Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1001 Skrevet 23. juli 2011 Jeg skjønner fortsatt ikke hva du prøver å si. Kan du ikke være ærlig nok til å bare si det du mener i stedet for å vandre rundt grøten? Kilde? TRakk det ut av ræva akkurat nå. Rykende ferskt.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1002 Skrevet 23. juli 2011 Nå har jeg ikke lest FoxNews, men CNN opplyser da at gjerningsmannen er norsk?? Til slutt har faktisk CNN også innrømmet det, men de sier ikke et ord om at han er høyreorientert og islamhater. Ikke et ord om at han har argumentert knallhardt mot muslimer på ulike nettsteder. I stedet spekulerer de fritt i ulike sammenhenger med Al Qaida selv om det ikke finnes noe grunnlag for dette.
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1003 Skrevet 23. juli 2011 Det er min konklusjon ut fra beskrivelsen. Jeg har brukt disse verktøyene så mye at jeg kjenner dem igjen fra beskrivelsen og plasseringen i terrenget. Våpnet er sannsynligvis en HK 416 med rødpunktsikte. Det er beskrevet kikkertsikte, men det er ikke sannsynlig da dette ikke er egnet for hurtig ild mot bevegelige mål på forskjellig avstand. Uten rødpunkt ville det ikke vært mulig for ham å oppnå så høye drapstall. På et begrenset område med 800 mennesker? Og der ingen skjønte hva som skjedde før det var gått noen minutter. Det er ikke noe mysterium at han klarte å ta livet av 80 mennesker. Han blir ingen supersoldat av den grunn.
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1004 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Helt ekstremt! Denne mannen må jo være psykopat til fingerspissene. Det jeg ikke klarer å skjønne er hvordan han kom seg over på utøya med så mange våpen. Han må jo ha hatt med seg minst tusen skudd + en hel haug av våpen som for selv den minst uinvidde vakt ikke kan ha sett ut som noe politiet til vanlig bruker. Hvordan har han kunne klart å skaffe seg flere typer fullautomatiske våpen? Slikt er ikke lett tilgjengelig i Norge, ikke engang på det svarte markedet. AG3 er stort, tungt og et magasin tar kun 20 skudd, samt at politiet ikke bruker det våpenet. Så mest sansynligvis har han brukt MP5 - den maskinpistolen du som oftest ser politiet med. Eller han har brukt den nye HK-416 som forsvaret nettopp har begynt å bruke, noe som burde tilsi at dette våpenet er relativt vanskelig å få tak i. Utrolig at dette har kunnet gått PST hus forbi. Det er ikke stort mye annet man kan gjøre enn å komme med den dypeste sypati for de som er rammet av denne tragedien. Håper gjærningsmannen eller gjærningsmennene får maksimal fengselsstraff med sikkring for resten av livet. Det er ikke spesielt dyrt eller vanskelig å få tak i hverken MP5 eller AG3, det flyter rundt ganske mange av de våpnene på det illegale markedet, etter diverse innbrudd i våpenlagre rundt om kring i årenes løp. Ettersom han hadde avtjent verneplikta, så er det forøvrig ganske sannsynlig at han hadde et automatvåpen hjemme. Minus tennstempel og tennfjær, men det er deler som er lette å erstatte, og som man faktisk kunne få laget på et hvilket som helst verksted. De er ikke akkurat presisjonsdeler. Det stod i NRK`s artikkel at det var registrert en pistol og et automatvåpen på ham. Han ble ferjet over i båt, og han kunne hatt greiene i en bag eller noe. Tre våpen og noen hundre skudd tar ikke stor plass, og hvem stanser en politimann for å ransake bagen hans? Ikke jeg. Endret 23. juli 2011 av Mann 42
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1005 Skrevet 23. juli 2011 Et lite utdrag av en av en av hans kommentarer på documnet.no: "Det ligger i kortene at moderate tilhengere av hat-ideologier, på et senere tidspunkt kan velge konservatisme. Islam(isme) har historisk ført til 300 millioner dødsfall Kommunisme har historisk ført til 100 millioner dødsfall Nazisme har historisk ført til 6-20 millioner dødsfall ALLE hat-ideologier bør behandles likt." Sitat Anders Behring Breivik. Mannen er blind av sin egen høyreekstreme overbevisning. Han burde blitt fanget opp av myndighetene med de mengder av tekst han har etterlatt seg på nettet. Du kødder, hva? "Fanget opp av myndighetene"? 99% av internettideologene som prater sånn, har det kun i kjeften. Og i den siste prosenten, begrenser majoriteten seg til gaybashing og trakassering av svartinger. Og så har du Behring. Vi har ikke hatt noen tildragelse som dette siden krigen. Det sier vel sitt. 2
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1006 Skrevet 23. juli 2011 Her må jeg si du drar mange rare konklusjoner opp av hatten. Hvis det er en utlending som bedriver terror er han muslim og hvis det er en etnisk norsk person som bedriver terror er det fordi han ble mobbet som barn. Herlig tankegang. Det er alltid samfunnets skyld, vettu.
antibac Skrevet 23. juli 2011 #1007 Skrevet 23. juli 2011 Når politiet nå sier at gjerningsmannen kan få straff inntil 21 år, håper jeg nå INDERLIG at det vil inkludere forvaring. 2
Ego Skrevet 23. juli 2011 #1008 Skrevet 23. juli 2011 Når politiet nå sier at gjerningsmannen kan få straff inntil 21 år, håper jeg nå INDERLIG at det vil inkludere forvaring. Kan ikke tenke meg noe annet...
Gjest Delphina Skrevet 23. juli 2011 #1009 Skrevet 23. juli 2011 Her må jeg si du drar mange rare konklusjoner opp av hatten. Hvis det er en utlending som bedriver terror er han muslim og hvis det er en etnisk norsk person som bedriver terror er det fordi han ble mobbet som barn. Herlig tankegang. Oh yes, fordi det er så vanskelig for noen å innse at nordmenn også kan få forvridde tanker.. For alt vi vet, så kan han ha hatt en flott oppvekst. Så, derfor skal man ikke sitte her og spekulere hva slags oppvekst han har hatt. Han har gjort noe jævlig mot uskyldige mennesker, det er vondt nok for mange mennesker å tenke på.
Kitsune Skrevet 23. juli 2011 #1010 Skrevet 23. juli 2011 Han kan i praksis få livstid, dersom han blir dømt til forvaring. Han siktes etter to paragrafer, men jeg fikk med meg bare straffelovens §147, a. Der er strafferammen 21 år. Vi må vel anta at denne saken kommer til å versere lenge i rettsapparatet før en endelig dom felles. Tro om han får Elden eller Staff, de er vel også i beredskap nå. "Alle" har jo antatt at det har vært ikke-vestlige som har stått bak dette, også ekspertisen media benytter seg av. Det er slik sannsynlighetstenkning som danner grunnlaget for bl. a. PST's trusselvurdering. Jeg har ikke tenkt å la islam bli en "blind flekk" som vi for all del aldri mer må nevne i terrorsamenheng, og skamme meg over det. Om han er islamist, ETA, nynazist, medlem av statskirken eller kristenfundamentalist er det likevel en tragedie. Jeg vet i allefall at heretter skal jeg holde meg langt unna MENN, for det er de som dreper! 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1011 Skrevet 23. juli 2011 Dette virker i grunnen som en rik og velfødd vestkantgutt med nok penger og en boligadresse i Oslos beste strøk bak Frognerparken. Hvor i huleste kommer historien om en dårlig oppvekst fra ?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1012 Skrevet 23. juli 2011 Anders Behring Breiviks innvandringsfiendtlige innlegg kan leses blant annet på Document.nos hjemmesider. Meningene hans ligner på mye av det som presenteres av unge umodne menn i politiske ungdomsorganisasjoner på høyresiden.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #1013 Skrevet 23. juli 2011 Jeg vet i allefall at heretter skal jeg holde meg langt unna MENN, for det er de som dreper! Gi deg nå.
Gjest Apis Skrevet 23. juli 2011 #1015 Skrevet 23. juli 2011 Jeg er en av de som tenkte ytterliggående muslimske organisasjoner første gangen jeg hørte om bomben i Oslo. Når det ettervært viste seg å være en gal mann med nasjonalistiske sympatier så gir jo det rom for ettertanke. Det viser vel bare at vi må bekjempe ytterliggående krefter uansett om de er til høyre eller venstre. Kristne eller muslimske.... Sålenge de ønsker å kødde med våre fine demokratiske verdier som mennskeverd og retten til å ytre våre meninger fritt. Mine tanker går til de døde og de nærmeste. 2
nettvenninnen Skrevet 23. juli 2011 #1016 Skrevet 23. juli 2011 Du kødder, hva? "Fanget opp av myndighetene"? 99% av internettideologene som prater sånn, har det kun i kjeften. Og i den siste prosenten, begrenser majoriteten seg til gaybashing og trakassering av svartinger. Og så har du Behring. Vi har ikke hatt noen tildragelse som dette siden krigen. Det sier vel sitt. Enig i at det sier sitt. For under en uke siden skrev også gjerningsmannen på twitter: En persons overbevisning er like sterk som 100.000 som bare har interesser. Alikevel bør man ikke nå skape et samfunn som mistenkeligjør alle. Man bør heller gå til kjernen, finne ut av hvorfor det blir skapt slike reaksjoner og forhindre at man avler frem flere reaksjoner som dette. Mistenkeligjøring av nordmenn som ytrer sin mening, vil bare gjøre problemet større. Det er svært oppsiktsvekkende (om ikke totalt sjokkerende) og skremmende å se at et hat mot blant annet arbeiderpartiets politikk (derav også multikulturell politikk) kan utvikle seg slik som det gjorde i går. Det er så ubegripelig at jeg ikke finner ord. 2
Gjest Delphina Skrevet 23. juli 2011 #1017 Skrevet 23. juli 2011 Nå er 84 bekreftet døde på Utøya, 84 ungdommer som koste seg på en politisk samling.. Det gjør meg bare ufattelig trist! 91 uskyldige mennesker har mistet livet grunnet en forvridd person. Ingenting kan unnskylde den mannens handlinger, absolutt ingenting.
Gjest imli Skrevet 23. juli 2011 #1018 Skrevet 23. juli 2011 Heilt grusomt, særleg det som skjedde på Utøya Er nesten "glad" det er snakk om ein høyreekstremistisk gjerningsmann, så slepp me all den rasistiske dritten. Håpar alle dei som kom med rasistiske ytringar og ville "sende ut alle muslimar" skammar seg no. 9
nettvenninnen Skrevet 23. juli 2011 #1019 Skrevet 23. juli 2011 Jeg vet i allefall at heretter skal jeg holde meg langt unna MENN, for det er de som dreper! Ha, ha. Måtte le litt av den setningen. Det er meninger som dreper. Enten det er en religiøs overbevisning, politisk overbevisning eller en annen overbevisning. Alt er tuftet på et menneskes holdninger og meninger. Og det finnes nok av mannehatere der ute som OGSÅ dreper... 2
Gjest imli Skrevet 23. juli 2011 #1020 Skrevet 23. juli 2011 Ha, ha. Måtte le litt av den setningen. Det er meninger som dreper. Enten det er en religiøs overbevisning, politisk overbevisning eller en annen overbevisning. Alt er tuftet på et menneskes holdninger og meninger. Og det finnes nok av mannehatere der ute som OGSÅ dreper... Eg trur kanskje det med å halde seg unna menn var ein spøk..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå