å provosere muslimene. Og når ikke muslimene dreper dukker det opp kristen fundamentalister slik ABB som dreper isteden. For eneste målet ser ut til å være mer blod.

Gjest Gjest
Skrevet

JEg begynner å bli lei forstå-seg påerne. Man kan også "forstå seg på" de som sto back 9/11, bombene i London osv. om man virkelig ønsker. Men ønsker man virkelig det? Disse drittsekkene må fordømmes, PUNKTUM

Skrevet

Det er væpnet politiaksjon i Oslo nå, politiet bekrefter at det har noe med hendelsene på fredag å gjøre. Ser på TV2.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man hatte hatt lov å bære våpen så ville nok han blitt skutt før han klarte å drepe så mange mennesker. Og man skal også overvåke politi og statsmenn med det der DLD-opplegget. Jeg håper det ikke blir mindre frihet i Norge nå pga dette, sånn som Hitler og Stalin ville gjort.

Jeg håper grense-kommunistiske AP tones ned og at de religiøse blir mindre plagsomme med det absurde menneskesynet sitt sånn at sånne som skyteren blir mindre sosialt eksludert og trakkasert...fordi at disse terroristene ofte er sånne tapere pga det.

AP subsidierer jo tjen folket gjennom sos-rasisme og blitz har samme funksjon som SA.

Det er vel ulovlig i Norge? Demokrati, joho?

Nei, stopp å terroriser mennesker som er nei til sosialisme og religiøse menneskesyn. Da slipper vi disse terror-angrepene. Sønsteby var jo en massemorder og, så...NEI TIL TOTALIARISME!

JEg er sikker på at 100 % trodde dette var en utlending.

Og anti-nordittene fryder seg over at han var norsk...som om the beviser noe. :roll:

Det er ekstrem etnosentrisme det...

AnonymBruker
Skrevet

JEg begynner å bli lei forstå-seg påerne. Man kan også "forstå seg på" de som sto back 9/11, bombene i London osv. om man virkelig ønsker. Men ønsker man virkelig det? Disse drittsekkene må fordømmes, PUNKTUM

Det er forskjell på å prøve å skjønne motivet og å "forstå-seg-på" i betydningen av å finne noe slags formildende omstendighet. Jeg synes ikke det er noe formildende ved dette overhodet men det er naturlig å spørre seg hva motivet er.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fordømmer slike handlinger. Samtidig mener jeg det er viktig å prøve å forsto hvorfor det skjedde.

Gjest Gjest
Skrevet

Sosialismen drepte forresten 6m jøder.

Men altså, vi beseirer med demokratiske virkemidler. Ikke vold :)

Gjest Consensio
Skrevet

For å kunne forhindre fremtidige angrep så MÅ man sette seg inn i gjerningsmannens holdninger og meninger, man må prøve å forstå, finne ut egentlig motiv.

For å kunne få sjelero, så må man også prøve å forstå hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

For å kunne forhindre fremtidige angrep så MÅ man sette seg inn i gjerningsmannens holdninger og meninger, man må prøve å forstå, finne ut egentlig motiv.

For å kunne få sjelero, så må man også prøve å forstå hvorfor.

Det er politiets jobb.

Vanlige folk driver ikke med overvåkning av høyre-ekstreme miljøer. At vanlige folk leser manifestet hans er en liten seier for ham. Jeg synes man burde la det idiotiske tullet hans bli tolket og forstått av dem som har som oppgave å hindre det i fremtiden, og så kan vanlige mennesker helle la være å gi ham den oppmerksomheten.

Gjest Consensio
Skrevet

Så vanlige mennesker trenger ikke å forstå hvorfor for å kunne få sjelero?

Om noen trenger nettopp dette, så hvorfor ikke akseptere det.

Om DU ikke vil vite noe, så kan du jo bare holde deg unna debatten?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man hatte hatt lov å bære våpen så ville nok han blitt skutt før han klarte å drepe så mange mennesker.

Utifra dagens situasjon tviler jeg sterkt på at ungdom på Utøya ville tatt med seg våpen. Og det er heller ingen grunn til at ledelsen der uten skulle tatt med seg våpen.

Nei jeg kan ikke se at det ville endret så mye i denne saken om folk hadde sittet med maskingevær i annethvert vindu.

Og man skal også overvåke politi og statsmenn med det der DLD-opplegget. Jeg håper det ikke blir mindre frihet i Norge nå pga dette, sånn som Hitler og Stalin ville gjort.

Nå kan jeg ikke forstå hvor du vil hen mht Datalagrings direktivet i denne saken, men du kan kansje forklare det for meg ?

Jeg håper grense-kommunistiske AP tones ned og at de religiøse blir mindre plagsomme med det absurde menneskesynet sitt sånn at sånne som skyteren blir mindre sosialt eksludert og trakkasert...fordi at disse terroristene ofte er sånne tapere pga det.

AP subsidierer jo tjen folket gjennom sos-rasisme og blitz har samme funksjon som SA.

Det er vel ulovlig i Norge? Demokrati, joho?

Nei, stopp å terroriser mennesker som er nei til sosialisme og religiøse menneskesyn. Da slipper vi disse terror-angrepene. Sønsteby var jo en massemorder og, så...NEI TIL TOTALIARISME!

Og anti-nordittene fryder seg over at han var norsk...som om the beviser noe. :roll:

Det er ekstrem etnosentrisme det...

Du er tydligvis av samme mening som ABB som sprengte AP/Regjeringens lokaler.

Det er skremmende at det faktisk er flere av dere, og jeg håper moderatorene tar vare på innlegget ditt slik at politiet kan trace IP adressen og deg som person, for dette var VELDIG skremmende lesing.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser hva jeg puttet i bold, så pratet jeg om å "forhindre angrep", noe som er politiets jobb.

Grunnen til at jeg ikke holder meg unna debatten er at jeg synes det er en dårlig ide å spre manifestet hans.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er tydligvis av samme mening som ABB som sprengte AP/Regjeringens lokaler.

lol, phear me! :gjeiper:

Kristlig fundamentalistene i f.eks. avisen "Norge i dag" og "Dagen" har yttret sterke ønsker om å provosere muslimene når de på pur faenskap ønsker å vise de mye omtalte tegningene av Muhammed.

Kan folk få tegne og mene det de vil i Norge uten å frykte for sin velvære?

Send de der gærne herskegudsdyrkene på lukket avdeling i stedet for...

• Liker 1
Skrevet

Beklager åsi det... men du dreit deg kraftig ut... kanskje på tide å sortere nordmenn ut av landet vårt? Det du referer til?

Er så lei av at nordmenn kun tenker på utlendinger som terrorister og diverse... GROW UP! Uansett rase, uansett person, kan være en terrorist. Om du skal være så jævla rasistisk kan du vell bare begynne å være skeptisk til din egen rase også da. blir så drittlei!!! JEg er sikker på at 100 % trodde dette var en utlending.

På det tidspkt det ble skrevet, var den grunnleggende antakelsen at det var Al Qaida som hadde ansvar for aksjonene, særlig ettersom bilbomber på offentlig sted er deres MO, og trusler har vært fremsatt i meget klare ordelag. Man kan ikke klandre folk for at de ser etter den skyldige blant de vanlige mistenkte først. Det er ikke rasistisk, og det er vel lov å minne om at islamistiske terrorister har begått mange terrorhandlinger på europeisk jord de siste åra, og har forsøkt å planlegge og gjennomføre enda flere. Som har blitt stoppet.

Det er ikke det minste rart at de fleste antok at det var slik denne gangen også. Til å begynne med.

Og på bakgrunn av den del problemer som vi faktisk har HATT med innvandrere, både i fht deltakelse i terrorisme, voldelige forbrytelser, etc, så syns jeg ikke at man driter seg ut med å mene at vi burde bli strengere på hvem vi gir opphold her, heller. Kall det hva du vil. Det er ikke sånn at Behring Breiviks monstrøse forbrytelse mot sine egne vasker bort DE tingene.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Send de der gærne herskegudsdyrkene på lukket avdeling i stedet for...

Herskergudsdyrkerne*

Skrevet

Tror du virkelig at man får sjelero ved å foreta et dypdykk i en gal manns psyke?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at man får sjelero ved å foreta et dypdykk i en gal manns psyke?

Ikke sant, dessuten gir det ikke akkurat sjelero å vite at flere mennesker fra Norge og hele verden laster ned manifestet og gir ham oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...