Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg støtter ikke holdningene til massemorderen. Jeg kommenterte dine ukritiske holdninger til innvandring. Kommer anti-demokratiske krefter i flertall, i et demokrati der flertallet bestemmer, får de anti-demokratiske kreftene bestemme. Da kan vi risikere å miste den friheten og de rettighetene vi i dag tar som en selvfølge.

Du knytter dette mot massemorderen. Betyr det at du unnskylder massemorderens handlinger med hans holdninger? Regner ikke med det. Så hvorfor unnskylder du ukritisk naivitet med en massemorders holdninger?

Helt utrolig NIFST så blind det går an å være.

Såvidt jeg vet har jeg ikke kommentert mitt syn på innvandring her i denne tråden, da jeg mener at det ikke passer seg å diskutere dette temaet nå, og ikke minst i denne tråden.

Men når det kommer til denne mannen som har gjort denne grusomme handlingen, nei hans holdninger vil aldri forsvare hans handlinger. Som du selv sier, mange har disse holdningene uten at de gjør noe vesentlig ut av det. Imidlertid er jeg redd for at ekstreme holdninger i alle former skaper grobunn for et hat som igjen kan føre til at grusomme hendelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker han et liv i total isolasjon. Null tilgang til all kommunikasjon og informasjon om omverdenen. Snyt han for gleden!

Det vil nok drive ham til vannvidd. Å ikke få vite noe om hvorvidt hans syke plan blir bejublet av tilsvarende syke mennesker. Slett World of Warcraft-kontoen hans i samme slengen og gi ham en kortstokk istedenfor.

AnonymBruker
Skrevet

.

Den filmen ble lastet opp i dag. Jeg tror muligens Anders var litt for opptatt til å kunne ha gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke vi har råd til å drite i motivene og det spinneville manifestet hans. Vi bør forsøke å skjønne mest mulig, for den skremmende realiteten er at han neppe er alene om å tenke som han gjør. Skal vi sjanse i havet til å kjempe mot folk som dette, så må vi ha en viss innsikt i hva som driver dem.

Det er politiets jobb.

Hobby-etterforskere på nettforumer har lite å bidra med ved å lese manifestet, bortsett fra å tilfredsstille egen nysgjerrighet, og kanskje gjøre seg noen flere meninger om ham, men det spørs om det er noe vits i å gi ham så mye oppmerksomhet at vanlige folk faktisk gidder å lese manifestet hans. Da har han faktisk bare oppnådd enda mer..

Skrevet

Sincere regards,

Andrew Berwick

Justiciar Knight Commander

Knights Templar Europe

Knights Templar Norway"

Knight Commander? For en forkvaklet sjel. Snakk om å leve seg inn i sin egen lille verden.

Gjest Aliyyah
Skrevet

Jeg er veldig enig i tanken din, men for meg virker ABB så "fucka"( i mangel på bedre ord) at det er ikke sikkert at det hadde hjulpet. At alle andre vil ha god nytte av rådet ditt er det ikke tvil om.

nei, for ABB er det ikke noe håp lenger. Jeg mente ANDRE mennesker.

Gjest Vampen
Skrevet

Den filmen ble lastet opp i dag. Jeg tror muligens Anders var litt for opptatt til å kunne ha gjort det.

Det er den samme filmen som TV2 har erklært som ekte, poiltiet bekrefter også at han har lagt ut film. Det er noen andre som har lastet den opp på nytt, han har lagt den ut selv før angrepene.

Skrevet

"- Han har gitt uttrykk for at det var grusomt at han måtte utføre disse handlingene, men i hans hode var det nødvendig, sier Lippestad."

KLIKK sa det, inni hodet hans.

Gjest Vampen
Skrevet

Det er politiets jobb.

Hobby-etterforskere på nettforumer har lite å bidra med ved å lese manifestet, bortsett fra å tilfredsstille egen nysgjerrighet, og kanskje gjøre seg noen flere meninger om ham, men det spørs om det er noe vits i å gi ham så mye oppmerksomhet at vanlige folk faktisk gidder å lese manifestet hans. Da har han faktisk bare oppnådd enda mer..

På samme måte som det er politiets jobb å bekymre seg for islamister? Isåfall har vi diskutert mye til ingen nytte i mange år.

Skrevet

Det som er skremmende med et så gjennomtenkt og detaljert manifest er at han nok vil få seg noen followers og støttespillere på nett etterhvert pga det. Noe som antagelig er en del av hans plan.

Gjest ms_Kwang
Skrevet

min historie :

jeg og ei veninne gikk inn på en butikk, ikke langt unna glasmagasinet, egetnlig skulle vi gå igjennom den gaten hvor bomben gikk av, men siden jeg absolutt MÅÅÅTTE sjekke salget etter my om eg men med min venninne, så gikk vi så inn, 5 min etterpå, så smalt det.

bygninga rista, folk i butikken sto å så på hverandre, min vennninne holdt på å få ei lampe i hode.

jeg så meg rundt, å bare noen sekunder etterpå gikk alarmen over butikken, jeg gikk stille og rolig ut ( dere vet jo hvordan det er, skoler osv, brannøvelser..IKKE FÅ PANIKK!!)

bak meg var det folk som ropte *kom deg ned!!! alarmen gååååår, spring for sva...******* *

jeg gikk fortsatt rolig ned og ut ytterdøra, synet som jeg fikk da var, helt ubeskriveli, sånn sett var vi jo bare ett kvartal unna, men knust glass lå strødd over alt, folk i panikk, røyk, så en mann med ett stort glassbråt i hode, blodet rant.

Jeg sprang bort til han, ba han sette seg ned ( han sto, var i bevisthet)

blodet bare rant og rant, fikk tak i en sikkerhets vakt som derretter fikk tak i førstehjelps utstyr, fikk beskjed om å IKKE ta ut glasset. Jeg så bort på venninna mi hu var i SJOKK, hun bare så ut i løse lufta.

Jeg måtte si til vakta at jeg måtte få bort veninnna mi fra området, samtidig som hu var sjokka og redd, så var hu nysgjerri over det som hadde skjedd, instinkte mitt sa *hjelp de som kan hjelpes! få de bort fra sentrum! kom deg selv bort fra sentrum!*

jeg selv har vært på flere krisehåndteringer diverse kurs blandt årlig røde kors førsehjelps kurs hvor jeg selv har vært instruktør på flere av kursene de siste årene, men har bare vært med på 3 lete aksjoner de siste 4 årene..

(ikke *medlem* i år, men skulle vært det!)

jeg fikk dratt venninna mi bort fra området, å bare fortalte henne "her er vi trygg! slapp av, sett deg ned!"

gikk bort til personer som jeg så, som var skremt av hendelsen, prøvde å roe de ned, ett par tyske ung gutter jeg snakket med, bare barn, 10-14 år eller noe sånt, han elste kunne litt engelsk, de visste ikke hvor moren var, å hadde ikke penger på telefonen. så jeg ga min mobil til ungene slik at de kunne ringe foreldrene. etter 10-15 min så kom de, jeg hadde de begge rundt meg, å fortalte på lett engelsk, at det kom til å gå bra, at de var trygge hos meg, de måtte ikke stikke bort. var bare kaos fra alle kantene, sirener, blålys folk som skrek, etterhvert kom foreldrene.

de ga meg en klem, fortalte meg at jeg var en helt, jeg bare sa at jeg var en normal person, som ønsket å hjelpe. samtidig kjente jeg hjerte mitt dunke i hundre og h****!!!

men som sagt etter flere kurs klarte jeg å holde hodet mitt kaldt.

Gikk tilbake til vennninna mi, hu var sjokka, sporte om det gikk bra. hun svarte at alt gikk bra. Men jeg så jo at det ikke gikk helt bra med henne. hun prøvde å spøke om situasjonen. Men alle takler panikk annerledes. Med meg, så har jeg hatt mareritt og timer etterpå har jeg vært skjelven.

det som tok rundt 1 time på stortorvet føltes ut som bare noen minutter.

Enda føles det som om hele den fredagen bare er bilder =(

er en dag som kommer til å bli husket av meg, blant alle andre som opplevde det.

Er virkeli skremmende å oppleve dette på *nært* hold.

Jeg var midt oppi kaoset.

har i tillegg misten venner oppe i utøya, det har min venninne også

Men husk alle!

Vi må stå sammen!

Ikke lukk dere, vær åpen, snakk om det!

traff ei eldre dame tidligere idag, vi snakket, hun snakket mest, jeg bare lyttet, tårene hennes bare rant, hun fortalte at hun hadde sittet hjemme den dagen, sett på NRK2 repriser fra hurtigruten å diverse hvor en gul strek med nyheter hadde kommet opp. om hva som hadde skjedd. Idag, eller lørdag hadde hun ringt til politiet å spurt om det var greit å gå ut på butikken, hvor hun bor. å hun hadde fortalt hvor flink de var osv.

jeg snakket med henne i omtrent 30-45min før jeg måtte fortsette handlinga av mat.

Jeg ga henne en klem, å fortalte at det kom til å gå bra, at om hun føte at hun måtte snakke med noen, så er alltid familie å venner der!

jeg er av den personen at når jeg ser noen ha det vondt, så går jeg bort å snakker til dem, jeg gir dem en klem. har til og med sittet med uteliggere, gitt dem noen kroner å snakket med dem, bydd de på cafe for en kaffe, å fortalt de at det kommer til å gå bra, gud er med oss alle, uansett hvilken gud du tror på.

skjedde så mye på engang på fredag, er helt utrolig

Kan ikke forstå at noe slikt som dette har skjedd..

min mor sa jo til meg " jaja, du er jo alltid på feil sted til feil tid da!"

ta vare på dere selv!

• Liker 3
Skrevet

kan noen legge ut link til manifestet?

Skrevet

Hvis noen skriver at de støtter holdningene til en massemorder bør han hvertfall tørre identifisere seg selv på et vis.

En feiging som forsvarer en annen feigings meninger. Passer veldig bra.

Skrevet

Han er noe selvsentrert ja men det er ikke bare dette som har drevet han virker det som. Han har gjort svært grundig studier av det ideologiske grunnlaget som driver han virker det som, mens jeg ville tro at en run-of-the-mill narsissist ikke ville tatt seg bryet med dette siden han mener han har rett uansett.

"Det ideologiske grunnlaget som driver ham"? Bull! Shit!

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg blir skikkelig rørt av postene, og at så mange fra så mange land har endret profilbildet til å ha med det norske flagget.

Jeg er ikke direkte berørt, men jeg likevel ufattelig trist og har grått flere ganger i dag.

Jeg syntes også det er veldig flott. Jeg er også veldig rørt at man på mange libyske sider, til tross for at man egentlig har mer enn nok med seg selv, har tatt seg tid til å sende varme støttemeldinger til Norge.

• Liker 2
Skrevet

kan noen legge ut link til manifestet?

Ja, vær så snill?

Skrevet

Jeg syntes også det er veldig flott. Jeg er også veldig rørt at man på mange libyske sider, til tross for at man egentlig har mer enn nok med seg selv, har tatt seg tid til å sende varme støttemeldinger til Norge.

Ja, jeg har sett det. Storsinnet av de.

Skrevet

Ifølge den slettede youtube videon, den knight templars 2083, så ser anders seg selv i historisk perspektiv, og han kaller perioden 1999 til 2083 for den "europeiske borgerkrig" hvor vi begynner å bekjempe muslimenes innvandring til europa.

Anders mener at vi bør reagere før det er forsent og fremtiden vil uansett takke ham da han står for "oppvåkningen" i europa. For eksempel så sammenligner anders seg med historiske personer som kong løvehjerte og en mengde andre krigere.

Å hate muslimer er det eneste riktige ifølge anders breivik, og breivik mener at muslimer koloniserer europa med muslimsk okkupasjon.

Det triste her er at anders breivik etter mest sannsynlighet er en historisk person i dag allerede, akkurat som han selv drømte om at han skulle bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...