AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1301 Skrevet 23. juli 2011 Tja, synes du skal lese denne jeg: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3783373.ece Du mener at Frp`s Tybring-Gjedde aplaudeler drapene på Utøya?
NuckingFutz Skrevet 23. juli 2011 #1302 Skrevet 23. juli 2011 Frimurerlosjen har nå ekskludert ham som medlem med umiddelbar virkning fordi handlingene han har gjort er helt uforenlig med det som losjen står for. Det er jaggu ikke greit å vite hva den losjen står for. Lukkede grupperinger som nekter å gi offentligheten innsyn i hva som foregår innad i losjen er og blir suspekt. Frimuerlosjen er faen meg patetisk. Slike lukkede grupperinger er jo nettopp noe av det som virker appellerende på avviksmennesker som føler seg ekskludert fra andre fellesskap og som ikke klarer tilpasse seg. De søker seg mot fellesskaper som er for de "få" og "utvalgte" og "spesielle", enten det er frimurerlosjen eller høyreekstreme grupperinger eller islamistiske grupperinger. Mekanismene bak hva som driver de i retning isolerte grupperinger er uansett det samme, og det handler i sekundær grad om ideologi. Det viktigste er at grupperingen innehar en "vi mot dem"-mentalitet. Forbauser meg overhodet ikke at ABB etter alt å dømme var anti-feministisk og ønsket seg tilbake til steinalderen mht. en patrialkalsk kultur. Ønske om å posisjonere seg, utøve makt og undertrykkelse av andre individer er første kjennetegn på individer med den type personlige problemer som ABB antakeligvis har. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1303 Skrevet 23. juli 2011 Du mener at Frp`s Tybring-Gjedde aplaudeler drapene på Utøya? Jeg mener at hans meninger er skremmende lik ABB sine. Jeg kan ikke akkurat dra like sterk parallell mellom alle verdens muslimer og Osama Bin Laden. Så er det et sted man skal våkne her så er det i forhold til FRP!
Gjest Consensio Skrevet 23. juli 2011 #1304 Skrevet 23. juli 2011 Losjen gjør det kun pga press utenfra. Kjenner til flere som er medlem av losjen her i byen...havner de i ulykker, gjør ulovligheter osv som oss "vanlige" hadde blitt dømt for, så får disse en klapp på skulderen. Ja, jeg har faktisk sett det med egne øyne også.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1305 Skrevet 23. juli 2011 Han har finanisiert terroren med å lage et firma, blåse opp kreditt og deretter søke om kredittkort. Tydlig MYE planlegging! After some research into this issue I concluded that getting normal loans was out of the question as I did not fulfil the minimum required demands (official tax records from previous year indicating a high income, real estate etc). This would be an option for individuals who have real estate or people who can document at least a stable income. Getting credit cards seemed to be the only alternative for me and I would have to be creative as these requirements are also quite strict. I had 60 000 Euro but wanted an additional reserve credit of at least 20 000 Euro as a safety buffer. On May 2009 I started a company and transferred the first “salary to myself” and created documentation on behalf of the company supporting this. My intention was to create the necessary documentation to get at least a minimum of credit.
Gjest Apis Skrevet 23. juli 2011 #1306 Skrevet 23. juli 2011 Det er jaggu ikke greit å vite hva den losjen står for. Lukkede grupperinger som nekter å gi offentligheten innsyn i hva som foregår innad i losjen er og blir suspekt. Frimuerlosjen er faen meg patetisk. Slike lukkede grupperinger er jo nettopp noe av det som virker appellerende på avviksmennesker som føler seg ekskludert fra andre fellesskap og som ikke klarer tilpasse seg. De søker seg mot fellesskaper som er for de "få" og "utvalgte" og "spesielle", enten det er frimurerlosjen eller høyreekstreme grupperinger eller islamistiske grupperinger. Mekanismene bak hva som driver de i retning isolerte grupperinger er uansett det samme, og det handler i sekundær grad om ideologi. Det viktigste er at grupperingen innehar en "vi mot dem"-mentalitet. Forbauser meg overhodet ikke at ABB etter alt å dømme var anti-feministisk og ønsket seg tilbake til steinalderen mht. en patrialkalsk kultur. Ønske om å posisjonere seg, utøve makt og undertrykkelse av andre individer er første kjennetegn på individer med den type personlige problemer som ABB antakeligvis har. Ett av opptakskriteriene er at du skal tro på gud. Ett annet er at du elsker landet ditt. Frimureri var forbudt unnder 2ww.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1307 Skrevet 23. juli 2011 Tja, synes du skal lese denne jeg: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3783373.ece Dette innlegget forstod jeg ikke (men så er jeg kansje uvanlig dum ?). Det er Frp som har vært sterkest mot innvandring. I dette tilfellert er det en norsk FrP tilhenger og en kristen fundamentalist som har utført terror mot norske. Hva i all verden har dette med innvandring (og 17.mai) å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1308 Skrevet 23. juli 2011 Jeg mener at hans meninger er skremmende lik ABB sine. Jeg kan ikke akkurat dra like sterk parallell mellom alle verdens muslimer og Osama Bin Laden. Så er det et sted man skal våkne her så er det i forhold til FRP! Jeg synes Tybring Gjeddes utspill var bare flåsete mens AABs innspill er i det minste velartikulerte. Men de er begge misforstått på at innvandring er en trussel mot norsk kultur. Vi kommer ikke til å bli nektet å gå med bunad om det bosetter seg folk fra andre kulturer her. Det er en økonomisk side ved innvandring derimot som er verdt å ta en debatt om.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1309 Skrevet 23. juli 2011 Dette innlegget forstod jeg ikke (men så er jeg kansje uvanlig dum ?). Det er Frp som har vært sterkest mot innvandring. I dette tilfellert er det en norsk FrP tilhenger og en kristen fundamentalist som har utført terror mot norske. Hva i all verden har dette med innvandring (og 17.mai) å gjøre. Tybring Gjedde og Andersen (som er sentrale frpère) sine meninger er blåkopier av Andere B Breivik sine. Bildet som ble postet viste Anders Breivik med undertekst at han representerte seg selv, og Osama bin Laden med underetekst at han representerte alle mulimer. Poenget med linken var å illustrere at Anders B Breivik i større grad faktisk representerer essensen av frp, enten dere liker det eller ei. Alle muslimer jeg noensinne har vært borti tar sterk avstand fra både Bin Laden sine meninger og handlinger. Jeg registrerer derimot at frp tar avstand fra Anders Breivik sine handlinger, men har identiske meninger.
Gjest strykebrett Skrevet 23. juli 2011 #1310 Skrevet 23. juli 2011 Hve, faen skyter ubevæpnede ungdommer i ryggen ??11 :kjempesinna: :kjempesinna: For en feiging
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1311 Skrevet 23. juli 2011 Jeg synes Tybring Gjeddes utspill var bare flåsete mens AABs innspill er i det minste velartikulerte. Men de er begge misforstått på at innvandring er en trussel mot norsk kultur. Vi kommer ikke til å bli nektet å gå med bunad om det bosetter seg folk fra andre kulturer her. Det er en økonomisk side ved innvandring derimot som er verdt å ta en debatt om. Jeg er helt enig med deg i at ABB fremstår som vesentlig mer intelligent.
Amarinda Skrevet 23. juli 2011 #1312 Skrevet 23. juli 2011 Jeg synes Tybring Gjeddes utspill var bare flåsete mens AABs innspill er i det minste velartikulerte. Men de er begge misforstått på at innvandring er en trussel mot norsk kultur. Vi kommer ikke til å bli nektet å gå med bunad om det bosetter seg folk fra andre kulturer her. Det er en økonomisk side ved innvandring derimot som er verdt å ta en debatt om. Ikke prøv å ta en diskusjon om hvorvidt hans synspunkter er holdbare i denne tråden! Dette er en syk og meget kynisk ung mann som har laget seg en hel oppskrift på hvordan man skal gjøre et terrorangrep. Vi skal ikke akseptere hans holdning og heller ikke drøfte dem, men nå er tiden for å fordømme en person som klarer å utføre slike handlinger,
Tabris Skrevet 23. juli 2011 #1313 Skrevet 23. juli 2011 Jeg har skummet gjennom deler av manifestet hans (som er på 1500 sider!), og dette er virkelig skremmende lesing! Han virker svært intelligent, belest og reflektert - men samtidig med et forskrudd verdensbilde. Det er en virkelig farlig kombinasjon. Mot slutten har han en "Q&A"-del som kommer mange av våre spørsmål i forkjøpet, hvor han allerede har svart på spørsmål om at han vil bli hatet av de aller fleste, hans tanker om å bli fengslet osv. 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 23. juli 2011 #1314 Skrevet 23. juli 2011 Nå datt jeg faktisk litt ut. Har AAB laget manus til ei bok som er publisert, eller hva er greia? Jeg henger litt etter, jeg vet det. Og i manuset til boka står det om de hendelsene som skjedde 22.?
NuckingFutz Skrevet 23. juli 2011 #1315 Skrevet 23. juli 2011 Ett av opptakskriteriene er at du skal tro på gud. Ett annet er at du elsker landet ditt. Frimureri var forbudt unnder 2ww. Hva er de andre opptakskriteriene da? Hvorfor er det så mange menn med maktposisjoner i samfunnet som er medlemmer av losjen? Samt rikinger? Er folk med makt og penger ekstra gudfryktige og glade i landet sitt, eller er det andre faktorer losjen vuderer når de skal innlemme nye folk? Og enda mer interessant: hvorfor er det som foregår i losjen hemmeligstemplet dithen at medlemmer som avslører hva og hvordan losjen opererer blir sosialt utfryst av sine losjebrødre?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1316 Skrevet 23. juli 2011 Ikke prøv å ta en diskusjon om hvorvidt hans synspunkter er holdbare i denne tråden! Dette er en syk og meget kynisk ung mann som har laget seg en hel oppskrift på hvordan man skal gjøre et terrorangrep. Vi skal ikke akseptere hans holdning og heller ikke drøfte dem, men nå er tiden for å fordømme en person som klarer å utføre slike handlinger, Jeg har vel ikke sagt hans synspunkter er holdbare? Jeg sier han er velartikulert men ikke dermed sagt enig i det han skriver. Jeg synes både han og Tybring Gjedde er på jordet. Det virker nesten litt uvirkelig likevel når en leser innleggene til ABB at en som virker å kunne tenke såpass logisk (i sitt eget univers) kan klare å gjøre så horrible handlinger. Men det har han vitterlig gjort.
Amarinda Skrevet 23. juli 2011 #1317 Skrevet 23. juli 2011 Jeg har vel ikke sagt hans synspunkter er holdbare? Jeg sier han er velartikulert men ikke dermed sagt enig i det han skriver. Jeg synes både han og Tybring Gjedde er på jordet. Det virker nesten litt uvirkelig likevel når en leser innleggene til ABB at en som virker å kunne tenke såpass logisk (i sitt eget univers) kan klare å gjøre så horrible handlinger. Men det har han vitterlig gjort. Det er skummelt når folk som har ekstreme holdninger begynner å oppkonstruere sammenhenger mellom ting og sannheter som han selv finner som bekreftelse for egne holdninger. Dette er ikke ulikt det mange sinnssyke gjør i psykose, men manifestet viser en rasjonell mann som er ført på ville veier av årsaker vi ikke vet.. Det er lett å gå seg vill i mengden av kunnskap som finnes der ute, hvis du leter godt nok kan du finne belegg for alle syke holdninger.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1318 Skrevet 23. juli 2011 Det er skummelt når folk som har ekstreme holdninger begynner å oppkonstruere sammenhenger mellom ting og sannheter som han selv finner som bekreftelse for egne holdninger. Dette er ikke ulikt det mange sinnssyke gjør i psykose, men manifestet viser en rasjonell mann som er ført på ville veier av årsaker vi ikke vet.. Det er lett å gå seg vill i mengden av kunnskap som finnes der ute, hvis du leter godt nok kan du finne belegg for alle syke holdninger. Virker som et ekstremt tilfelle av selv-hjernevask ja.
Gjest Michelle82 Skrevet 23. juli 2011 #1319 Skrevet 23. juli 2011 Jeg trodde faktisk aldri at noe sånt kom til å skje i Norge. Hele episoden er noe som kunne foregå i USA. Sykt at det skjer her.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1320 Skrevet 23. juli 2011 Sikkert trivelig for Helene Bøksle å vite at musikken hennes blir brukt til motivasjon for en sånn gærning... not so much
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå