Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Du velger å lukke øynene for realitetene bare fordi det finnes folk som har brukt dem som unnskyldning for sine grusomme handlinger.

Da skal du få lov til å informere meg og resten av KG om disse realitetene du viser til. For realiteten slik jeg ser det er at en ekstremist med høyrevridde holdninger har massakrert og bombet i hjel 100 uskyldige mennesker.

Endret av tally
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han virkelig har så store problemer med å forholde seg til det multikulturelle samfunnet og Arbeiderpartiets politikk, burde den beste løsningen for ham være at han tok sitt eget liv. Han har ikke spurt det norske folk om hva vi ønsker, han har agert ut ifra egne behov. Han er tydeligvis ikke intelligent nok til å forstå at handligen hans ikke får noen konsekvenser for samfunnet i retning av hans foretrukne ideologi. Så han har med andre ord ikke oppnådd noen ting annet enn å skape sorg og fortvilelse.

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg har akkurat sett filmen.. Jeg har egentlig ikke ord. Jeg er kvalm, jeg er skremt og jeg skammer meg så inn i helvete over å komme fra sammen land som denne forferdelige mannen..

Skrevet

Da skal du få lov til å informere meg og resten av KG om disse realitetene du viser til. For realiteten slik jeg ser det er at en ekstremist med høyrevridde holdninger har massakrert og bombet i hjel 100 uskyldige mennesker. Og at disse holdningene forefektes på en dag som dette av en som ikke tør å stå fram med eget nick.

Just for the record: Et nick er og blir et nick. Understøtter det holdninger i vesentlig grad dersom man signerer de med et nick? Nope.

Skrevet (endret)

Just for the record: Et nick er og blir et nick. Understøtter det holdninger i vesentlig grad dersom man signerer de med et nick? Nope.

Hvis noen skriver at de støtter holdningene til en gærning bør han hvertfall tørre identifisere seg selv på et vis.

Endret av tally
  • Liker 1
Gjest Pedro
Skrevet

Det er sjokkerende å lese at flere her inne begynner å blande inn FrP. Hva i svarteste granskauen har FrP med dette å gjøre??

At FrP er et parti som ønsker å stramme inn innvandringen har da lite å gjøre med at en sinnsvak gal person massakrerer nesten 100 mennesker?

Det er sinnsvakt å begynne å å score billige politiske poenger på en slik ufattelig tragedie. Den største tragedien vårt land har opplevet siden krigen. Så begynner man å mer eller mindre antyde at FrP og dette avskummet er av samme slag. Greit nok at man ikke har noe til overs for FrPs standpunkter, det har så aboslutt ikke jeg heller, men dette er for drøyt.

Dette er en syk og gal person som av pur ONDSKAP, skyter ned nesten 100 ungdommer. Jeg driter i hans motiver og hans manifest. Det er kun en grunn til at han gjør dette: ONDSKAP!

Jeg blir kvalm av å være nordmann når jeg hører slikt piss.

Av respekt for de pårørende som nå lider noe helt ubeskrivelig, og i respekt for de ofrene som ble jaktet som dyr av dette nullet, bør fokuset være på nettopp dette. Dette er én manns verk, det er ingen andres feil.

Skjerpings!

• Liker 3
Gjest Vampen
Skrevet
Dette er en syk og gal person som av pur ONDSKAP, skyter ned nesten 100 ungdommer. Jeg driter i hans motiver og hans manifest. Det er kun en grunn til at han gjør dette: ONDSKAP!

Jeg tror egentlig ikke vi har råd til å drite i motivene og det spinneville manifestet hans. Vi bør forsøke å skjønne mest mulig, for den skremmende realiteten er at han neppe er alene om å tenke som han gjør. Skal vi sjanse i havet til å kjempe mot folk som dette, så må vi ha en viss innsikt i hva som driver dem.

Gjest nobilian
Skrevet

Hvis noen skriver at de støtter holdningene til en massemorder bør han hvertfall tørre identifisere seg selv på et vis.

Ikke vær idiot oppi alt dette her nå da, alle har en eller annen holdning felles med fyren, mange har mange og det finnes sikkert noen som har alle også - og i dette landet skal det faktisk være tillatt å si det rett ut.

Det har også vært et av Stoltenbergs viktigste poenger oppi alt dette, har det ikke?

Om noen skulle mene det samme som ABB, er ikke det det samme som at vedkommende verken er potensiell drapsmann eller mer forpliktet til å identifisere seg enn det du er.

• Liker 3
Gjest Aliyyah
Skrevet

Ble det ikke sagt at han var konservativ kristen OG FrP'er? Da håper jeg inderlig at folk ikke skjærer alle kristne og FrP'ere over en kam. Dette her er en så ondskapsfull handling at de fleste ikke er istand til å utføre slikt. Like lite som alle muslimer er i stand til det samme som hvis en fanatisk muslim/jihadist gjør noe. (Og gjett om jeg er lei av å høre det evinnelige maset om at "alle" muslimer er terrorister...)

Hvis det er noen som unnskylder ham for hva han har gjort er min eneste tanke det at hva har SKJEDD med ham som har ført til disse UHYRLIGE handlingene?

Alle andre slike tragedier i andre land har jo som regel hatt en grunn.

Jeg tenker at hvis det her kommer av at denne mannen har vært veldig alene og ikke har hatt mange venner- vil det da ikke være mulig å hindre ANDRE mennesker til å eventuelt gjøre noe lignende i fremtiden? For eksempel- hvis man ser noen som ikke har noen andre eller som går alene, kan man ikke inkludere dem også? Det er jo også mange ungdommer som tar selvmord- hvis vi bryr oss enda litt mer- kanskje ikke så mange vil ta sitt eget liv da?

Forøvrig så kommer alle disse barna/ungdommene til å få senvirkninger av dette. PTSD er vel rette beskrivelse på det de kommer til å få. Jeg håper alle får den hjelpen de trenger for å komme seg gjennom dette. Det kan sikkert være vanskelig for dem som ikke var der til å forstå helt hva man har gått gjennom. Disse ungdommene kommer til å trenge støtte for mange år fremover, og da er det viktig at familie og venner er der for dem. Sånt setter DYPE spor. :(

AnonymBruker
Skrevet

støtter holdningene til en massemorder

Jeg støtter ikke holdningene til massemorderen. Jeg kommenterte dine ukritiske holdninger til innvandring. Kommer anti-demokratiske krefter i flertall, i et demokrati der flertallet bestemmer, får de anti-demokratiske kreftene bestemme. Da kan vi risikere å miste den friheten og de rettighetene vi i dag tar som en selvfølge.

Du knytter dette mot massemorderen. Betyr det at du unnskylder massemorderens handlinger med hans holdninger? Regner ikke med det. Så hvorfor unnskylder du ukritisk naivitet med en massemorders holdninger?

Helt utrolig NIFST så blind det går an å være.

• Liker 2
Gjest Chevy
Skrevet

Jeg har akkurat sett filmen.. Jeg har egentlig ikke ord. Jeg er kvalm, jeg er skremt og jeg skammer meg så inn i helvete over å komme fra sammen land som denne forferdelige mannen..

film? hvor?

Skrevet

Hvis noen skriver at de støtter holdningene til en massemorder bør han hvertfall tørre identifisere seg selv på et vis.

Hvordan identifiserer man seg dersom man f.eks har et nick som lyder Banan? Eller for den saks skyld Hedda Gabler, Jonas B., Hottentott, etc etc?

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ingen som beskylder FrP for å ha noe med dette å gjøre , men jeg ser at det kan være en form for sammenligning i forhold til en del av holdningene som viste seg før klokken 18.00 i går.. Der en muslim= alle muslimer, så kan vel en Frper = alle FrPere? Jeg mener ikke dette personlig (jeg mener ingen av delene), men de som dro en pakistansk gutt ut av bussen for å banke han opp burde "logisk" sett tenkte på denne måten.

Dette er en gal manns handling, kanskje har han fått noe aksept i enkelte miljøer for deler av meningene sine (FrP , frimurerlosjen, diverse naziforum , wow-forum , dokument.no etc) , men jeg velger å tro at det ikke finnes et eneste menneske i hele verden som aksepterer disse handlingene ABB utførte i går. At det finnes et råttent egg i en kurv er nok uunngåelig, men at egget skulle være til disse grader gjennområttent kan man ikke laste noen for å ikke ha oppdaget..

Fortsatt: Min sterkeste medfølelse og kondolanse til først og fremst alle nordmenn, og spesielt til de som er personlig rammet av tragedien..

AnonymBruker
Skrevet

Han meldte seg ut av frp for 5 år siden.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet (endret)

film? hvor?

snip

Endret av Vampen
Skrevet

‎"First coming costume party this autumn, dress up as a police officer. Arrive with insignias:-) Will be awesome as people will be very astonished:-)

Side note; imagine if law enforcement would visit me the next days. They would probably get the wrong idea and think I was a terrorist, lol :o)

I believe this will be my last entry. It is now Fri July 22nd, 12.51.

Sincere regards,

Andrew Berwick

Justiciar Knight Commander

Knights Templar Europe

Knights Templar Norway"

AnonymBruker
Skrevet

Han meldte seg ut av frp for 5 år siden.

Jeg trodde vi var i 2012, men da blir det 4 år siden da.

Skrevet

Hvis det er noen som unnskylder ham for hva han har gjort er min eneste tanke det at hva har SKJEDD med ham som har ført til disse UHYRLIGE handlingene?

Alle andre slike tragedier i andre land har jo som regel hatt en grunn.

Jeg tenker at hvis det her kommer av at denne mannen har vært veldig alene og ikke har hatt mange venner- vil det da ikke være mulig å hindre ANDRE mennesker til å eventuelt gjøre noe lignende i fremtiden? For eksempel- hvis man ser noen som ikke har noen andre eller som går alene, kan man ikke inkludere dem også? Det er jo også mange ungdommer som tar selvmord- hvis vi bryr oss enda litt mer- kanskje ikke så mange vil ta sitt eget liv da?

Det er mange mennesker som er alene , dessverre - men det er svært få som tyr til denne form for "løsning". Jeg er veldig enig i tanken din, men for meg virker ABB så "fucka"( i mangel på bedre ord) at det er ikke sikkert at det hadde hjulpet. At alle andre vil ha god nytte av rådet ditt er det ikke tvil om.

Gjest Vampen
Skrevet

Og forresten, hva i faen i helvete er det for en sinnsyk massemorder som peprer det hatefulle manifestet sitt med <3 <3 ??? Denne mannen er fullstendig gal.. Planlegger drap på uskyldige, skriver fjortisshjerter og legger ut om alle sider ved seg selv over 1500 sider..

AnonymBruker
Skrevet

Ble det ikke sagt at han var konservativ kristen OG FrP'er? Da håper jeg inderlig at folk ikke skjærer alle kristne og FrP'ere over en kam. Dette her er en så ondskapsfull handling at de fleste ikke er istand til å utføre slikt. Like lite som alle muslimer er i stand til det samme som hvis en fanatisk muslim/jihadist gjør noe. (Og gjett om jeg er lei av å høre det evinnelige maset om at "alle" muslimer er terrorister...)

Han VAR FrP'er men meldte seg ut for mange år siden. Tror vi alle forstår at dette ikke er noe FrP står for. Å ha programfestet en restriktiv innvandringspolitikk i et demokrati kan ikke på noen måte sammenlignes med disse forferdelige handlingene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...