Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Kjære vene, er det virkelig nødvendig å være så kverulerende på dette? Det er for å vise sin støtte og at vi står sammen mot det som har skjedd.

Syns det finnes bedre metoder enn å skifte bilder på Facebook....helt seriøst, det er ikke for å kverulere.

Fakkeltog, ja. Demonstrasjoner dersom dette har noe med innvandrere å gjøre, ja. Dersom dette handler om religion, kreve endringer, ja Melde seg frivillig til opprydding, ja. Være blodgiver, ja.

Skifte profilbilde på FB...eh, nei.

Endret av Consensio
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det sannsynlig at en hvit norsktalende mann representerer islamisme? Det er vel mer sannsynlig at det er en norsk nasjonalist/rasist som ikke liker innvandringspolitikken til AP-regjeringen?

Arbeiderpartiet har faktisk vært litt strengere på innvandring i det siste, og regjeringa har hevet ut en del.

I tillegg:

Ap-ledelsen åpner for Frp-samarbeid

I tillegg så har Ap mest politikere i regjeringa, statsministeren er fra AP, og dette partiet har styrt landet mens vi er i krig med Afghanistan.

Gjest Aliyyah
Skrevet

Men IRA og ETA har jo ingenting med norge å gjøre. Det er jo frigjøringsaktivister i England og Spania.

Ikke rart at folk tror det er islamister.

Nei, men IRA og ETA ble trukket frem for å si at det ikke nødvendigvis var muslimer som sto bak bombinger.

Vi vet jo ikke. Kan i hovedsak være hvem som helst. Jeg håper at noen står frem og sier at de står bak. Hvis det ikke skjer og man finner ut at det viser seg å være en galning- så hjelpe oss!

Gjest Gjest
Skrevet

Med andre ord, 3-5 ryggsekker. Vanskelig å gjøre diskret, men langt fra umulig.

Var det ikke snakk om en bilbombe? I så fall så¨kan en jo laste inn et annet sted og kjøres dit. Eller har det fremkommet at bomben var inne i et av byggene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kan ikke folk få lov til å tenke litt da og vurdere litt hvem de tror kan stå bak?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må det utelukkende være muslimer som gjør dette? Er det virkelig helt utenkelig at det er noen andre enn muslimer som gjør dette?

Jeg har da ikke sagt det! :kjefte:

Kun varte gbnj som eksluderte islamister fordi han er lys i huden.

Gjest Gjest
Skrevet

Syns det finnes bedre metoder enn å skifte bilder på Facebook....helt seriøst, det er ikke for å kverulere.

Fakkeltog, ja. Demonstrasjoner dersom dette har noe med innvandrere å gjøre, ja. Dersom dette handler om religion, kreve endringer, ja Melde seg frivillig til opprydding, ja. Være blodgiver, ja.

Skifte profilbilde på FB...eh, nei.

Jeg tror nok at de som skifter profilbilder nå til det norske flagget vet at det ikke vil hjelpe indirekte. Det er mer for å gi sin støtte og vise samhold.

og at du skal kritisere dette og avføye det som nærmest tull ( nå bruker du ikke dette ordet men du gir tydelig utrykk for hva du mener) synes jeg er respektløst og dette er en holdning vil absolutt ikke trenger nå.

• Liker 6
Gjest Anonym
Skrevet

Siden målene for disse hendelsene begge har vært knyttet opp mot politikk. Og at ryktet sier at mannen på Utøya hadde nordisk utseende og snakket rent norsk så får det meg til å tro at det kanskje var noen fra det høyreekstreme miljøet som var misfornøyd med hvordan politikerne i dette landet styrer landet vårt med henhold til innvandringspolitikk osv.

Skrevet

Jeg bor et godt stykke unna sentrum, men idag kl 15 20 så hørte jeg et vannvittig smell og et rykk i hele huset her......øyeblikkelig etter meldingen om eksplosjon. Seinere i ettermiddag/kveld har jeg sett helikoptrene gått i skytteltrafikk til Utøya....og hører dem enda. Dette er dypt tragisk og tankene mine går først og fremst til alle pårørende. Dette er en forferdelig tragedie som vil prege oss lenge fremover.

Jeg har vært i en operativ styrke tidligere og dette er et scenario vi har trent på svært mye. Dessverre er deler av denne virksomheten lidd av nedskjæringer og man har ikke kunne tatt i bruk denne kapasiteten idag ser jeg. Det er beklagelig.

Jeg vil alltid minnes at 22.07.2011 så kom terroren til oss også, uansett hvem som står bak. Det er forferderlige handlinger.

Mine tanker går til alle som er nært pårørt av dagens hendelser, og til alle oss nordmenn som nå føler denne krenkelsen overfor vårt samfunn.

• Liker 6
Gjest Hannee
Skrevet

Tankene mine går til pårørende og ofre.

Gjest Gjest
Skrevet

Og de høyyreekstreme miljøene er så langt de eneste som har GJORT terroraksjoner på norsk jord. Riktignok ganske langt tilbake i tid.

Nei, det var sosialister det.

De kan være høyrekstreme eller nasjonalister dersom det ikke er en konsekvens av innvandringsindustrien sin virksomhet, som flere har nevnt.

Skrevet

Men da skjønner du vel at veldig mange tenker på islamister. Det er helt naturlig.

Hva er det ved hvit/nordisk norsktalende mann som tyder på at det er islamister som står bak?
  • Liker 2
Skrevet

Siden målene for disse hendelsene begge har vært knyttet opp mot politikk. Og at ryktet sier at mannen på Utøya hadde nordisk utseende og snakket rent norsk så får det meg til å tro at det kanskje var noen fra det høyreekstreme miljøet som var misfornøyd med hvordan politikerne i dette landet styrer landet vårt med henhold til innvandringspolitikk osv.

Jeg har vært inne på samme tanke. Jeg har nemlig problemer med å forstå hvorfor islamistiske terrorister skulle ha noen interesse av å ramme AUF sin sommerleir når det finnes langt mer utbredte terrormål enn dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det ved hvit/nordisk norsktalende mann som tyder på at det er islamister som står bak?

En konvertert.

Men jeg sier ikke at jeg er sikker på det er en islamist, jeg sier bare det er en mulighet for det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har denne nordiske mannen i ryggen? Han kan da umulig være alene om disse ødeleggelsene. Klart en mentalt syk person kan utføre disse handlingene, spesielt disse handlingene på Utøya. Massakrer og skyteepisoder er jo noe vi kjenner fra andre steder i utlandet som er utført av psykisk syke mennesker, men alt dette angrepet var jo nøye planlagt. Det er klart at denne personen mangler noe essensielt i topplokket som vi andre har, empati og den slags, men jeg nekter å tro at han er alene om dette. Planlegge hele bombingen, ikke minst skaffe og bygge bombe, plante bomben, dra til Utøya, skaffe våpen, skyte rundt seg der osv. - det er for mye styr for en person som kanskje ikke har kontroll på eget sinn.

Det at man er helt psycho betyr ikke at man er dum og ikke kan være strukturert og kalkulerende. Det er faktisk veldig mange av disse som er nettopp det. Er for tidlig å si noe om han var alene. Det får etterforskningen vise.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært inne på samme tanke. Jeg har nemlig problemer med å forstå hvorfor islamistiske terrorister skulle ha noen interesse av å ramme AUF sin sommerleir når det finnes langt mer utbredte terrormål enn dette.

Jeg vil påstå at det er en STOR tragedie at mange veldig unge er døde. De har virkelig fått fulltreffer slik jeg ser det.

Gjest NozMonster
Skrevet

Akkurat nå så er det vel ingen poeng å dele ut skyld. Å sitte her å synse og tro er bare teit. Ingen vet hvem som står bak ennå, og slik vil det være helt til de finner det ut.

Det som bekymrer meg er at folk har så jævlig lett for å utdele skyld.

jeg synes du var VELDIG rask med å utdele skyld selv jeg????

• Liker 5
Skrevet

Men IRA og ETA har jo ingenting med norge å gjøre. Det er jo frigjøringsaktivister i England og Spania.

Ikke rart at folk tror det er islamister.

Nasjonalister/rasister har da begått drap i Norge før.
Skrevet

Uforståelig.. Jeg håper de som har gjort dette blir revet i biter og torturert på verst tenkelige måte. Herregud... Jeg kjenner mange på utøya... får ikke kontakt med noen av dem

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...