Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får denne personen 21 års forvaring så vil det i realiteten si livstidsdom. Får man forvaring så skal det vurderes om man er skikket til å komme ut etter 21 år, og det er det ikke alle som er. Da får man heller ikke prøveløslatelser etc på samme måte som ved en vanlig fengselsdom.

Okei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt sjokkert! Alle mine tanker går til alle som er rammet og deres pårørende.

Gjest Gjest
Skrevet

Flere terroreksperter har faktisk gått og sagt at det mest sannsynlige er Al Qaida eller ekstremister fra Libya, så vi sitter jo ikke her og vaser i mørke.

Er det Frp's eksperter ???

Jeg lurer på hva FrP sier om det er en hvit mann som har gjort dette. Kansje til og med en av deres egne høyre-ekstreme tilhengere som ønsket å vise at han kunne være like "bad" som de han har forsøkt å skremme ut av Norge.

Gjest Rosemor
Skrevet

Er det Frp's eksperter ???

Jeg lurer på hva FrP sier om det er en hvit mann som har gjort dette. Kansje til og med en av deres egne høyre-ekstreme tilhengere som ønsket å vise at han kunne være like "bad" som de han har forsøkt å skremme ut av Norge.

På statministerens pressekonferanse på NRK nå, bekreftes det at den pågrepne fra Utøya, og som er satt i forbindelse med bomben, er norsk.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Hvem var det?

Skal jeg være sint på høyreekstreme, nasjonalister eller innvandringsindustrien?

Gjest margrit
Skrevet

Hvem var det?

Skal jeg være sint på høyreekstreme, nasjonalister eller innvandringsindustrien?

Du skal være sint på det gale mennesket som gjorde dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Stoltenberg gjentar setningen "vi skal ikke være naive". BRA! Jeg gleder meg til ny norsk lovgivning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

Hvem var det?

Ingen enda!! :kjefte: ikke før vi har fått BEKREFTET hvem j***** som står bak! daaaa kan du hate og være sint på!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste terrorgrupper er ute etter å ramme flest mulig. Det finnes langt større mål enn AUF sin sommerleir som de kunne rammet.

Ikke misforstå meg, dette er en tragedie, men den kunne ha vært enda værre dersom de hadde tatt et par virkelig sentrale mål i Oslo isteden.

Enten mange folk eller politiske sentre. Det var en fulltreffer midt i norges politiske og demokratiske hjerte.

Gjest margrit
Skrevet

Stoltenberg gjentar setningen "vi skal ikke være naive". BRA! Jeg gleder meg til ny norsk lovgivning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lovgivning mot eller for hva?

Gjest MorAase
Skrevet

Som betyr en kraftig utvidelse av DLD... Kroppsskannere på alle flyplasser.

Gjest margrit
Skrevet

Jeg bare lurer, hvor skal vi sende denne nordmannen hjem?

Skrevet

til helvette...

• Liker 5
Gjest Anonym
Skrevet

Norge er jo et flott land å bo i om en skal gjennomføre terrorisme av den typen vi ser i Norge idag.

Denne "stakkars terroristen" får kansje 6 års fengsel (effektivt). Han får tilbud om utdannelse og god mat. Han får penger til røyk og annet. Og er han heldig bytter de kansje ut 32" flatskjerm med en 42".

Ingen land behandler terrorister (eller andre kriminelle) så godt som vi gjør i Norge. Denne terroristen hadde ingen grunn til å sprenge seg selv i luften ettersom han visste at han vil få det veldig godt den tiden han er i fengsel.

Generelt sett vil jeg påstå at det ikke finnes noe annet land i verden enn Norge der en får det godt som kriminell overgriper som påfører andre vold (drap ?), voldtekt eller terrorisme. Norge er et drømmeland for å utføre kriminelle handlinger.

Mange gamle på pleiehjem ser frem til den dagen da de får det like godt som de som blir dømt som terrorister.

Synes dette argumentet er latterlig hver gang jeg ser det. Jeg skjønner ikke hva som er logikken i å sette to svake parter i samfunnet opp mot hverandre hele tiden. Hvis du tror det er luksus å sitte i fengsel, så får du tro om igjen. Kanskje de har flatskjerm tv og slike ting, men betyr det automatisk at de har det så jævlig bra? Forøvrig så er det umulig å få tak i gamle rørtveer lengre. Så hvis du mener at en flatskjerm tv på deling i fengselet er luksus, så må du skjerpe deg.

Å måtte være konstant redd for vold fra andre insatte. Umennesklig psykisk press. Isolasjon. Trusler, seksuelle overgrep. Ja de er kriminelle. Og de fortjener å sitte i fengsel for det de har gjort. Men de skal jo rehabiliteres også. Virker som mange mener at kriminelle, uansett hva de har gjort bare skal legge seg i et mørkt hull og dø. Vi som ikke har valgt den kriminelle veien burde være glad for at vi har hatt bedre forutsetninger enn de til å lykkes i livet.

Kanskje vi burde bli flinkere til å ta vare på våre eldre familiemedlemmer i stedenfor å bruke de som en unnskyldning for å dytte mennesker som vi av en eller annen grunn forakter lengre ned i søla enn de allerede er.

Tror du virkelig at de eldre får det så mye bedre om vi tar vekk for de kriminelle? Jeg mener at vi har mulighet til å gjøre livet bedre for begge parter. Og dermed minske risikoen for tilbakefall i det kriminelle miljøet og bedre livskvalitet for våre eldre. Hvorfor må det være enten eller? Fordi vi ser ned på den andre parten?

Altså det er helt greit å ikke like kriminelle. Jeg har en i min familie som er rusmisbruker og som er veldig stygg mot familien sin og jeg kjenner at jeg er sint på ham og synes han er en stor egoist. Men jeg evner også og se at han er et menneske som mangler nettverk for å kunne ta riktige avgjørelser i livet. Jeg unner ham ikke å sitte i den type fengsel som mange folk mener han fortjener.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Bouvetøya?

• Liker 2
Skrevet

Og nå er det bekreftet at mannen er norsk, så tro det eller ei - han er en av "oss". Sikker ikke særlig mange som liker å bli satt i bås med denne mannen basert på nasjonalitet og hudfarge, selv om de er kjappe til å gjøre det selv..

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

Og nå er det bekreftet at mannen er norsk, så tro det eller ei - han er en av "oss". Sikker ikke særlig mange som liker å bli satt i bås med denne mannen basert på nasjonalitet og hudfarge, selv om de er kjappe til å gjøre det selv..

Godt poeng.

AnonymBruker
Skrevet

Gapestokk på Jernbanetorget

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen enda!! :kjefte: ikke før vi har fått BEKREFTET hvem j***** som står bak! daaaa kan du hate og være sint på!

Jeg kan ihvertfall ikke tvinges til å gi folk med vrangforestillinger skylda...

Dette er et demokrati og vi har rett til å åpent laste innvandringsindustrien for dette dersom det var deres virksomhet som muligjorde dette. Men det kan også ha vært sånne høyreradikale eller nasjonalistiske?

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg syntes en del av de som har spydd ut sin fremmedfrykt og motbydeligheter her inne i kveld skal krype til korset og beklage overfor landets muslimer.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...