Gjest Abc Skrevet 23. juli 2011 #981 Skrevet 23. juli 2011 De innleggene hans er ikke mye forskjellige fra det man kan finne her på KG i de utallige antimuslim-debattene. 7
Gjest Silvermist Skrevet 23. juli 2011 #982 Skrevet 23. juli 2011 Dette er en promille av det han har skrevet, sjekk det ut selv. Skremmende.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #983 Skrevet 23. juli 2011 I Russland er det høyreradikale, og i Ungarn. Ikke i Norge. Dette var en enslig mann som ble ekstrem og var iskald. Og skriveriene er ikke ille. Herregud, ikke bruk tragedien til å henge ut folk som tar skarp avstand fra sånne unaturlige menneskesyn. 1
Gjest Silvermist Skrevet 23. juli 2011 #984 Skrevet 23. juli 2011 I Russland er det høyreradikale, og i Ungarn. Ikke i Norge. Dette var en enslig mann som ble ekstrem og var iskald. Og skriveriene er ikke ille. Herregud, ikke bruk tragedien til å henge ut folk som tar skarp avstand fra sånne unaturlige menneskesyn. Hva i alle dager er det du prater om? Jo, vi har høyreradikale i Norge. For en kunnskapsløs påstand. 1
Gjest Silvermist Skrevet 23. juli 2011 #986 Skrevet 23. juli 2011 Det h*n mener er at slike mennesker skapes av mobbere og alle de som har gjort seg skyldig i mobbing, baksnakking og utfrysning. De som gir en kald skulder eller tråkker på de svake for å hevde seg selv. Alle står med spørsmålstegn til slike individer og skjønner ikke selv at de er med på å skape dem. Sikkert mange somblir støtt, men som også bekrefter at disse menneskene har vært med å skape slike syke individer som dette. jeg forsvarer ikke handlingene, men jeg vet at dette individet sikkert har slitt med sosial aksept og at flere som fordømmer dette er personer som har vært med på å gjort livet jævlig for individ som dette. Invdivider som dette som tyr til ekstreme midler vil dukke opp med gjevne mellomrom til folk faktisk lærer seg å akseptere og behandle alle mennesker med respekt og verdighet. Slike mennesker bekrefter bare alt som er galt med samholdet. Her må jeg si du drar mange rare konklusjoner opp av hatten. Hvis det er en utlending som bedriver terror er han muslim og hvis det er en etnisk norsk person som bedriver terror er det fordi han ble mobbet som barn. Herlig tankegang. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #987 Skrevet 23. juli 2011 De erta den der Virginia Tech gutten i aarevis helt til han ble forbanna og tok affaere....mon tro om dette er tilfelle her oxo ?
Gjest HunterLady Skrevet 23. juli 2011 #988 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Tårene vil ikke stoppe. Dette er en forferdelig dag. 80 unger er døde, og mest sannsynlig vil tallet stige. Hva i helvete er det som er skjedd?! Endret 23. juli 2011 av HunterLady
Gjest Olsen Skrevet 23. juli 2011 #989 Skrevet 23. juli 2011 Nå er det viktig at den pågrepne får en rettferdig behandling og god oppfølging, slik at han raskest mulig kan komme tilbake til samfunnet igjen. Det er i tråd med Storbergets visjon.
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #990 Skrevet 23. juli 2011 Etterhvert så kommer vi jo til å få høre fra Anders selv. Det kommer til å bli baluba. Jeg "gleder meg" til å høre hva slags dritt han finner på å si. Jeg fatter ikke hvordan en fyr kan gå rolig rundt og skyte 15-16-17åringer, mest sannsynlig fordi de stemmer AP? Denne fyren var innvandringsmotstander av det slaget som kaller de rødgrønne for forrædere og multikultier og anklager dem for å ødelegge landet med overlegg gjennom innvandringspolitikken. Det han gjorde, var å ramme regjeringsbygget, den nåværende administrasjonen, og myrde fremtidens "multikulti" og "folkeforædere". Utøya er yngleplass for fremtidens AP-topper. Når man har marinert hjernen sin tilstrekkelig i ideologisk grums, og har næret hatet og den vridde virkelighetsoppfatningen sin lenge nok, og intenst nok, så er det ikke lenger et håpefullt ungt menneske som kollapser foran våpenet. Da er det "fienden", som knapt nok er verdig å kalles menneske. Sånn tenker alle terrorister, ellers ville de ikke vært i stand til å gjøre det de gjør. Terrorister i alle land har mer til felles med hverandre enn med noe annet segment av menneskeheta. Det er nesten komisk at de tror at representerer noen av oss. 2
Gjest hogwash Skrevet 23. juli 2011 #991 Skrevet 23. juli 2011 Nå er det viktig at den pågrepne får en rettferdig behandling og god oppfølging, slik at han raskest mulig kan komme tilbake til samfunnet igjen. Det er i tråd med Storbergets visjon. Bra tid å slå politisk mynt. Skam deg. 2
Gjest HunterLady Skrevet 23. juli 2011 #992 Skrevet 23. juli 2011 Nå er det viktig at den pågrepne får en rettferdig behandling og god oppfølging, slik at han raskest mulig kan komme tilbake til samfunnet igjen. Det er i tråd med Storbergets visjon. Ta å drit i slike innlegg, eller hva? 2
Ego Skrevet 23. juli 2011 #993 Skrevet 23. juli 2011 Jeg har vanskelig for å se for meg at Breivik vil overleve spesielt lenge med mindre han holdes i isolat. Og vil ikke engang prøve å late som om tanken plager meg.
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #994 Skrevet 23. juli 2011 Det hadde vel egentlig ikke forundret meg, siden både facebooksiden og twittersiden er laget for at "vi" skal finne den, og se den. Han hadde tydeligvis planer om å bli tatt, og gjøre seg til en slags helt, virker det som. Det sier seg vel nesten selv. Man kan ikke gjøre noe slikt og håpe på å slippe unna med det. Og siden det helt tydelig var en politisk motivert ugjerning, så er det ikke så rart at han har lagt ned en del arbeid i å etterlate seg et slags manifest som skal gi det hele en kontekst.
Mistymya Skrevet 23. juli 2011 #995 Skrevet 23. juli 2011 Støre er jo utenriksminister. Det er vel mer naturlig at denne saken kommenteres av statsminister og justisminister. Men Støre har kommentert både på twitter og FB. Har sett telefonintervjuer med Støre i flere utenlandske nyhetskanaler.
Gjest Delphina Skrevet 23. juli 2011 #996 Skrevet 23. juli 2011 (endret) Jeg sitter og får vondt av å lese hva enkelte mennesker skrev før vi fikk identifikasjonen til gjerningsmannen. At det går an å være så inni helsikkes trangsynte. Desverre er det enkelte som ikke slutter å overraske meg. Det som har skjedd er en tragedie, forårsaket av et forskrudd menneske som var "syk" nok til å gå til det steget å drepe så mange mennesker. Det man kunne vært gode for var å beskylde en gruppe mennesker bare fordi "vi" har opplevd bombinger fra dem.. Det at folk jubler og hyller denne mannen er bare kvalmt, men.. igjen.. Desverre, dette overrasker meg ikke. Gir meg bare en voldsom avsmak. Vet dette kommer veldig sent, men.. Orket ikke å skrive noen ting i går, satt rett og slett i sjokk. Endret 23. juli 2011 av Delphina 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #997 Skrevet 23. juli 2011 Jeg reagerer på at noen høyreorienterte utenlandske medier som CNN og FoxNews nekter å fortelle at gjerningsmannen er norsk, høyreorientert og islamhater. i stedet forteller de verden at Al Qaida står bak. Det må være mulig å presentere en slik tragedie på en ærlig måte uten bevisst å lyve og dekke over faktum. 2
Spiralis Skrevet 23. juli 2011 #998 Skrevet 23. juli 2011 Huff! Det er så grusomt at jeg ikke finner ord. Jeg kondolerer så veldig til de her inne som mistet kjente på Utøya eller i Oslo sentrum. Og håper på det beste for de som fortsatt ikke har fått høre fra sine. Det var folk her på KG som hadde kilder som sa over 70 døde i går/natt før jeg gikk å la meg. Likevel er det helt grusomt å se tallene nå i dag.
antibac Skrevet 23. juli 2011 #999 Skrevet 23. juli 2011 Jeg reagerer på at noen høyreorienterte utenlandske medier som CNN og FoxNews nekter å fortelle at gjerningsmannen er norsk, høyreorientert og islamhater. i stedet forteller de verden at Al Qaida står bak. Det må være mulig å presentere en slik tragedie på en ærlig måte uten bevisst å lyve og dekke over faktum. Nå har jeg ikke lest FoxNews, men CNN opplyser da at gjerningsmannen er norsk?? 2
Mann 42 Skrevet 23. juli 2011 #1000 Skrevet 23. juli 2011 Svært få faktisk. Å smelle av en bombe man på forhånd har montert i en bil er ikke noe problem. Men å skulle skyte ungdommer på utøya er en mer krevende øvelse som krever evne til disasossiasjon kombinert med svært gode skyteferdigheter, trening på ild mot mål i bevegelse, ildhåndgrep og taktisk forflytning. Denne mannen har mye mye mer trening enn det man tilegner seg gjennom verneplikten i Norge. Dette er en veltrent soldat med erfaring. Med tanke på den seleksjon forsvaret gjør og løpende kontroll så er det mindre sannsynlig at han har sine ferdigheter fra det norske forsvaret. Det er ikke skyteferdighetene som gjør Anders Behring til noe spesielt. Det er viljen til å myrde. Skytingen er en rent motorisk ferdighet som man kan tilegne seg i en hvilken som helst skyteklubb. De har alle sammen skyteprogrammer for såkalt pratisk skyting, der sentrale komponenter er forflytning, rask ildgivning mot mål av forskjellige slag, magasinskifte underveis, etc, etc, etc. Poenggivning etter presisjon og tid. Jeg driver med pistiolskyting selv, og vet at selv ganske grønne utøvere av praktisk skyting med grovpistol har de rent skytemessige ferdighetene som denne karen har utvist. Og jeg kjenner minst et dusin mennesker som rent skyteteknisk er i stand til å drepe alt som rører seg innen en 25 meters radius, bevegelig eller ikke, med et dobbelt hodeskudd, HVER GANG. Mordene til Behring krevde ikke særlig ferdigheter eller spesiell trening. De krevde bare en særlig innstilling og en spesiell form for galskap. Han er ingen elitesoldat eller superterrorist. Han er ganske enkelt gal. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå