MarianneE Skrevet 23. juli 2011 #1042 Skrevet 23. juli 2011 Er dette virkelig dagen for og komme med diskusjoner rundt gjerningsmannen? Hvor han var fra, om han var sånn-eller-sånn kristen, hva han mente med det-og-det dokumentet? Hva med og lukke munnen LITT idag og heller tenke litt på de som er mer berørt av tragedien istedet for og skulle på død og liv krangle på ting? 4
Green Lady Skrevet 23. juli 2011 #1043 Skrevet 23. juli 2011 Ser ut til Facebookprofilen hans er slettet, jeg finner den i alle fall ikke.
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #1044 Skrevet 23. juli 2011 Du ER midt i linken... Eh, hva? Påstanden var at CNN driver og spekulerer om AQ. Da vil jeg ha en link til det.
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #1045 Skrevet 23. juli 2011 Et lite utdrag av en av en av hans kommentarer på documnet.no: "Det ligger i kortene at moderate tilhengere av hat-ideologier, på et senere tidspunkt kan velge konservatisme. Islam(isme) har historisk ført til 300 millioner dødsfall Kommunisme har historisk ført til 100 millioner dødsfall Nazisme har historisk ført til 6-20 millioner dødsfall ALLE hat-ideologier bør behandles likt." Sitat Anders Behring Breivik. Mannen er blind av sin egen høyreekstreme overbevisning. Han burde blitt fanget opp av myndighetene med de mengder av tekst han har etterlatt seg på nettet. Så han var motstander av nazisme også?
Green Lady Skrevet 23. juli 2011 #1046 Skrevet 23. juli 2011 Helt jævlig å lese om opplevelsene til de overlevende...
otilie Skrevet 23. juli 2011 #1047 Skrevet 23. juli 2011 vet ikke hva jeg skal si.... leste nyhetene nå nettopp på dagbladet.... for en jævla idiot....
Dragonfly84 Skrevet 23. juli 2011 #1048 Skrevet 23. juli 2011 Så han var motstander av nazisme også? Ja, han mente tydeligvis at muslimer og nazister var litt det samme... Og at både islam og nazisme tar liv. Han glemte at han selv tok uskyldige barns liv. 2
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #1049 Skrevet 23. juli 2011 Han tilhørte ingen kristen gruppe, eller beskrev seg selv som bekjennende kristen. Jo, han omtalte seg selv som konservativ og kristen. Det er hundrevis av andre unge norske gutter som sier og tenker og mener akkurat det samme som Behring Breivik. Kanskje burde de dempe seg litt nå ? Hvorfor? Og alle de Norges-flaggene virker kanskje litt ironiske, iom at det var en nasjonalist som gjorde dettte... Hvorfor er de norske flaggene ironiske? Det beste man kan gjøre er å ta symboler tilbake. Skal vi liksom skamme oss over det norske flagget fordi en nordmann gjorde dette? IKKE FAEN.
Gjest MorAase Skrevet 23. juli 2011 #1050 Skrevet 23. juli 2011 Eh, hva? Påstanden var at CNN driver og spekulerer om AQ. Da vil jeg ha en link til det. Ååå det... De gjorde det, men har korrigert sidene sine etter hvert. vcankelig å linke til dynamsiske sider der informasjon korrigeres fortløpende. Merkelig nok så har CNN spekulert mer en FoxNews.
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #1051 Skrevet 23. juli 2011 Det er min konklusjon ut fra beskrivelsen. Jeg har brukt disse verktøyene så mye at jeg kjenner dem igjen fra beskrivelsen og plasseringen i terrenget. Våpnet er sannsynligvis en HK 416 med rødpunktsikte. Det er beskrevet kikkertsikte, men det er ikke sannsynlig da dette ikke er egnet for hurtig ild mot bevegelige mål på forskjellig avstand. Uten rødpunkt ville det ikke vært mulig for ham å oppnå så høye drapstall. Ok, vill spekulasjon altså. Me kan ikke du fortelle hvorfor han skulle svette i bøtter og spann, og hva poenget ditt var? Og ærlig og direkte, og uten å vandre rundt grøten. 2
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1052 Skrevet 23. juli 2011 Av de innleggene han skrev på nett i 2010, ærkjente han seg selv som protestant. Etter det jeg har forstått var han medlem av statskirken, men mest for å markere sin kulturelle identitet, og ikke at han var bekjennende troende med det som dette innebærer.
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1053 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Uten rødpunkt ville det ikke vært mulig for ham å oppnå så høye drapstall. Dette er tull. Rødpunktsikte gjør det litt lettere, men ikke så veldig mye. En god skytter kan finne siktebilde etter avfyrt skudd på brøkdeler av sekunder, med vanlige åpne siktemidler. Det er kun et spm om erfaring. Og uansett kreves det ikke mer enn ett eller to treff på sentermasse for å drepe en person. Særlig dersom vedkommende ikke får legehjelp, noe som var fraværende på Utøya. Endret 23. juli 2011 av Mann 42
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #1054 Skrevet 23. juli 2011 Majoriteten av innvandringsmotstandere ville ikke drømme om å gjøre noe slikt som det han har gjort. De vil ha en omlegging av politikken, og jobber for det gjennom åpen debatt. Jeg ser ikke noe galt i det. Det skal mye til for å gjøre noe slik men det som skremmer er retorikken en ser på debattforum som VGNett og Dagbladet. Det er greit å være motstander av innvandringspolitikken av gjennomtenkte årsaker. Det er måten det noen ganger argumenteres på som vitner mer om blindt hat enn rasjonell tenkning. Disse folkene burde skamme seg i dag for de bidrar til å nøre opp under hat som kan få enkeltpersoner til å klikke.
Eliisa Skrevet 23. juli 2011 #1057 Skrevet 23. juli 2011 I følge vitner er det to gjerningsmenn (vg) Ja, dette har jeg også lest. Vg I tillegg var det en jente på NRK som sa at hun hadde hørt Breivik snakke inn i en handsfree..
Gjest margrit Skrevet 23. juli 2011 #1058 Skrevet 23. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080627&fb_ref=vgart_fbshare&fb_source=home_oneline
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1059 Skrevet 23. juli 2011 Det skal mye til for å gjøre noe slik men det som skremmer er retorikken en ser på debattforum som VGNett og Dagbladet. Det er greit å være motstander av innvandringspolitikken av gjennomtenkte årsaker. Det er måten det noen ganger argumenteres på som vitner mer om blindt hat enn rasjonell tenkning. Disse folkene burde skamme seg i dag for de bidrar til å nøre opp under hat som kan få enkeltpersoner til å klikke. Det er nok mer vanlig web rage. Folk blir ofte utrolig store i kjeften når de sitter trygt bak tastaturet og poster anonymt.
Gjest Apis Skrevet 23. juli 2011 #1060 Skrevet 23. juli 2011 Etter det jeg har forstått var han medlem av statskirken, men mest for å markere sin kulturelle identitet, og ikke at han var bekjennende troende med det som dette innebærer. Han er/var frimurer. Et av opptakskriteriene er at du tror på gud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå