Gjest MorAase Skrevet 23. juli 2011 #1061 Skrevet 23. juli 2011 Det er nok mer vanlig web rage. Folk blir ofte utrolig store i kjeften når de sitter trygt bak tastaturet og poster anonymt. Og legitimerer hverandres hat.
Phaedra Skrevet 23. juli 2011 #1062 Skrevet 23. juli 2011 Spørsmål om moderering av spekulasjoner er flyttet hit. Phaedra,mod
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1063 Skrevet 23. juli 2011 Det er nok mer vanlig web rage. Folk blir ofte utrolig store i kjeften når de sitter trygt bak tastaturet og poster anonymt. Om de som skriver bare er store i kjeften spiller ingen rolle hvis det kan bidra til at svake sinn som leser det kan klikke. De som allerede er på vei inn i sin egen lille hat-boble ser ikke forskjellen.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1064 Skrevet 23. juli 2011 Politiet frykter gjerningsmann kan være på frifot. http://www.vg.no/
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1065 Skrevet 23. juli 2011 Han er/var frimurer. Et av opptakskriteriene er at du tror på gud. Dvs, et av opptakskriteriene er at du sier at du tror på gud.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1066 Skrevet 23. juli 2011 Han er/var frimurer. Et av opptakskriteriene er at du tror på gud. De tror på Gud, men i en slags universell religion blandet med okkultisme. Ekte kristen tro står for åpenhet, og ikke hemmelige ordener hvor vanlige folk ikke har adgang eller innsyn. 1
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1067 Skrevet 23. juli 2011 Om de som skriver bare er store i kjeften spiller ingen rolle hvis det kan bidra til at svake sinn som leser det kan klikke. De som allerede er på vei inn i sin egen lille hat-boble ser ikke forskjellen. Nettopp. Det er det som er det skumle med webrage, folk tar det som støtte til "offline rage", og fyrer hverandre opp.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1068 Skrevet 23. juli 2011 Jeg håper at norge holder stengt ikveld. Dette er en nasjonal tragedie vi ikke har opplevd siden krigen. Vi bør alle vise såpass respekt at vi har en rolig lørdag og tar vare på hverandre. Nei,det forandrer ikke det som har skjedd men det handler om å vise respekt og omtanke. Selvfølgelig skal livet gå videre, vi skal ikke stoppe opp. Men dette er så ufattelig og vondt at vi eier ikke ord. Vi kan ikke i vår villeste fantasi forestille oss frykten så mange opplevde i går. Vi kan ikke forestille oss de bildene og lydene som sitter hos mange etter gårsdagens hendelse. Så mange unge, flotte mennesker. Hvil i fred.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1069 Skrevet 23. juli 2011 Jeg håper at norge holder stengt ikveld. Dette er en nasjonal tragedie vi ikke har opplevd siden krigen. Vi bør alle vise såpass respekt at vi har en rolig lørdag og tar vare på hverandre. Nei,det forandrer ikke det som har skjedd men det handler om å vise respekt og omtanke. Selvfølgelig skal livet gå videre, vi skal ikke stoppe opp. Men dette er så ufattelig og vondt at vi eier ikke ord. Vi kan ikke i vår villeste fantasi forestille oss frykten så mange opplevde i går. Vi kan ikke forestille oss de bildene og lydene som sitter hos mange etter gårsdagens hendelse. Så mange unge, flotte mennesker. Hvil i fred. Om butikker ol ender opp med å holde stengt, så har jeg i realiteten ingen måte å ringe ut fra. (Tomt kontaktkort). Jeg tror ikke jeg er den eneste der.
Fluffe Skrevet 23. juli 2011 #1070 Skrevet 23. juli 2011 Jeg håper at norge holder stengt ikveld. Dette er en nasjonal tragedie vi ikke har opplevd siden krigen. Vi bør alle vise såpass respekt at vi har en rolig lørdag og tar vare på hverandre. Nei,det forandrer ikke det som har skjedd men det handler om å vise respekt og omtanke. Selvfølgelig skal livet gå videre, vi skal ikke stoppe opp. Men dette er så ufattelig og vondt at vi eier ikke ord. Vi kan ikke i vår villeste fantasi forestille oss frykten så mange opplevde i går. Vi kan ikke forestille oss de bildene og lydene som sitter hos mange etter gårsdagens hendelse. Så mange unge, flotte mennesker. Hvil i fred. er noen butikker i sentrum som holder stengt i dag.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1071 Skrevet 23. juli 2011 Om butikker ol ender opp med å holde stengt, så har jeg i realiteten ingen måte å ringe ut fra. (Tomt kontaktkort). Jeg tror ikke jeg er den eneste der. Jeg ser at innlegget mitt kan misforståes.. Jeg tenkte mer på at lørdag er en stor festdag og at jeg håper utesteder holder stengt ikveld. Feste, danse og synge kan man gjøre senere. 1
Fluffe Skrevet 23. juli 2011 #1072 Skrevet 23. juli 2011 http://www.dagbladet.no/2011/07/23/nyheter/terrorangrep/regjeringskvartalet/oslo_handelsstand_forening/17425368/
*Numi* Skrevet 23. juli 2011 #1073 Skrevet 23. juli 2011 Om butikker ol ender opp med å holde stengt, så har jeg i realiteten ingen måte å ringe ut fra. (Tomt kontaktkort). Jeg tror ikke jeg er den eneste der. Det finnes da heldigvis butikker utenfor sentrum som holder åpent.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1074 Skrevet 23. juli 2011 Det finnes da heldigvis butikker utenfor sentrum som holder åpent. Jeg bor i sentrum (mindre by, så jeg håper og tror at problemstillingen ikke er aktuell her.), har ikke bil, har ikke sovet på 1 døgn og er mildt sagt ute av balanse. Hvordan mener du at jeg skulle ha kommet meg avgårde uten å vært en fare for både meg selv og omgivelsene?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1075 Skrevet 23. juli 2011 Det er nå bekreftet fra politiet at dette var en "Kristen fundamentalist", noe som jeg oppfatter som samme gruppe som ønsker å få printet muhamed tegninger for å få å provosere fram konflikt med f.eks de som ilhører ytterligående islamister. Vi VET at Israel PROVOSERTE FRAM krigen mot Palestinerene, Egypt, Jordan, Syria og Libanon. Jeg ser derfor på dette som enda et forsøk å å fremstille Islam som den slemme og Jødene som de snille. Kansje er Israelske personer medvirkende til de handlingene vi opplevde igår. Kansje er de ikke det. Men den informasjonen som grafdvis kommer fram styrker ikke Jøder/kristne/FrP's fremstillinger om å skylde på muslimene. - Heller det stikk motsatte.
*Numi* Skrevet 23. juli 2011 #1076 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Jeg bor i sentrum (mindre by, så jeg håper og tror at problemstillingen ikke er aktuell her.), har ikke bil, har ikke sovet på 1 døgn og er mildt sagt ute av balanse. Hvordan mener du at jeg skulle ha kommet meg avgårde uten å vært en fare for både meg selv og omgivelsene? Det er vel i hovedsak Oslo sentrum dette gjelder, så jeg tror du kan ta det helt med ro. Edit: Dessuten, så vidt jeg forstår, er det stortsett de store senterene i Oslo sentrum som holder stengt, i tillegg til butikker i de utsatte områdene. Og Oslo har faktisk et såpass fremkommelig sentrum at man kan komme seg til utkanten av sentrum kun ved å gå. Endret 23. juli 2011 av *Numi*
Gjest Apis Skrevet 23. juli 2011 #1077 Skrevet 23. juli 2011 Han var tidligere Frp medlem melder tv2 nå. Har ikke hørt noen kommentarer fra en dyp sjokkert Siv enda om hendelsene.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1078 Skrevet 23. juli 2011 Han var tidligere Frp medlem melder tv2 nå. Har ikke hørt noen kommentarer fra en dyp sjokkert Siv enda om hendelsene. Da får du se på TV2 nå
Gjest HunterLady Skrevet 23. juli 2011 #1079 Skrevet 23. juli 2011 Skummelt at det kanskje går en gjerningsmann i det fri. Jeg har advart alle mine venner om å holde seg unna store folkesamlinger. Vi skal ikke la oss kue, men akkurat nå er det smart å være litt forsiktig. Man vet jo at slike hendelser kan være smittsomme. Ingen trodde dette ville skje, og da må man også være forberedt på hva som helst. Jeg har iallefall veldig vanskelig for å tro at han var helt alene. Dette virker veldig "godt" planlagt.
Sequax Skrevet 23. juli 2011 #1080 Skrevet 23. juli 2011 Nå er det vel på tide å skrive om straffeloven og få strengere straffer i dette landet? Ingen sak å drepe folk i hopetall når man sitter på "hotell" i 21 år og så slipper ut! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå