Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:klem: til alle
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet

Flere terroreksperter har faktisk gått og sagt at det mest sannsynlige er Al Qaida eller ekstremister fra Libya, så vi sitter jo ikke her og vaser i mørke.

Gaddafi har hatt sine utsendinger i Europa i mange, mange år, så det er ikke utenkelig. Nå har også Gaddafi prøvd å fyre av bomber i Oslo før, 70-tallet(?), og da rekruterte de ble norske kriminelle. Jeg mener å huske at fremgangsmåten var at de skulle plassere en bil full av eksplosiver utenfor ambassader, eksplosiver nok til å jevne hele nabolaget med jorda.

Når det er sagt, jeg kan ikke helt se at AUF skulle være det mest logiske valget for Gaddafi. Bomben i Oslo? Ja. AUF? Not so much.. Jeg kan liksom ikke se for meg at Gaddafi vet så mye om verken AUF eller Utøya.

• Liker 2
Skrevet

Det er sansynligvis snakk om MANGE kilo sprengstoff. En mann må ha brukt lang tid på å laste inn dette selv om det er heis i byggningen.

Men det skulle ikke forundre meg om de som virkelig står bak får det til å se ut som om det er en gærning som har gjort dette alene.

En militær sprengstoffekspert antok at det kunne være opp mot 100 kg eksplosiver som gikk i luften på Youngstorget.

• Liker 2
Gjest Aliyyah
Skrevet

Hvorfor må det utelukkende være muslimer som gjør dette? Er det virkelig helt utenkelig at det er noen andre enn muslimer som gjør dette?

Jeg tror at man tenker at siden mange eksplosjoner rundt om i verden nettopp har blitt begått av muslimske ekstremister så er det nærliggende å tro først at dette nettopp er dem. Men som det tidligere ble sagt så har jo også IRA i sin tid bombet i London, og Euskadi Ta Askatasuna (ETA) bombet i Madrid.

Ingenting er utenkelig i mine øyne. Ikke nå lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Alle her bør skifte til norsk flagg på facebook!!!

• Liker 2
Skrevet

Men da skjønner du vel at veldig mange tenker på islamister. Det er helt naturlig.

Det jeg reagerer på er at folk så skråsikkert sier det er muslimer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En militær sprengstoffekspert antok at det kunne være opp mot 100 kg eksplosiver som gikk i luften på Youngstorget.

Det har ikke gått av noen bombe på Youngstorget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper disse ungdommene får all den hjelpen de trenger til å komme seg over dette!

• Liker 4
Skrevet

Øyenvitner snakker vel om minst 20-30 døde, men politiet kan ikke gå ut med antall omkomne før de har underrettet de pårørende etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at man tenker at siden mange eksplosjoner rundt om i verden nettopp har blitt begått av muslimske ekstremister så er det nærliggende å tro først at dette nettopp er dem. Men som det tidligere ble sagt så har jo også IRA i sin tid bombet i London, og Euskadi Ta Askatasuna (ETA) bombet i Madrid.

Ingenting er utenkelig i mine øyne. Ikke nå lenger.

Men IRA og ETA har jo ingenting med norge å gjøre. Det er jo frigjøringsaktivister i England og Spania.

Ikke rart at folk tror det er islamister.

Gjest Consensio
Skrevet

Hvorfor det? Jeg liker profilbildet mitt veldig godt jeg...

Hjelper det noen at jeg skifter mitt bilde? Blir alt bra igjen da?

• Liker 5
Gjest HunterLady
Skrevet

Akkurat nå så er det vel ingen poeng å dele ut skyld. Å sitte her å synse og tro er bare teit. Ingen vet hvem som står bak ennå, og slik vil det være helt til de finner det ut.

Det som bekymrer meg er at folk har så jævlig lett for å utdele skyld.

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Med andre ord, 3-5 ryggsekker. Vanskelig å gjøre diskret, men langt fra umulig.

• Liker 1
Gjest Armitage
Skrevet

Men IRA og ETA har jo ingenting med norge å gjøre. Det er jo frigjøringsaktivister i England og Spania.

Ikke rart at folk tror det er islamister.

Vi har våre høyreekstreme grupper her i Norge også.

Gjest Consensio
Skrevet

Akkurat nå så er det vel ingen poeng å dele ut skyld. Å sitte her å synse og tro er bare teit. Ingen vet hvem som står bak ennå, og slik vil det være helt til de finner det ut.

Det som bekymrer meg er at folk har så jævlig lett for å utdele skyld.

:takke:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Om jeg skifter til noe, så blir det et fredsymbol, ikke et nasjonal symbol basert på den kristne religionen.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kjære vene, er det virkelig nødvendig å være så kverulerende på dette? Det er for å vise sin støtte og at vi står sammen mot det som har skjedd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste vi kan si nå er at det var et bombe/terrorangrep, og så får vi vente og se hvem som sto bak om det kommer fakta på bordet.

De som selvsikkert skriker ut at det var muslimer kan gå på en smell om det viser seg at denne "nordiske terroristen" faktisk hadde andre enn muslimske motivasjoner.

• Liker 2
Skrevet

FORDI DET ER DET MEST SANNSYNLIGE VEL!!!!!!!!!!

Hvorfor er det sannsynlig at en hvit norsktalende mann representerer islamisme? Det er vel mer sannsynlig at det er en norsk nasjonalist/rasist som ikke liker innvandringspolitikken til AP-regjeringen?
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan godt la være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...