Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en tid for alt, og mange mener vel at disse første dagene etter angrepene ikke er tiden til å presentere kritiske og realistiske tanker om innvandring og innvandringspolitikk.

Her diskuteres veldig mange ulike aspekter, uten at noen kan bestemme hva som passer mer og mindre enn annet. Mye er også relatert til temaer de selv allerede har tatt opp. Uansett, de jeg siktet til bruker jo ikke som grunn at det ikke passer til denne tiden. De avfeier alle kritiske meninger med anklager om å være en hyllest til gjerningsmannen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her diskuteres veldig mange ulike aspekter, uten at noen kan bestemme hva som passer mer og mindre enn annet. Mye er også relatert til temaer de selv allerede har tatt opp. Uansett, de jeg siktet til bruker jo ikke som grunn at det ikke passer til denne tiden. De avfeier alle kritiske meninger med anklager om å være en hyllest til gjerningsmannen.

Ja, så sannelig, kan det komme av at de oppfatter det som upassende? Du kan gjerne insistere på å ytre disse meningene, men ikke forvent så mye aksept for dem.

AnonymBruker
Skrevet

Han skriver jo rett ut om hvordan Geofarm er et cover-up for å være i stand til å lage bomber! Regner med det ikke er lov å kopiere fra manifestet og inn på forumet her?

Ikke så rart han ikke sa så mye i avhør, han venta bare på at dette manifestet skulle komme ut.

AnonymBruker
Skrevet

Han skriver jo rett ut om hvordan Geofarm er et cover-up for å være i stand til å lage bomber!

Vel, får da endelig håpe at rettsvesenet tar disse dokumentene i betraktning for domfellelsen. Da kan vi ihvertfall ikke risikere å oppleve at han blir erklært "sinnssyk i gjerningsøyeblikket". Dette var jo nøye planlagte og overveide handlinger.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var jo nøye planlagte og overveide handlinger.

Han starta planleggingen i 2002 ifølge dokumentet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så sannelig, kan det komme av at de oppfatter det som upassende? Du kan gjerne insistere på å ytre disse meningene, men ikke forvent så mye aksept for dem.

Sier du bare meningene dine når du forventer aksept fra alle?

Å finne andres meninger upassende betyr ikke at man kan kneble dem ved å beskylde dem for inneha meninger de ikke har. Isåfall kan man ikke forvente å bli tatt seriøst på noen som helst måte. Det forundrer meg at disse ikke skjønner såpass, skulle faktisk tro de var mer oppegående debattanter enn som så.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde først at manifestet var kun skrevet av anders breivik, men etter som jeg skummer over det viser det seg at det er minst et dusin andre medforfattere. Det virker som om anders breivik bare har samlet en mengde tekster skrevet av ulike personer pluss at han har laget mesteparten selv.

Skrevet

Jo mer jeg lese av dette manifestet, jo mer meningsløst fremstår denne tragedien for meg. Fyren er jo ikke intelligent. Tvert imot er han stein, stokk dum. Han har åpenbart ikke levd i den virkelige verden på svært mange år (kanskje for opptatt til å spille World of Warcraft og bedrive paranoide meningsutvekslinger med andre ekstremister på verdensveven), og argumentene hans ift. islamister, multikulturelle, feminister osv er så far fetched at en hvilken som helst 15-åring hadde klart å sette ham på plass intellektuelt sett. Problemet til slike som ABB er bare det at de ikke vil høre. De vil ikke se nyansene. De VIL ikke vite om noe annet enn sin egen paranoia og kampretorikk, for det er dette som holder de i live. Patetisk.

Skrevet

Å finne andres meninger upassende betyr ikke at man kan kneble dem ved å beskylde dem for inneha meninger de ikke har. Isåfall kan man ikke forvente å bli tatt seriøst på noen som helst måte. Det forundrer meg at disse ikke skjønner såpass, skulle faktisk tro de var mer oppegående debattanter enn som så.

Nei, jeg har ikke nevneverdige hemninger i så måte.

Gjest Vampen
Skrevet

Noen av oss har en forståelse for at det finnes en tid og et sted for alt.

• Liker 1
Gjest Rosemor
Skrevet

Jeg kan ikke svare for de du diskuterer med, men for min egen del (på generelt grunnlag) kan jeg si at jeg, når jeg er i følelsesmessig opprør, ikke evner å se nyanser.

Da er de enten "med meg eller mot meg" - ingen mellomting, og det er ikke tiden å få meg til å se rasjonelt på ting.

Nyansene kommer etterhvert når sjokket har gitt seg, og jeg begynner å få tilbake min vanlige rasjonelle tankegang.

Dette har vært en stor følelsesmessig belastning for mange, inkludert meg selv, og jeg ser ikke bort fra at andre kan reagere på samme måte som jeg gjør.

Som sagt, det er en tid for alt, og for mange er dette tiden for å forstå rekkevidden av hva som har skjedd, sørge over sårede og døde, sørge over det ufattelige angrepet på friheten vi har i Norge.

Den rasjonelle tankegangen vil komme, det samme vil evnen til å se nyansene, og den vil komme snart, men for mange vil dette ta noe lenger tid enn ett døgn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde først at manifestet var kun skrevet av anders breivik, men etter som jeg skummer over det viser det seg at det er minst et dusin andre medforfattere. Det virker som om anders breivik bare har samlet en mengde tekster skrevet av ulike personer pluss at han har laget mesteparten selv.

Klipp og lim. En gjennomsnitts nettideolog, altså.

Gjest gloria
Skrevet

Tror aldri jeg har opplevd ondskap på så nært hold før.

AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss har en forståelse for at det finnes en tid og et sted for alt.

Mhm. En tid for å gå fullstendig amok med anti-ytringsfrihet-øksa og beskylde folk for å være pro-Anders?

Synd den forståelsen forsaker gangsynet og sakligheten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror aldri jeg har opplevd ondskap på så nært hold før.

Tror nok ingen av oss har opplevd maken til ondskap, på så nært hold før.

Helt vanvittig. Måtte det aldri få skje igjen.

Gjest Vampen
Skrevet

Mhm. En tid for å gå fullstendig amok med anti-ytringsfrihet-øksa og beskylde folk for å være pro-Anders?

Synd den forståelsen forsaker gangsynet og sakligheten.

Det er da ingen som nekter deg å ytre deg? At du ikke liker responsen du får må du nesten bare finne deg i. Slik går det når man på død og liv må tre meningene sine ned over hodene på folk midt oppi en tragedie.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke svare for de du diskuterer med, men for min egen del (på generelt grunnlag) kan jeg si at jeg, når jeg er i følelsesmessig opprør, ikke evner å se nyanser.

Da er de enten "med meg eller mot meg" - ingen mellomting, og det er ikke tiden å få meg til å se rasjonelt på ting.

Nyansene kommer etterhvert når sjokket har gitt seg, og jeg begynner å få tilbake min vanlige rasjonelle tankegang.

Dette har vært en stor følelsesmessig belastning for mange, inkludert meg selv, og jeg ser ikke bort fra at andre kan reagere på samme måte som jeg gjør.

Som sagt, det er en tid for alt, og for mange er dette tiden for å forstå rekkevidden av hva som har skjedd, sørge over sårede og døde, sørge over det ufattelige angrepet på friheten vi har i Norge.

Den rasjonelle tankegangen vil komme, det samme vil evnen til å se nyansene, og den vil komme snart, men for mange vil dette ta noe lenger tid enn ett døgn.

Hvis man forstår at man er i følelsesmessig opprør og ikke ser helt rasjonelt på ting så bør man vel holde kjeft til fornuften har kommet tilbake? Er det virkelig greit å tømme ut følelser f.eks. på Internett? Det skaper vel ikke akkurat en bedre situasjon?

Skrevet

Hvordan vet du hvor mange det er skrevet av? Har du tilgang til originaltekstene som han har kopiert fra?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du hvor mange det er skrevet av? Har du tilgang til originaltekstene som han har kopiert fra?

I dokmentet har han oppgitt opphavet for de delene som han ikke har skrevet selv.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Diskusjonen rundt "det nye trusselbildet" er delt ut hit.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...