Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satan!

Kan godt være bingo dette...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Koala
Skrevet

Alt tyder på at dette er en høyreekstrem nordmann.

Skrevet

For en trist trist dag. Mine tanker går til de som har mistet sine kjære. I natt sitter mange foreldre, søstre, brødre, barn, venner og besteforeldre i bunnløs sorg. Utrolig meningsløst.

Det sitter også noen som fortsatt ikke vet noen ting om hvorvidt deres kjære er blant de overlevende...

Skrevet (endret)

Huff.. for en grusom dag! :(

De dypeste medfølelser til de rammede.

Endret av Bayla
AnonymBruker
Skrevet

Han blir vel erklært sinnsyk i gjerningsøyeblikket, får ti år på mentalsykehus og kommer ut til en ny leilighet og en flott "årsslønn" fra NAV. Eller kanskje han får 21 flotte år i norsk fengsel, og kommer ut og gjør det samme om igjen.

• Liker 2
Skrevet

I kveld har jeg tent lys for de døde, for de skadede og for de pårørende.

Hjertet mitt blør for de som er berørt av dagens hendelser.

Og når det gjelder gjerningsmannen, så driter jeg i hvem han er eller hvor han kommer fra - han fortjener å GRILLES, langsomt over åpen ild! (Dette er en av svært få tilfeller hvor jeg støtter vold - mot gjerningsmannen så klart!)

Jeg koker innvendig over en slik ondskap.

Skrevet

Tråden er ryddet iht. KGs regler:

Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Phaedra,mod

Skrevet

Huff.. for en grusom dag! :(

Og dette er bare begynnelsen, mener terror gruppen.

Viss målet var å spre frykt, så har de nådd sine mål nå.

Det er flere grupper som har tatt på seg skylden i dag. Det er vanlig at flere prøver å ta på seg "æren" for slike hendelser. Mannen som i dag ble arrestert er norsk, og det er ingenting som tyder på at han er del av en muslimsk gruppe, ei heller noe som tyder på at han ikke er det. Vi får vente og se.

• Liker 2
Gjest Anonym
Skrevet

For meg så ser det ut som en enslig og syk fyr med egne motiver. Sånn som mange av de som har skutt folk i USA. Trenger ikke å ha noe med politisk ideologi eller religion å gjøre.

Med all den volden og tragiske menneskehistoriene i dag, så hadde det bare vært merkelig om ikke noen klikket tilslutt.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Skal ikke spekulere i årsaksammenheng, men jeg ville bare ytre det at om det hadde vært sånne islamistiske terrorister så ville jeg klandret innvandringsindustrien og de som presser oss til å tolerere sånne vrangforestilte menneskesyn.

Men det var det kanskje ikke?

Uansett så håper jeg vi ikke får et sånt forferdelig overvåkningssamfunn med begrenset personlig frihet. Det kan være politiske grupper, nyhetene sa det?

Trenger ikke å ha noe med politisk ideologi eller religion å gjøre.

Fyren gikk jo rett etter regjeringsbygget og AP sin ungdomsorganisasjon.

Kanskje en sånn einstøing, vi får vente å se.

Skrevet

Det er så absolutt ikke off-topic. Og det er et fantastisk bilde. Til alle dere som hoppa rett på muslim-bandwagon... Ondskap kommer i alle former, og dette er tida for å stå samlet, ALLE.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De fleste terrorgrupper er ute etter å ramme flest mulig. Det finnes langt større mål enn AUF sin sommerleir som de kunne rammet.

Ikke misforstå meg, dette er en tragedie, men den kunne ha vært enda værre dersom de hadde tatt et par virkelig sentrale mål i Oslo isteden.

Enda værre? Den er da for f ille nok! Respektløst av deg og si noe sånt.

• Liker 2
Gjest Aliyyah
Skrevet

Og nå er det bekreftet at mannen er norsk, så tro det eller ei - han er en av "oss". Sikker ikke særlig mange som liker å bli satt i bås med denne mannen basert på nasjonalitet og hudfarge, selv om de er kjappe til å gjøre det selv..

Jeg tror at mange av dem som så bastant mente at mannen var muslim og evntuelt utlending fikk seg ganske så stort et sjokk. Man skjønner jo det på et vis. Ikke alle muslimer skjønner at andre muslimer (ekstremister/islamister/etc) er i stand til å utføre de handlinger som har vært gjort opp gjennom historien heller.

Jeg syntes en del av de som har spydd ut sin fremmedfrykt og motbydeligheter her inne i kveld skal krype til korset og beklage overfor landets muslimer.

Siden det er en nordmann som er tatt for i hvertfall det ene attentatet (eventuelt begge), så tenker jeg at de nå er så skamfulle (ihvertfall burde de være det) at for MIN del så trenger de ikke beklage. Det er nok.

Landsforræderi.

Er enig hvis gjerningsmann alene har stått bak begge attentat.

Dessverre så:

Han blir vel erklært sinnsyk i gjerningsøyeblikket, får ti år på mentalsykehus og kommer ut til en ny leilighet og en flott "årsslønn" fra NAV. Eller kanskje han får 21 flotte år i norsk fengsel, og kommer ut og gjør det samme om igjen.

DET kan ikke skje!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

BBC meldte tidligere i dag at væpnet politi arresterte 4 menn i en bil i nærheten av Gardermoen. Ingen i norske media har gjengitt dette. Noen som har hørt mer om dette? Jeg mistenker at de har lagt lokk på saken. Storberget ville ikke kommentere dette under pressekonferansen. Jeg håper det bare er en gal nordmann som har tatt av, men mistenker at et mye større nettverk står bak..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper på en måte at det er en av oss. Om det er en av oss, så var det "bare" en veldig forstyrra mann og ikke at terroristene fra Asia har kommet for å ta oss.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

BBC meldte tidligere i dag at væpnet politi arresterte 4 menn i en bil i nærheten av Gardermoen. Ingen i norske media har gjengitt dette. Noen som har hørt mer om dette? Jeg mistenker at de har lagt lokk på saken. Storberget ville ikke kommentere dette under pressekonferansen. Jeg håper det bare er en gal nordmann som har tatt av, men mistenker at et mye større nettverk står bak..

Det var en gammel sak, ikke fra i dag. Det er ikke noe som har blitt lagt lokk på, det er bare en artikkel noen gravde frem fra arkivet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...