Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes Stoltenberg er flink og viser stor medfølelse. Det er viktig for meg, for alle som er berørte og for Norge.

(Dagbladet): «Vi kan ikke akseptere at Arbeiderpartiet subsidierer disse voldelige «Stoltenberg-jugend» som systematisk terroriserer politiske konservative».

Slik beskrev Anders Behring Breivik politiske ungdomsorganisasjoner på venstresida, på det islamkritiske nettstedet Document.no for knapt to år siden.

Hva skal man si til slikt? Hvilken verden har denne mannen levd i? Voldelig Stoltenberg-jugend? Herregud.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Et ondt menneske utfører ondskap (drap, overgrep osv).

Og klart det har noe med den mentale helsa å gjøre. Men det betyr ikke at han trenger plass på psykiatrisk avdeling. Dette (tror jeg) er en mann som er svært kalkulert og normal utad, men som tydeligvis har noen skader i frontallappen. Han fortjener å bli skutt.

...

• Liker 1
Skrevet

Hva som gjør en person ond er en helt annen debatt som kan få omtrent like mange sider som denne.

Jeg vil i alle fall si meg enig med Vampen. I går må jeg innrømme at jeg ble litt redd for at Norge kunne være utsatt for et terrorangrep og jeg begynte å tenke i de baner at kanskje ikke myndighetene i Norge kunne beskyttet meg og mine nære fra angrep. Nå i dag er jeg derimot svært glad for å bo og leve i Norge. Ikke fordi gjerningsmannen var norsk (det gir meg svært negative assosiasjoner), men det at myndighetene i Norge har taklet hele situasjonen utrolig bra! Det føles som om at de har øvd på dette leeenge for å kunne gi riktig kompetanse til de som trenger det. Tenk at så få mennesker i landet her, og så mange som er villige til å hjelpe. Det er fantastisk.

• Liker 4
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg synes Stoltenberg er flink og viser stor medfølelse. Det er viktig for meg, for alle som er berørte og for Norge.

(Dagbladet): «Vi kan ikke akseptere at Arbeiderpartiet subsidierer disse voldelige «Stoltenberg-jugend» som systematisk terroriserer politiske konservative».

Slik beskrev Anders Behring Breivik politiske ungdomsorganisasjoner på venstresida, på det islamkritiske nettstedet Document.no for knapt to år siden.

Hva skal man si til slikt? Hvilken verden har denne mannen levd i? Voldelig Stoltenberg-jugend? Herregud.

Mvh Yvonne :heiajente:

Man skal jo ikke spekulere i diagnoser og slikt, men fra en lekmans sted er det jo åpenbart at fyren er "ikke helt god".

Uff, jeg blir kvalm. Enn å sette sine egne foestillinger foran menneskers medfødte rett til å leve på den måten der.. det er så utrolig grusomt alt sammen.

Gjest HunterLady
Skrevet

...

De som utfører slikt fortjener ikke å leve. Det gjør ikke meg ond fordi jeg ønsker han død. Der er stor forskjell på å drepe uskyldige kontra å drepe noen som har drept uskyldige.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

De som utfører slikt fortjener ikke å leve. Det gjør ikke meg ond fordi jeg ønsker han død. Der er stor forskjell på å drepe uskyldige kontra å drepe noen som har drept uskyldige.

Jeg er enig i denne konkrete saken. Slik det ser ut til å være nå, så bør han avlives.

Men, jeg mener ikke at drap i seg selv er ondt.

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Jeg er enig i denne konkrete saken. Slik det ser ut til å være nå, så bør han avlives.

Men, jeg mener ikke at drap i seg selv er ondt.

Nei, jeg er enig. Er ikke på topp når det kommer til skrivinga mi akkurat nå. Å ta livet fra noen som vil leve og som ikke har gjort noe galt, er ondt og kynisk.

Endret av HunterLady
  • Liker 1
Gjest margrit
Skrevet

Så har vi altså fått et nytt trusselbilde. Det måtte vel komme.

Blir interessant å se hvordan politikerne kommer til å forholde seg til dette fremover. Tør de fortsette med den dårlige innvandringspolitikken? Tør de fortsette å akseptere at nordmenn må forsake sin frihet og sine rettigheter i den flerkulturelle idealismens navn? Tør de fortsette å bidra til at den økende frustrasjonen blant folket gir grobunn for at flere klikker og går amok?

"I dag er vi alle AUF'ere", sa Siv Jensen med gråten i halsen i TV2-studio.

Ja, i dag står vi alle sammen som ett, og sørger over uskyldige liv som gikk tapt.

Når har vi ofret nok?

Skal de la denne galningen bestemme, er det det du forsøker å si? Har det rablet for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Skal de la denne galningen bestemme, er det det du forsøker å si? Har det rablet for deg?

Bestemme hva?

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg er enig. Er ikke på topp når det kommer til skrivinga mi akkurat nå. Å ta livet fra noen som vil leve, er ondt og kynisk.

Heh, jeg skal ikke kverulere og påpeke at de fleste massemordere faktisk vil leve ;)

Tror de fleste, inkludert meg selv, skriver ganske i vinkel nå.

Gjest HunterLady
Skrevet

Heh, jeg skal ikke kverulere og påpeke at de fleste massemordere faktisk vil leve ;)

Tror de fleste, inkludert meg selv, skriver ganske i vinkel nå.

Vet du, jeg så den der selv når jeg leste igjennom en gang til.:) Har endra litt på forrige innlegget.

Kom på at de aller fleste vil leve.

Skrevet

Er det noen som vet om det er steder i Sandnes/Stavanger-området man kan legge ned blomster?

Gjest HunterLady
Skrevet

Er det noen som vet om det er steder i Sandnes/Stavanger-området man kan legge ned blomster?

Det vet jeg ikke. Men det kommer nok.

Gjest Nihilist1
Skrevet

Jeg tror "voldelig Stoltenberg-jugend" er overspilt politisk retorikk, som henspiller på Ap-medlemmers autoritære, sentralistiske preferanser. Staten kontrollerer politiet, og har således voldsmakten og monopol på denne. En større stat, og mer utbredt regelverk, gjør at mennesker, selv om de ikke er klar over det selv, lever under en statlig trussel om frihetsberøvelse (f.eks for underslag) og økonomisk straff. Jeg tror folk ikke tenker over dette, først og fremst fordi det er så vanlig og så akseptert og greit at folk brukes som melkeku for andre. Dette ser du også på hans "ide mot interesser"-utsagn.

Utsagnene hans er helt klart annerledes, men det er så store mengder mennesker som har "rare" meninger på denne måten. En katalysator er nok sosial isolasjon. Sosial kontakt gjør at behovet for å leve livet utenfor murene, holder folk fra å begå handlinger som dette, dersom sympatien for andre menneskers lidelse forsvinner.

Jeg vet ikke hvorfor misnøyen over Arbeiderpartiet ble så stor at den overskygget alt annet, men det virker som om denne Anders var ganske intelligent, samtidig som han ikke hadde så mye å vise til annet enn noen relativt beskjedne inntektskilder uten spesielt med status. Samtidig hadde han tydelig et markeringsbehov, ref hva han skrev om at han hadde diskutert med tories osv. Altså klare tegn på sterke narsissistiske deler av personligheten. Misnøye over egen tilværelse, samt i utgangspunktet mer harmløse politiske preferanser, kan ha gjort at han bikket over, og brukte politikk som objekt for eget hat.

Han fortjener ikke å bli skutt, da ingen mennesker kan noe for egen personlighet, hverken miljø eller gener. Skyte mennesker har ikke med å fortjene å gjøre, det har med behov for hevn, og nødvendighet for å få ut informasjon, dersom det er snakk om tortur.

Gjest Nihilist1
Skrevet

Han overgir seg i live til politiet og samarbeider villig i avhør. Dette handler om han og hans behov for selvrealisering. Dette handler faen meg ikke om muslimer, innvandring eller hva du enn nå måtte tro.

Enig. Det er selvrealiseringen, eller manglende selvrealisering, som ligger i bunnen. Smart tenkt.

Skrevet

Kan dere ikke holde dere for gode til å holde innvandringsdebatt borte fra denne tråden? I all anstendighetens navn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan selv ikke fordra FrP og er i mot så og si alt de står for, men dette har da virkelig ingenting med FrP eller Siv Jensen å gjøre! Alvorlig talt.

• Liker 6
Gjest margrit
Skrevet

Enig. Det er selvrealiseringen, eller manglende selvrealisering, som ligger i bunnen. Smart tenkt.

Jeg er overbevist om at det at han skulle bli tatt på Utøya var en del av planen hans. Og jeg har en sterk mistanke om at det kommer til å smelle igjen, tviler på at han er vært alene. Han har bestilt 6 tonn med kunstgjødsel. Bomben i går var anslått til å være på rundt 400 kg. De har funnet 3 tonn på gården hans. Det virker som det mangler rundt 2,5 tonn. Og noe sier meg at det ikke er i Oslo det smeller denne gangen, men i en av de andre store byene. Oslo er for bevoktet til at det er der det kommer til å skje.

Skrevet

Han har bestilt 6 tonn med kunstgjødsel. Bomben i går var anslått til å være på rundt 400 kg. De har funnet 3 tonn på gården hans. Det virker som det mangler rundt 2,5 tonn.

Drev han ikke en gård også? Dyrket grønnsaker? Da kan det jo være at han faktisk har brukt noe av gjødselen til dette.

• Liker 2
Skrevet

For en forferdelig tragedie. Fulgte med i hele natt, fikk ikke sove før halv ti i morges. Kjenner jeg har fått en slags reaksjon (vil bare nevne at jeg heldigvis ikke kjente noen som ble offer for tragedien i går, men opplever en enorm medfølelse), og går rundt med skikkelig vondt i magen og trang til å gråte. I dag er det virkelig landesorg.

De pårørende og alle andre som er rammet av denne forferdelige handlingen er virkelig i mine tanker i dag og en lang tid fremover. Jeg kan ikke fatte hva de har opplevd og hva de føler nå. Virkelig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...