Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du vil foreberede et realt smell uten at noen fatter mistanke, så er det å ha en gård genialt. For da kan du kjøpe tonnevis av kunstgjødsel uten at noen tenker på det, og du kan kjøpe flere fat med diesel uten at noen reagerer på det. Og du kan selvsagt kjøpe deg en sementblander uten at noen rynker på nesa av det heller. Så er det bare å hive kunstgjødsel og diesel i blanderen, og vips så har du ANFO: Ammonium Nitrate Fuel Oil. Et superbra sprengstoff som du kan gjøre hva du vil med, er mektig stabilt, tåler støt, varme, og nesten hva som helst, og gir et helvetes smell når du detonerer det. Og billig er det, også. Ikke like hardtslående som Semtex og denslags, men du slipper å deale med skumle jugoslaver for å få tak i det. Du kjører bare stasjonsvogna ned på samvirkelaget og slår av en hyggelig prat med Andersen mens Olsen kjører frem det du skal ha. Kanskje blir det en kopp kaffe mens du prater om avlinga og været, også.

Og poenget er??

At vi skal legge ned all gårdsdrift i Norge?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Frimurerlosjen har nå ekskludert ham som medlem med umiddelbar virkning fordi handlingene han har gjort er helt uforenlig med det som losjen står for.

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun i vannet de leter nå?

Ja, de er ferdige med å gjennomsøke øya, iflg. NRK.

Skrevet

Ifølge Kolberg er det ennå MANGE som savner noen på øya. Det høres jo da ut som dødstallene kan stige kraftig. Huff, så uutholdelig grusomt det må være for de pårørende. Kan ikke fatte.

Det er bare grusomt! Det er over et døgn og mange er savnet. Det er helt Grusomt! :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, de er ferdige med å gjennomsøke øya, iflg. NRK.

TAKK! Jeg har lett etter denne informasjonen nå i flere timer (har en som vi ikke har hørt fra på ca et døgn, og da var han i en bygning. So når det da er listet "en savnet" lokalt her, så er det forhåpentligvis ikke han...)

Skrevet

Og poenget er??

At vi skal legge ned all gårdsdrift i Norge?

Nei, hvordan kunne du oppfatte noe av det jeg skrev, slik?

Jeg gav bare en saksopplysning: Ved et djevelsk sammentreff så er to av de viktigste ingrediensene i moderne landbruk, kunstgjødsel og diesel, også hovedbestanddeler til et ganske effektivt sprengstoff. Og det var nok derfor denne kanaljen gjorde bonde av seg.

• Liker 2
Skrevet

Men er det terror hvis det viser seg at dette er en gal manns verk? Jeg tenker ift andre skyteepisoder (USA og England), hvor enkeltmennesker har drept mange uskyldige på kort tid, men der har det ikke blitt stemplet som terrorhandlinger, selv om motivet kan ha vært politisk for gjerningsmannen for alt vi vet. Forskjellen er vel at her har ikke gjerningsmannen tatt selvmord, men sitter faktisk inne til avhør. Det gjør jo at bevismengden og bakgrunnsinformasjon faktisk kan sikres, og spørsmål muligens bevares.

Jeg vil eller si at jeg skjemmes over den nesten morbide fascinasjonen enkelte her utviser overfor høye dødstall, spekulasjoner på ikke-eksisterende grunnlag og promotering av egosentriske, upassende meninger i en tid som tilhører dem som har mistet sine kjære. Vi andre har kan slå av media og spise middag som normalt. Det gjelder ikke for dem som har 22 juli 2011 som dagen da livet sluttet og fortvilelsen begynte.

Jeg gråter for mitt land og for dere som har mistet.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Men er det terror hvis det viser seg at dette er en gal manns verk? Jeg tenker ift andre skyteepisoder (USA og England), hvor enkeltmennesker har drept mange uskyldige på kort tid, men der har det ikke blitt stemplet som terrorhandlinger, selv om motivet kan ha vært politisk for gjerningsmannen for alt vi vet. Forskjellen er vel at her har ikke gjerningsmannen tatt selvmord, men sitter faktisk inne til avhør. Det gjør jo at bevismengden og bakgrunnsinformasjon faktisk kan sikres, og spørsmål muligens bevares.

Jeg vil eller si at jeg skjemmes over den nesten morbide fascinasjonen enkelte her utviser overfor høye dødstall, spekulasjoner på ikke-eksisterende grunnlag og promotering av egosentriske, upassende meninger i en tid som tilhører dem som har mistet sine kjære. Vi andre har kan slå av media og spise middag som normalt. Det gjelder ikke for dem som har 22 juli 2011 som dagen da livet sluttet og fortvilelsen begynte.

Ja, det er nok definert som terror bla. fordi dette er et politisk angrep. Behøver ikke være en organisasjon som står bak selv om det har vært det mest vanlige.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er nok definert som terror bla. fordi dette er et politisk angrep. Behøver ikke være en organisasjon som står bak selv om det har vært det mest vanlige.

Men etter det jeg har hørt så er norsk lov slik at hvis man gjør en terroraksjon alene kan man ikke straffes etter terrorloven. Han vil da bare kunne straffes for "vanlige" mord, med lavere strafferamme og på vanlige vilkår.

AnonymBruker
Skrevet

Med hvilken rett beskylder du andre for å ha en morbid fascinasjon?

Har du monopol på oppriktig medfølelse?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at han har bedt om Staff som forsvarer.

Skrevet

Tror ingen advokat kan hjelpe denne mannen

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Nå får du gi deg.

Man kan da ha stor sympati for de berørte selv om man ikke skriver noen svulmende metaforer hvor man utøser hele følelsesregisteret sitt.

Jeg synes at det har kommet frem mange relevante spørsmål og informasjoner i tråden.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Er Staff i drift ennå?

Gjest Gjest
Skrevet

Hørte på nyhetene at 85 døde er funnet på Utøya og i vannet utenfor. 4-5 er fortsatt savnet. Det letes etter dem i vannet.

I regjeringskvartalet var det vel 7 drepte? Der er det også fortsatt savnede personer. Tror det var 6 som var savnet etter den eksplosjonen.

Det betyr at det trolig er over 100 døde totalt.

Skrevet

Skal inn til Oslo i morgen. Er det ved Domkirken man legger ned blomster og tenner lys? Noen som vet? Ønsker ikke å bidra til noe kaos. Er det noen som vet hvor man bør parkere eller hvilke offentlige transportmidler som bør brukes?

Skrevet

Skal inn til Oslo i morgen. Er det ved Domkirken man legger ned blomster og tenner lys? Noen som vet? Ønsker ikke å bidra til noe kaos. Er det noen som vet hvor man bør parkere eller hvilke offentlige transportmidler som bør brukes?

Så sånn ut på tven(at det var utenfor kirken).vil nok anbefalle offentlig transport.

Gjest margrit
Skrevet
En tidligere barndomskamerat, som ønsker å være anonym av hensyn til familien, forteller at Breivik hadde en vanskelig oppvekst. Faren skal blant annet ha forlatt familien mens Breivik ennå var en liten gutt.

- Som liten var han en helt vanlig gutt, men ettersom årene gikk så ble han mer og mer innesluttet og distansert. Det var på midten av 1990-tallet. Og til slutt så hilste han ikke på meg lenger. Jeg møtte ham tilfeldig for noen måneder siden, men da ville han ikke hilse på meg, sier barndomskameraten til Nettavisen.

Den tidligere barndomskameraten sier Breivik begynte å forandre seg allerede i begynnelsen av tenårene.

- Jeg merket at når vi møtte ham så var han så rar. Det var et eller annet. Han var bare veldig rar, og hadde rar humor. Han hadde noen venner, men hadde aldri mange venner. Han var aldri populær, men var en av de underdogene, sier barndomskameraten.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196496.ece

Je je.

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg kjente ingen av disse, men er alikevel helt ødelagt. Har hatt sammenhengende migrene siden dette startet. Dette er helt fryktelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...