Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian
Skrevet

Men da skjønner jeg ikke hvorfor han ikke gjorde alt i en og samme operasjon. Altså bombet regjeringskvartalet når det var fullt av folk!

Det er i grunn ikke rart, nøkternt sett. Det meste av tilgjengelige mannskaper ble trukket til Oslo, mobilnettet haltet, forvirringen hersket - og så drar han ut til isolerte Utøya. Det kunne ikke ha blitt mer jævlig, han kunne aldri ha fått mer tid på seg enn det han gjorde i går.

Jeg stusser mer over denne uttalelsen han hadde i forbindelse med en terroraksjon i 2009:

"Jeg forstår ikke hvorfor dagbladet nevner høyreekstreme og nasjonalsosialister? Jeg har aldri noensinne hørt om et høyreekstremt eller NS terrorangrep av betydning på Europeisk jord. Dette høres ut som kulturmarxistisk ønsketenkning."

Han innser altså at det politisk sett er positivt for "kulturmarxistene" (altså dem som er uenige med ham) om en nasjonalist (han selv) utfører terrorangrep, og likevel gjør han dette? Wtf?

Videoannonse
Annonse
Gjest nobilian
Skrevet

Da er du rimelig kald vis du gjemmer deg blandt dine egne ofre.

Er det noe oppegående nynazistisk miljø i Norge i dag?

Nynazister er vel per definisjon ikke oppegående, og gjerningsmannen har tidligere erklært at han ikke regner seg som nazist.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fant den. Har åpnet den, men tror ikke jeg orker å lese den nå.. Venter litt jeg..

Forstår jeg godt, utroli serkt! Fatter det virkelig ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er lista med overlevede? Jeg må sjekke for en venn.

Skrevet

Hvor er lista med overlevede? Jeg må sjekke for en venn.

Tror ikke det er en liste enda.

AnonymBruker
Skrevet

Huff.. Helt grusomt dette her.. Vennina til kompisen min var på Utøya, og hu har ikke gitt livstegn fra seg. Ingen har hørt fra henne. Sjangsen for at hu har overlevd er ganske stor, 6/7...Krysser fingrene for at dette går bra :(

Skrevet

Nynazister er vel per definisjon ikke oppegående, og gjerningsmannen har tidligere erklært at han ikke regner seg som nazist.

Nasjonalist, Høyreekstremist, Nynazist samma shiten. Bare dillitering å skille på det

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor er sjangsen for at en har overlevd når en etter så lang tid ikke har gitt lyd fra seg? :tristbla:

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvor stor er sjangsen for at en har overlevd når en etter så lang tid ikke har gitt lyd fra seg? :tristbla:

Tror hun skrev feil. Nei, sjansen er liten.

AnonymBruker
Skrevet

Tror hun skrev feil. Nei, sjansen er liten.

Kan hende hu fortsatt er i sjokk.

Gjest nobilian
Skrevet

Nasjonalist, Høyreekstremist, Nynazist samma shiten. Bare dillitering å skille på det

Ikke at det betyr stort for meg, men for folk som liker å ihvertfall late som de har peiling, er det vesentlig forskjell.

Siden det nå uansett kommer til å bli en av de heteste temaene i tiden som kommer hva fyren faktisk var for noe, kan det være kjekt å sette seg litt inn i det..

Og "høyreekstrem" vil alltid være avhengig av hvor langt til "høyre" du selv står og hvor "ekstrem" du er.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Kan hende hu fortsatt er i sjokk.

Godt mulig. Vi krysser fingrene for det.

Skrevet

Jeg synes det rimer veldig. Han bombet muligens regjeringskvartalet for å skape avledning, slik at hjelpen ikke klarte å komme like rask til Utøya mens han massakrerte.

Pluss at han hadde, hvis det er tilfelle, en unnskyldning for å komme over på øya utkledd som politi med det dekket at det var "standard sikkerhetsprosedyre" etter angrepet i Oslo.

Huff, dette er helt utrolig... Er helt matt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Tears.of.the.Sun
Skrevet

De har funnet udetonerte bomber på Utøya, og det snakkes om at det kan ha vært en person til involvert. Videre spekulasjon i eventuelle sinnslidelser eller hva som står bak tror jeg ikke vi kommer så langt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...