Gjest MorAase Skrevet 23. juli 2011 #861 Skrevet 23. juli 2011 Men det er ingen andre som har gjort noe lignende i norsk etterkrigshistorie. Hvorfor er det så viktig for deg å alminneliggjøre det denne fyren har gjort? Jaha? Forklar er du grei. Eneste jeg har gjort er å påpeke at en trenger ikke være ruset for å begå grusomheter mer ellr mindre uten sidestkke i norsk historie. 1
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #862 Skrevet 23. juli 2011 Ingen offisielle tall. Men det kan nok bli mange flere enn 10 stk. 10 er det bekreftede tallet, men politiet selv sa at de forventet at dette kom til å stige mye etter hvert som man gjennomførte leteaksjoner.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2011 #863 Skrevet 23. juli 2011 Jeg har så vondt i hjertet mitt at jeg kan ikke beskrive det, men jeg er likevel for at det mest sannsynlig ikke var Al Qaida eller andre islamistiske grupper.. Det er ingenting som skremmer meg mer 1
Casa Pound Skrevet 23. juli 2011 #864 Skrevet 23. juli 2011 For en uke siden anerkjenner Norge ved Jonas Gahr Støre den palestinske staten til massive protester fra Israels regjering og israelvenner i alle land.. I dag iverksetter en muslimhater, sionist og frimurer et massivt bombeangrep mot regjeringens kontorer og fortsetter sine myrderier av arbeiderpartiets ungdomsforening på Utøya i Buskerud med så langt 17 myrdede uskyldige mennsker som resultat. Er det rart Stoltenberg svetter i bøtter og spann når han blir intervjuet. Han kan jo også regne 2+2 og få 4... 2
Fønix Skrevet 23. juli 2011 #865 Skrevet 23. juli 2011 Jaha? Forklar er du grei. Eneste jeg har gjort er å påpeke at en trenger ikke være ruset for å begå grusomheter mer ellr mindre uten sidestkke i norsk historie. Ok, jeg skal prøve å forklare: Du skrev at det er nok av folk som ikke sliter med å drepe. Det er for så vidt ikke riktig isolert sett engang, men det kan vi la ligge. Men når du skriver noe sånt i en tråd som handler om angrepene som har funnet sted i dag, oppfatter jeg det som at du mener at det finnes mange som kunne ha gjort noe sånt. Og det er i så fall bare sprøyt. 2
hulaboer Skrevet 23. juli 2011 #866 Skrevet 23. juli 2011 For en uke siden anerkjenner Norge ved Jonas Gahr Støre den palestinske staten til massive protester fra Israels regjering og israelvenner i alle land.. I dag iverksetter en muslimhater, sionist og frimurer et massivt bombeangrep mot regjeringens kontorer og fortsetter sine myrderier av arbeiderpartiets ungdomsforening på Utøya i Buskerud med så langt 17 myrdede uskyldige mennsker som resultat. Er det rart Stoltenberg svetter i bøtter og spann når han blir intervjuet. Han kan jo også regne 2+2 og få 4... Hvorfor skulle han svette i bøtter og spann? Hva er poenget ditt? 2
Niennas Skrevet 23. juli 2011 #867 Skrevet 23. juli 2011 Ok, jeg skal prøve å forklare: Du skrev at det er nok av folk som ikke sliter med å drepe. Det er for så vidt ikke riktig isolert sett engang, men det kan vi la ligge. Men når du skriver noe sånt i en tråd som handler om angrepene som har funnet sted i dag, oppfatter jeg det som at du mener at det finnes mange som kunne ha gjort noe sånt. Og det er i så fall bare sprøyt. Kan hende jeg tolket feil, men jeg tolket det som at det finnes mange der ute som kunne drept Anders Behring Breivik uten å ha slitt nevneverdig med dette, ikke at det finnes mange der ute som kunne ha gjort det han gjorde... 1
Fønix Skrevet 23. juli 2011 #868 Skrevet 23. juli 2011 Hvorfor skulle han svette i bøtter og spann? Hva er poenget ditt? Trolig at Stoltenberg må skjønne at kontoret hans går i lufta hvis han fører den politikken han mener er riktig. 2
Gjest Silvermist Skrevet 23. juli 2011 #869 Skrevet 23. juli 2011 Trolig at Stoltenberg må skjønne at kontoret hans går i lufta hvis han fører den politikken han mener er riktig. Så man skal slutte å gjøre det man mener er riktig av frykt for at kontoret kan gå i luften, er det det du sier? 2
Fønix Skrevet 23. juli 2011 #870 Skrevet 23. juli 2011 Kan hende jeg tolket feil, men jeg tolket det som at det finnes mange der ute som kunne drept Anders Behring Breivik uten å ha slitt nevneverdig med dette, ikke at det finnes mange der ute som kunne ha gjort det han gjorde... Da må du nok lese en gang til.
Gjest Aliyyah Skrevet 23. juli 2011 #871 Skrevet 23. juli 2011 Vel, da får vi bare være uenig. Drap rettferdiggjør ikke drap, vi må vise oss bedre enn det. Jeg respekterer ditt synspunkt. Jeg synes bare at når en person har drept såpass mange som han har gjort og kvalifiserer seg til massemorder så gjør det ikke noe om han selv hadde blitt tatt av dage, for å si det pent. Tanken på at et slikt avskum skal slippe ut etter så og så mange år i fengsel orker jeg ikke tenke på en gang. Det beste hadde i såfall vært at han aldri slapp ut. Men det kan jo faktisk komme til å skje at noen andre skyter ham selv. Hvis det skulle skje så synes jeg det hadde vært forståelig.. 1
Gjest Silvermist Skrevet 23. juli 2011 #872 Skrevet 23. juli 2011 Jeg respekterer ditt synspunkt. Jeg synes bare at når en person har drept såpass mange som han har gjort og kvalifiserer seg til massemorder så gjør det ikke noe om han selv hadde blitt tatt av dage, for å si det pent. Tanken på at et slikt avskum skal slippe ut etter så og så mange år i fengsel orker jeg ikke tenke på en gang. Det beste hadde i såfall vært at han aldri slapp ut. Men det kan jo faktisk komme til å skje at noen andre skyter ham selv. Hvis det skulle skje så synes jeg det hadde vært forståelig.. Ja til det jeg har uthevet.
Fønix Skrevet 23. juli 2011 #873 Skrevet 23. juli 2011 Så man skal slutte å gjøre det man mener er riktig av frykt for at kontoret kan gå i luften, er det det du sier? På ingen måte. Det var en ironisk kommentar til innlegget om at regjeringen har anerkjent Palestina og dermed må kunne legge sammen 2+2. Jeg er svært fornøyd med å ha en statsminister, en befolkning og til og med en Frp-leder som tviholder på sin rett til å mene det man vil. 2
Gjest Silvermist Skrevet 23. juli 2011 #874 Skrevet 23. juli 2011 På ingen måte. Det var en ironisk kommentar til innlegget om at regjeringen har anerkjent Palestina og dermed må kunne legge sammen 2+2. Jeg er svært fornøyd med å ha en statsminister, en befolkning og til og med en Frp-leder som tviholder på sin rett til å mene det man vil. Ah. Beklager, ironien min har fått en liten slagside i dag.
Clyro Skrevet 23. juli 2011 #875 Skrevet 23. juli 2011 Synes media burde vært mye flinkere til å sensurere bilder, spesielt fra skytedramaet på Utøya. Ble nettopp tilsendt en link med et bilde tatt fra lufta. Det viser klart og tydelig en gutt ute i vannet tryglende om livet foran gjerningsmannen, og noen få meter fra gutten ligger det en beskutt person i en stor blodpøl. Hjerteskjærende eksempel på at et bilde sier mer enn tusen ord. 2
Gjest Vampen Skrevet 23. juli 2011 #876 Skrevet 23. juli 2011 Hvorfor skulle han svette i bøtter og spann? Hva er poenget ditt? Casa Pound har sjelden et poeng, ihvertfall et som er verdt å regne med.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2011 #877 Skrevet 23. juli 2011 Nei, for vi har heldigvis ikke dødsstraff i Norge. Jo, for alle skal dø.
Fønix Skrevet 23. juli 2011 #878 Skrevet 23. juli 2011 Ah. Beklager, ironien min har fått en liten slagside i dag. Går nok over i løpet av et par minutter
sequin Skrevet 23. juli 2011 #879 Skrevet 23. juli 2011 Ednelig, etter mange timers arbeid har jeg fått kontakt med alle jeg kjenner i AUF, de fleste er i god behold, men en nabo ble hardt såret. Utrolig sliten nå, men det var absolutt verdt det. Hodet kaldt, hjertet varmt! <3 Mine tanker går til min kjøre nabo 4
Gjest Elyssa Skrevet 23. juli 2011 #880 Skrevet 23. juli 2011 Er det noen som skjønner noe av motivet her?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå