Gjest HunterLady Skrevet 22. juli 2011 #641 Skrevet 22. juli 2011 jeg synes du var VELDIG rask med å utdele skyld selv jeg???? Ja, jeg var det. Men det var før jeg fikk summet meg litt. Når man er i sjokk, så er det lett å buse ut med ting, noe jeg også gjorde. Men jeg mener noe annet nå. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #642 Skrevet 22. juli 2011 Norge er jo et flott land å bo i om en skal gjennomføre terrorisme av den typen vi ser i Norge idag. Denne "stakkars terroristen" får kansje 6 års fengsel (effektivt). Han får tilbud om utdannelse og god mat. Han får penger til røyk og annet. Og er han heldig bytter de kansje ut 32" flatskjerm med en 42". Ingen land behandler terrorister (eller andre kriminelle) så godt som vi gjør i Norge. Denne terroristen hadde ingen grunn til å sprenge seg selv i luften ettersom han visste at han vil få det veldig godt den tiden han er i fengsel. Generelt sett vil jeg påstå at det ikke finnes noe annet land i verden enn Norge der en får det godt som kriminell overgriper som påfører andre vold (drap ?), voldtekt eller terrorisme. Norge er et drømmeland for å utføre kriminelle handlinger. Mange gamle på pleiehjem ser frem til den dagen da de får det like godt som de som blir dømt som terrorister. 5
SmallTalk Skrevet 22. juli 2011 #643 Skrevet 22. juli 2011 Jeg vil påstå at det er en STOR tragedie at mange veldig unge er døde. De har virkelig fått fulltreffer slik jeg ser det. De fleste terrorgrupper er ute etter å ramme flest mulig. Det finnes langt større mål enn AUF sin sommerleir som de kunne rammet. Ikke misforstå meg, dette er en tragedie, men den kunne ha vært enda værre dersom de hadde tatt et par virkelig sentrale mål i Oslo isteden. 4
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #644 Skrevet 22. juli 2011 Uansett hvilken gruppe gjerningsmannen/gjerningsmennene er med i, er det viktig å huske på at de er syke mennesker som det er noe galt med. Ikke legg skylden på noen andre enn gjerningsmennene, det er de som gjorde dette ikke deres religion/politiskeparti/land/gruppe/miljø/osv.. 4
Amarinda Skrevet 22. juli 2011 #645 Skrevet 22. juli 2011 Norge er jo et flott land å bo i om en skal gjennomføre terrorisme av den typen vi ser i Norge idag. Denne "stakkars terroristen" får kansje 6 års fengsel (effektivt). Han får tilbud om utdannelse og god mat. Han får penger til røyk og annet. Og er han heldig bytter de kansje ut 32" flatskjerm med en 42". Ingen land behandler terrorister (eller andre kriminelle) så godt som vi gjør i Norge. Denne terroristen hadde ingen grunn til å sprenge seg selv i luften ettersom han visste at han vil få det veldig godt den tiden han er i fengsel. Generelt sett vil jeg påstå at det ikke finnes noe annet land i verden enn Norge der en får det godt som kriminell overgriper som påfører andre vold (drap ?), voldtekt eller terrorisme. Norge er et drømmeland for å utføre kriminelle handlinger. Mange gamle på pleiehjem ser frem til den dagen da de får det like godt som de som blir dømt som terrorister. Kjære du, vi har aldri hatt noen slike terrorister i Norge før, som har drept så mange på vår landejord. Denne mannen får neppe bare 6 år i fengsel.. Nå sier jeg ikke at han nødvendigvis får NOK straff, men du har hvertfall ingen eksempler som kan sammenlignes mtp. straff. osv. 2
gbnj Skrevet 22. juli 2011 #646 Skrevet 22. juli 2011 Arbeiderpartiet har faktisk vært litt strengere på innvandring i det siste, og regjeringa har hevet ut en del. I tillegg: Ap-ledelsen åpner for Frp-samarbeid I tillegg så har Ap mest politikere i regjeringa, statsministeren er fra AP, og dette partiet har styrt landet mens vi er i krig med Afghanistan.Men personen som knyttes til handlingene er nordisk/norsktalende. Og det er mye fokus på utlendinger som utøver vold/voldekter ol.
Gjest margrit Skrevet 22. juli 2011 #647 Skrevet 22. juli 2011 Norge er jo et flott land å bo i om en skal gjennomføre terrorisme av den typen vi ser i Norge idag. Denne "stakkars terroristen" får kansje 6 års fengsel (effektivt). Han får tilbud om utdannelse og god mat. Han får penger til røyk og annet. Og er han heldig bytter de kansje ut 32" flatskjerm med en 42". Ingen land behandler terrorister (eller andre kriminelle) så godt som vi gjør i Norge. Denne terroristen hadde ingen grunn til å sprenge seg selv i luften ettersom han visste at han vil få det veldig godt den tiden han er i fengsel. Generelt sett vil jeg påstå at det ikke finnes noe annet land i verden enn Norge der en får det godt som kriminell overgriper som påfører andre vold (drap ?), voldtekt eller terrorisme. Norge er et drømmeland for å utføre kriminelle handlinger. Mange gamle på pleiehjem ser frem til den dagen da de får det like godt som de som blir dømt som terrorister. Er du helt fjern eller? Denne mannen får livstid og sikring.
Lykkelitenen Skrevet 22. juli 2011 #648 Skrevet 22. juli 2011 huff, får helt vondt av meg å høre gjennfortellingene fra vitnene, høre fra de pårørende og se alle som lider. Tankene går til disse. Blir også lei meg av å lese påstandene, synsingen, skyldfordelingen og de frekke kommentarene og diskusjonene som følger. Å lese på fb er nok til å gjøre meg kvalm, så mange slemme og ondskapsfulle kommentarer når man burde sende varme tanker og støtte. Vi har lov å bli sint, vi SKAL bli sint, men å spre falske rykter, påstander uten kilder, eder og galle hjelper ikke! 4
^KinderMaxi^ Skrevet 22. juli 2011 #649 Skrevet 22. juli 2011 Er du helt fjern eller? Denne mannen får livstid og sikring. Livstid? 21år? 4
gbnj Skrevet 22. juli 2011 #650 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har da ikke sagt det! Kun varte gbnj som eksluderte islamister fordi han er lys i huden....og snakket norsk til dem som befant seg på Utøya, ergo det er ikke mest sannsynlig at det er islamister. 2
Gjest Anonym Skrevet 22. juli 2011 #651 Skrevet 22. juli 2011 Men han var jo neger. Det er mye mer logisk at en høyreekstrem person ville sprenge en Moske eller noe. Ikke drepe en haug med hvite folk... Jo, hvis han mener at de hvite menneskene er landsforædere så. Som mange i det høyreekstreme miljøet mener Jens Stoltenberg og Arbeiderpartiet er. De liker jo ikke folk som har sympati med utlendinger.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #652 Skrevet 22. juli 2011 Først ble jeg helt sjokkert å tenkte "vårt fredelige land Norge?!" Men etter litt tenking innså jeg at etter så mye som Norge har blandet seg inn i, er det bare rart det ikke har skjedd før.. \ 2
Phaedra Skrevet 22. juli 2011 #653 Skrevet 22. juli 2011 Tråden er ryddet for avsporinger, rasisme og persondebatt. Diskuter tema, ikke person. Phaedra,mod
Fluffe Skrevet 22. juli 2011 #654 Skrevet 22. juli 2011 Jeg har lyst å grine. Det er direkte tragisk 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #655 Skrevet 22. juli 2011 Livstid? 21år? Ja, jeg tror også han kan få en dom på 21 år. Av dette frfaller 2/3 ihht vanlige soningsregler.da er det igjen 7 år, så får han -1 år for "god oppførsel". Etter det kommer det noen psykologer i fotformsko på banen og forteller at det ikke er fare for gjenntagelse.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #656 Skrevet 22. juli 2011 Livstid? 21år? http://no.wikipedia.org/wiki/Forvaring Forvaring er en av straffereaksjonene i det norske rettssystemet. Forvaring kan føre til fengsel livet ut, på grunn av at den opprinnelige dommen kan bli forlenget et uavgrenset antall ganger. 2
Mann 42 Skrevet 22. juli 2011 #657 Skrevet 22. juli 2011 Livstid? 21år? Man kan jo bare spekulere, ettersom vi ikke vet noe om ham. Men forvaring betyr innesperring på ubestemt tid. I noen tilfeller. 2
Spiralis Skrevet 22. juli 2011 #658 Skrevet 22. juli 2011 I følge nrk/aftenposten/Dagbladet så skal politiet ha sagt at den pågrepne på Utøya er blitt observert i nærheten av eksplosjonsstedet i Oslo sentrum. Det burde langt på vei gi grunnalg for å tenke at annslagene var koordinert. Det er også opplyst fra politiet at de kjenner identiteten til den pågrepne. Dette burde gi godt håp om å oppklare disse ugjerningene. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180925.ece http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/innenriks/terror/17420080/ I og med at den pågrepne har snakket norsk da han identifiserte seg som politimann for å bli kjørt med båt over til Utøya så er det rimelig å anta at det eventuelle nettverket vedkommende har i ryggen også har minst delvis tilknyttning til landet. Hvilken motivasjon som ligger bak vet vi ikke og spekulasjonene om hvem som står bak båk syntes jeg det er uklokt å surre seg for langt inn i. Politiet har en (den?) som har vært med begge steder så da kommer vi til å vite hvem som står bak. Det er uendelig mye bedre å vite enn å spekulere.
Green Lady Skrevet 22. juli 2011 #659 Skrevet 22. juli 2011 De fleste terrorgrupper er ute etter å ramme flest mulig. Det finnes langt større mål enn AUF sin sommerleir som de kunne rammet. Ikke misforstå meg, dette er en tragedie, men den kunne ha vært enda værre dersom de hadde tatt et par virkelig sentrale mål i Oslo isteden. ¨ Dette er jeg helt enig. Stedet bomben er plassert tyder også på at dette ikke er for å drepe og skade flest mulig. Da ville man heller plassert en bombe på Karl Johan/Bussterminalen/Oslo S osv... Helt tragisk med AUF sin sommerleir, men det finnes sikkert hundre andre steder man kunne ha skutt hvor man ville nådd et større "publikum" (i mangel av et bedre ord...) 2
SmallTalk Skrevet 22. juli 2011 #660 Skrevet 22. juli 2011 Livstid? 21år? Får denne personen 21 års forvaring så vil det i realiteten si livstidsdom. Får man forvaring så skal det vurderes om man er skikket til å komme ut etter 21 år, og det er det ikke alle som er. Da får man heller ikke prøveløslatelser etc på samme måte som ved en vanlig fengselsdom. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå