Gjest pastablasta Skrevet 24. juli 2011 #1501 Skrevet 24. juli 2011 Jeg vet at slik informasjon finnes ute allerede, men det jeg synes er farlig med det er at her er alt på en plass, og noe særlig research er ikke nødvendig. Er det ikke alt flere slike manifester, der alt allerede er på plass.. ? Tviler på dette er første gang. Vi har jo "The Anarchist Cookbook" - stort sett bombeoppskrifter, men denne ble gitt ut allerede i 1971. Mye har skjedd siden da.
Gjest pastablasta Skrevet 24. juli 2011 #1502 Skrevet 24. juli 2011 Mnja, ikke glem utgiften til blekk. Her snakker vi tross alt om 1500 tettskrevne sider. Man bruker da ikke blekk når man skal skrive ut 1500 sider med tekst, Vampen! Og har du ikke en laserskriver, så trenger du en.
Gjest Vampen Skrevet 24. juli 2011 #1503 Skrevet 24. juli 2011 Man bruker da ikke blekk når man skal skrive ut 1500 sider med tekst, Vampen! Og har du ikke en laserskriver, så trenger du en. Jeg har i grunn ikke hatt behov for å skrive ut 1500 sider før, og jeg har ikke tenkt å skaffe meg en laserskriver til ære for ABB.
Gjest hogwash Skrevet 24. juli 2011 #1504 Skrevet 24. juli 2011 TV2 interjuvet en politimann på gården i forbindelse med dette. Jeg hadde bare et øye på tv`en, så jeg skal ikke banne på om han bekreftet eller om han bare lot være å nekte. Men det førte ihvertfall til oppfølgingsspørsmål om de da ikke kunne utelukke sprengladninger på gården eller andre steder. Med tanke på gården tror jeg han sa nei, mtp andre steder var det umulig å si noe om det for ham. Jeg fant bare et klipp med politimann på gården (iPhone og TV2 sumo) men der er tydeligvis ikke oppfølgingsspørsmålet tatt med
NuckingFutz Skrevet 24. juli 2011 #1505 Skrevet 24. juli 2011 Smilefjes, lol, fjortishjerter ect har jeg også lagt merke til. Jeg må si at det lager noen sprekker i forestillingen om at han er svært intelligent. De fleste 32 år gamle menn jeg kjenner hadde aldri kommet på tanken å skrive <3 i det hele tatt, ihvertfall ikke i det som skal være et seriøst politisk manifest som på toppen av det hele handler om massedrap. Det er mulig han ikke er dum, men det er noe som skurrer. Om ikke annet virker han... umoden? Ja, han har nok mye trening i å artikulere de forvrengte politiske holdningene sine, det er vel det eneste han har fokusert voksenlivet sitt mot så ikke rart at han framstår som belest og velformulert på det området. Men utover det fremstår resten av babbelet hans på nivå med en fjortis som skriver inn til Klara Klok.
Gjest Vampen Skrevet 24. juli 2011 #1506 Skrevet 24. juli 2011 Jeg fant bare et klipp med politimann på gården (iPhone og TV2 sumo) men der er tydeligvis ikke oppfølgingsspørsmålet tatt med Tv2 sender jo i sirkel her, så om det innslaget kommer en gang til før jeg kryper til køys skal jeg spisse øra og gi referat.
Gjest pastablasta Skrevet 24. juli 2011 #1507 Skrevet 24. juli 2011 Jeg har i grunn ikke hatt behov for å skrive ut 1500 sider før, og jeg har ikke tenkt å skaffe meg en laserskriver til ære for ABB. Du trenger en laserskriver, ikke til "ære" for ABB (merkelig å bruke ære i forbindelse med dette mennesket forresten), men fordi det er de eneste maskinene som duger i lengden til å skrive ut mye tekst. Det er en grunn til at store kontorprintere er basert på tonerteknologi, og ikke blekk. Blekk er ett leketøy. Blekk er bra til fotoutskrifter. Til alt annet bruker man laser. Det er jo noe alle vet!
NuckingFutz Skrevet 24. juli 2011 #1508 Skrevet 24. juli 2011 På spørsmål om anders vil bli oppfattet som hatfull og bitter så sier han nei. Q: What motivates you? How have you managed to stay focused and motivated for more than 8 years? Is it bitterness and hate towards the so called ”cultural Marxist/multiculturalist elites” or perhaps towards Islam? A: No, not at all. In fact, if they (the cultural Marxists) against all odds renounced multiculturalism today, halted all Muslim immigration and started deportation of all Muslims I would forgive them for their past crimes, and I think most Europeans would as well, despite the fact that more than 15 000 Europeans have died and 500 000 have been raped and/or ravaged physically or mentally due to multiculturalism. If they refuse to surrender before 2020 it will be no turning back. We will eventually annihilate every single one of them. They should know this so I hope they surrender before the deadline. 2020 altså? Så snilt av ham å opplyse om når deadline er. Gir en jo masse tid til forberedelser. Nå har han jo vært så elskverdig å bidra med bombeoppskrifter til alle og enhver også. Kan jo smelle hos både kulturelle marxister og høyreekstreme nasjonalister nå.
Gjest Vampen Skrevet 24. juli 2011 #1509 Skrevet 24. juli 2011 Ja, han har nok mye trening i å artikulere de forvrengte politiske holdningene sine, det er vel det eneste han har fokusert voksenlivet sitt mot så ikke rart at han framstår som belest og velformulert på det området. Men utover det fremstår resten av babbelet hans på nivå med en fjortis som skriver inn til Klara Klok. Ja, det er noe som skurrer. Jeg kan forstå at folk kan få inntrykk av at dette dreier seg om en svært intelligent mann, mtp både sluheten i angrepet, planleggingen og alle de store, politiske fremmedord osv. Men i tillegg skal man visstnok ha en del historiske feil, et underlig fjortisspråk så fort han er utenfor hovedtemaet sitt og et fullstendig ukritisk forhold til hva som er relevant info og ikke. Det sistnevnte kan muligens komme av at han har en psyke som gjør at han ikke klarer å se at noe ved hans liv eller tanker er uvesentlig da..
Gjest pastablasta Skrevet 24. juli 2011 #1510 Skrevet 24. juli 2011 2020 altså? Så snilt av ham å opplyse om når deadline er. Gir en jo masse tid til forberedelser. Nå har han jo vært så elskverdig å bidra med bombeoppskrifter til alle og enhver også. Kan jo smelle hos både kulturelle marxister og høyreekstreme nasjonalister nå. ..plutselig begynte jeg å tenke på Harold Camping.
Gjest Vampen Skrevet 24. juli 2011 #1511 Skrevet 24. juli 2011 (endret) Jeg fant bare et klipp med politimann på gården (iPhone og TV2 sumo) men der er tydeligvis ikke oppfølgingsspørsmålet tatt med TV2 begynner med et regnestykke, hvor mye han har trengt til bomba, hvor mye han har kjøpt, hvor mye som er funnet og hvor mye som da ikke er funnet. 2 tonn. Så følger de opp med at på grunn av det har politiet sperret av gården pga eksplosjonsfare. De går over til spørsmål til politimann og spør om det er mulig at det kan finnes eksplosiver på gården. Politimannen svarer at ja, det kan det nok være, men vil ikke gå nærmere inn på det. Så spør de noe om det kan være noe andre steder, men det vil han ikke spekulere i. Nå skriver han jo i manifestet at han har hatt prøvesprenginger, men om det er 2 tonn som ikke er funnet, så er det vel kanskje det litt i overkant om bomba i Oslo trengte 5-600 kg. 2 tonn bomber ville vel noen muligens ha merket. Endret 24. juli 2011 av Vampen
NuckingFutz Skrevet 24. juli 2011 #1512 Skrevet 24. juli 2011 Nå orker jeg ikke mer ABB. Må sove. Og når jeg våkner utpå dagen i morgen er ABB selvsagt bare et mareritt. Han finnes ikke. Alt det tragiske var en vond drøm. Jaja. Man kan ønske så mangt.
Gjest hogwash Skrevet 24. juli 2011 #1513 Skrevet 24. juli 2011 TV2 begynner med et regnestykke, hvor mye han har trengt til bomba, hvor mye han har kjøpt, hvor mye som er funnet og hvor mye som da ikke er funnet. 2 tonn. Så følger de opp med at på grunn av det har politiet sperret av gården pga eksplosjonsfare. De går over til spørsmål til politimann og spør om det er mulig at det kan finnes eksplosiver på gården. Politimannen svarer at ja, det kan det nok være, men vil ikke gå nørmere inn på det. Så spør de noe om det kan være noe andre steder, men det vil han ikke spekulere i. Ok, takk for utdyping. Føler det blir litt synsing fra TV2 uansett da de ikke kan vite størrelsen på bombene og politimannen kan ha ment andre eksplosiver.
Gjest margrit Skrevet 24. juli 2011 #1514 Skrevet 24. juli 2011 Ok, takk for utdyping. Føler det blir litt synsing fra TV2 uansett da de ikke kan vite størrelsen på bombene og politimannen kan ha ment andre eksplosiver. Det er da ikke synsing. Man vet han har kjøpt 6 tonn, det har smelt en bombe tilsvarende ca 500 kg + funnet 3 tonn kunstgjødsel. 500 kg er anslått av eksperter. Du ser og at ihvertfall over 2 tonn mangler eller?
Gjest hogwash Skrevet 24. juli 2011 #1515 Skrevet 24. juli 2011 Det er da ikke synsing. Man vet han har kjøpt 6 tonn, det har smelt en bombe tilsvarende ca 500 kg + funnet 3 tonn kunstgjødsel. 500 kg er anslått av eksperter. Du ser og at ihvertfall over 2 tonn mangler eller? Glemmer du ikke noen udetonerte på Utøya som ingen har anslått størrelsen på nå? Prøvesprengninger han selv har omtalt i manifestet? Jeg er enig i at det er sannsynlig at det mangler en god del, men vi vet det ikke.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #1516 Skrevet 24. juli 2011 Human being is the most dangerous animal. Ikke tvil om at de 2 finnene ga inspirasjon , Auvinen hadde jo oxo manifest. http://www.youtube.com/watch?v=4UKW2Oanz1s&feature=related
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2011 #1517 Skrevet 24. juli 2011 Ble det ikke sagt at han var konservativ kristen OG FrP'er? Da håper jeg inderlig at folk ikke skjærer alle kristne og FrP'ere over en kam. Dette her er en så ondskapsfull handling at de fleste ikke er istand til å utføre slikt. Like lite som alle muslimer er i stand til det samme som hvis en fanatisk muslim/jihadist gjør noe. (Og gjett om jeg er lei av å høre det evinnelige maset om at "alle" muslimer er terrorister...) ... ... Dessverre er det bare å innse at det som har skjedd har skjedd på et politisk grunnlag. Kansje pga av en gal mann og/eller kansje pga en gal politikk eller gal religion. Noen vil kansje si en kombinasjon av dette. Jeg leste at politiet sa han var en "kristen fundamentalist". Dette er vel de som bl.a. leser bibelen od for ord og setning for setning, uten å åpne for tolkninger utover de bokstavene som er brukt. Heldigvis har vi veldig få av disse i Norge. Men jeg har reagert på den ensidige fordømmelsen av andre religioner enn den kristne som enkelte fundamentalister i Norge har stått for. Dette gjelder bl.a. det Selbekk har sagt som redaktør i "Dagen" og det Finn Jarle Sæle har sagt som redaktør i "Norge idag". Begge med uttalelser det mange vil kalle "ekstremisme". Det er ikke at de direkte har oppfordret til ekstreme handlinger, men deres påstander og argumentasjon som gir grobunn for ekstreme handlinger. 99,99% av de norske kristne vil ALDRI gjøre noe likninende som det vi opplevde på fredag. Dette er moderate kristne. Men jeg synes det er en stor grad av dobbeltmoral når de overnevnte redaktørene i dagene etterpå synes å delta blandt de sørgende. De samme personene har tross alt ensidig kritisert muslimer og enkelte politiltiske partiers aksept for andre religioner enn den ekstreme kristendommen. De fleste av oss så hvordan Israelske militære gikk med T-skjorter under det siste store angrepet mot Gaza stripen der det var tegnet inn en gravis muslimsk kvinne og et kikkertsikte på magen hennes med teksten ("2 for 1" eller noe liknende). Dette var tydligvis "humor" blandt enkelte kristne fundamentalister. Også inne på KG har det fremkommet påstander/meninger som jeg indirekte regner som støtte for ABB sine handlinger på fredag. Det er bare å gå tilbake i en del debatter og se hva enkelte faktisk har skrevet og lese også det som står mellom linjene. Et spørsmål vi må stille oss selv nå i ettertid er hva vi kan gjøre for å unngå flere slike handlinger. Jeg ser for meg 3 alternativer: a) "Slå ned på" gale mennesker og sperre dem inne. b) Slå ned på relgiøs fanatisme og "omskolere" slike personer enten det er kristne eller muslimer. c) Slå ned på den politikken som fremelsker denne typen ekstreme politiske handlinger. Uansett hvilken løsning som velges kreves det at vi selv sier fra når noen trekker frem ekstreme holdninger. Det kan bl.a bety at vi motsier de som har slike holdninger eller "melder fra" til myndigheter om personer som synes å ligge i grenseland mht egen holdning og psykiske tilstand. Jeg synes vi lenge har akseptert holdninger, også i fora som dette, der slike ekstreme holdninger har fått leve fritt fordi de avler ytterligere fanatisme. Men fakta er uansett at all historie tilsier at i Europa og USA har det vært MANGE fler terrorhandlinger utført av Kristne fundamentalister enn av muslimske fundamentalister.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2011 #1518 Skrevet 24. juli 2011 Her må jeg si du drar mange rare konklusjoner opp av hatten. Hvis det er en utlending som bedriver terror er han muslim og hvis det er en etnisk norsk person som bedriver terror er det fordi han ble mobbet som barn. Herlig tankegang. Fikk du med deg et ENORMT mange muslimske organisasjoner påtok seg skylda? At mange, som bare var muslims, begynte å smile samt å starte å kauke 'Norge ut av Afganistan/Libya/Whatever...sånn er det, det kan ikke benektes. Og fyren bak dette var en kristen sionist...en loner i tilegg. ...så ikke kom å tøv med oss som tar skarp avstand fra religiøse menneskesyn. Vi er verken rasister (lol @ islamofobi), høyreradikale eller nasjonalistier nødvendigvis, og før du begynner med det sympatiske snakket om hvor fælt de der herskerguds-troerne har det, tenk hvordan germansk-paganistiske har det på skole og jobb og da? Nei, slutt med denne trakkaseringen å la folk ha meninger uten å frykte for sin velvære. Da får vi færre tragedier som denne skal du se. 1
Mann 42 Skrevet 24. juli 2011 #1519 Skrevet 24. juli 2011 Men fakta er uansett at all historie tilsier at i Europa og USA har det vært MANGE fler terrorhandlinger utført av Kristne fundamentalister enn av muslimske fundamentalister. Jeg høyner med WTC 1, 2 og 7, London, MAdrid, Theo van Gogh, Westergaard og Vilks, og syner bløffen din. Hvilke terroraksjoner er utført av "kristne fundamentalister"? De fleste av dem har vært gjort av separatister av diverse slag som IRA, ETA. 1
Mann 42 Skrevet 24. juli 2011 #1520 Skrevet 24. juli 2011 Glemmer du ikke noen udetonerte på Utøya som ingen har anslått størrelsen på nå? Prøvesprengninger han selv har omtalt i manifestet? Jeg er enig i at det er sannsynlig at det mangler en god del, men vi vet det ikke. Man trenger ikke så mye ANFO til å prøvesprenge. Kan ikke tenke meg at det trengs mer enn at man kan konstatere at skiten smeller. Man må jo blande det selv, og det fins ingen garanti for at oppskrifter man henter fra nettet vil virke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå